DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Menetpróba - Ford Mustang GT

A kék ovál elvégezte a kötelező frissítést a vadlovon: találtak plusz lóerőket a nyolchengeresben, ezen felül megérkezett a tízsebességes automata váltó. A hang, a dögösség és a jó ár/érték arány változatlan maradt.

A Ford nagyot lépett előre az Egyesült Államokon kívüli imázsépítésben, mikor világszerte forgalmazni kezdte a Mustangot. A vadló Európában szinte konkurens nélküli, mert ennyire jó áron, ekkora teljesítményt nem lehet kapni. Ráadásul a csodálatos hangok és a durrogás V8-as motorból áradnak. Ez igazán különleges konstrukció, főleg az öreg kontinensen. Az autó itthon is sikeres, amit jelez, hogy a hivatalos start óta 355 darab Mustang kelt el, amelynek a nagy többségét a legnagyobb erőforrással szállították.

Ford Mustang GT-01



A V8-tól, közelebbről a nagy fogyasztástól rettegőket megnyugtatnánk, a motortechnika már a tengerentúlon is fejlődik. Ezért közúton el lehet járni 9-10 literekkel. A városi forgalom tudja felhúzni a kocsi étvágyát, de ami igazán megdobja az adatokat, az a sportos vezetés. Az új tízsebességes automata nem rontja el a sofőr játékát: ha szükséges 4-5 fokozatot is visszavált, elég gyors, és segít takarékoskodni.

A ráncfelvarrásnál frissült az elektronikai rendszer, ennek köszönhetően már lehet az első kerekeket fékezve, túlpörgetni a hátsó kerekeket. A burnoutnak hívott látványos tevékenység mellett a differenciálzár, hátsó hajtás kombinációja adja meg az autó sava-borsát.

Ford Mustang GT-03

Közúton nem igazán éri meg a Mustang határait próbálgatni, tágas, járdaszegélyek nélküli parkolóban és zárt pályán ajánlatos helyben megfordulni, és próbálkozni a keresztben autózással. Merthogy ezzel a változattal mindent lehet, erőtlenségről szó nincs.

A műszerfal teljes LCD-re váltása mellett az elektronika is frissült, könnyen lehet váltogatni a menetállások között. A különbségek jól érezhetők: változik a motor hangja, a gázreakció és a rugózás keménysége is.

Ford Mustang GT-02

Aki prémiumautóhoz szokott, annak szokatlan lesz az utastér pár olcsó műanyaga, de ezen teljesen felesleges rugózni. A Mustang egész fennállása alatt a kiváló ár/érték/teljesítmény arányról szólt, a jelenlegi modell mellé teszi a mérhetetlen dögösséget. Az utóbbiak a V8-as motor hangjából és a kocsi megjelenéséből tevődnek össze, az ikonikus autó lényege pedig ez. A szuperfeltűnő sárga szín emellett csak olaj a tűzre, ezzel lehetetlen észrevétlennek maradni.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4784/1916/1381 mm

Motor: 5038 cm3, 450 LE/7000, 527 Nm/4650

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,4 s

Ár: 15 930 000 Ft (alapár: 15 280 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: