A Kia Optima 2000-ben lépett piacra, a tesztelt modell már a negyedik generáció, amelyet két éve mutattak be. A koreaiak azonban nem vacakoltak, a szokásos idő előtt felvarrták a kocsi nemlétező ráncait – ennek a különlegességnek a legzöldebb változatát próbáltuk ki nemrégiben a cég roadshowjának keretei között.
Tudni kell, hogy már az elődmodell is jogosan viselte a zöld rendszámot, mert az elektromos hatótávolsága félszáz kilométer volt. Az általunk tesztelt kivitel akkucsomagja azonban megnőtt, így papíron már 64 kilométert lehet nulla kibocsájtással suhanni, ami a gyakorlatban – a vezetési stílustól függően inkább – 55-60 kilométert jelent. Mondhatnánk, hogy nem túl sok, de ez is kiváló érték a kategóriában, a teszt-Kiával ingázhatunk a munkahelyre vagy közlekedhetünk a városban. Ilyenkor az életérzés a szokásos: teljes csendben suhanunk, és senkinek a kedvét nem rontja el, hogy közben a sebesség maximum 120 km/óra lehet.
A modellfrissítéssel az utastér is továbbfinomodott, összességében egy nagyon eltalált, bár igazán „extra” megoldásokat nem mutató, remek munka. A külsőről a jó átlag már nem mondható el, a Peter Schreyer által tervezett karosszéria nagyon „üt”, sűrűn utánafordulnak az emberek, főleg, hogy szinte hangtalanul lehet vele közlekedni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4855/1860/1465 mm
Motor: 1999 cm3, 156 LE/ 6000, 189 Nm/5000+villanymotor, Σ 205 LE/375 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s
Ár: 12 984 000 Ft (alapár: 13 784 000 Ft)
Tesztautó: KIA Motors Hungary Kft.