Az Insignia a 2008-as megjelenése óta viseli az autóipar (és a General Motors) formatervi mérföldköve jelzőt, a mostani külső dizájn pedig nemcsak erősíti, hanem meg is pecsételi azt, hiszen ez az utolsó széria, ami a PSA hatalomátvétele előtt még napvilágot látott. Az új Grand Sport 29 mm-rel alacsonyabb magassága, 92 mm-rel nagyobb tengelytávja és 11 mm-rel szélesedett nyomtávja nemcsak a térkínálatra, de a dinamikus megjelenésre is rátolt egy lapáttal, anélkül, hogy az elődmodell hagyott volna bármi kívánnivalót maga után e téren. A külső paraméterek gyarapodása meglepő módon nem hozott növekedést a poggyásztér befogadóképességében, viszont a 490 literes puttony (10 literrel csökkent) pakolhatósága javult, rövidebb és mélyebb lett.
A külső megjelenés olyannyira impozánsra és időtállóra sikerült, hogy a Mondeo formavilága kifejezetten öregnek tűnik az Insignia mellett, a Passat pedig ingerszegénynek és konzervatívnak. Talán csak a Mazda6-os és a Kia Optima említhető egy lapon a körbe zárt villámossal, viszont ezeknél nem szerepelnek olyan kényelmi opciók és sportos megjelenést kihangsúlyozó tételek, mint tesztautónk esetében a 8 fokozatú Aisin váltó, az AGR ülések és az OPC Line csomag.
A mindent a szemnek elv csúcsra járatása mellett technikailag is elismerésre méltó szintet lépett az új Insignia Grand Sport. A hatalmas térkínálatot a 175 kg-os fogyás miatt érdemes piedesztálra emelni, azonban a felhasználóbarát infotainment, az Astrából ismert és továbbfejlesztett IntelliLux fényszórók, valamint a csendesebb utastér és a méltányos árú extrák mellett sem mehetünk el szó nélkül. A prémium hangulatú beltér egyetlen hiányossága erősen szubjektív megítélésünk szerint a kapacitív központi kijelző kizárólag érintéssel történő vezérlési lehetősége volt, egy tárcsás kezelőszerv a középkonzolon kifejezetten stílszerű és praktikus megoldás lett volna.
Amiben az Insignia mindig is jó volt, az most sem változott. A kormányzás pontos, az adaptív futómű pedig még a 20 colos abroncsokkal is jól kezelte a magyar útviszonyokat. A vezetési élményhez természetesen az átdolgozott kétliteres egységgel kiválóan együttműködő 8 fokozatú Aisin váltónak is köze van, de a kanyarvadászatra való hajlandóságot a differenciálművet is helyettesítő nyomatékvektoros összkerékhajtásnak köszönhetjük. A városban 12 litert is meghaladó fogyasztást autópályán és poroszkálós vidéki utakon 8-9 liter közé tudtuk leszorítani, ennek okán feltételezhető, hogy nem a piros demoautó hajtáslánca lesz a legnépszerűbb a hazai piacon.
Tesztautónk vezetéstámogató rendszerei között megtalálható volt a táblafelismerő, a sávtartó asszisztens, a vészfékrendszer, az adaptív tempomat, a parkolósegéd és a 360 fokos kamera is. A minden földi jóval ellátott Insignia Grand Sport a GSI, azaz az OPC verziót helyettesítő sportszedán érkezéséig a csúcsmodell az Opel kínálatában. Ehhez képest az ára és a cserébe nyújtott teljesítmény- és élményfaktora a konkurensekénél kedvezőbb helyre pozícionálja a flottaeladások mindenkori dobogósát.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4897/1863/1455 mm
Motor: 1998 cm3, soros, 4 hengeres turbós, benzines, 260 LE/5300, 400 Nm/2500–4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s
Ár: 14 263 000 Ft (alapár: 10 910 000 Ft)
Tesztautó: Opel Southeast Europe Kft.