A környezetbarát, a városi közlekedés során akár 50-70%-ban károsanyag kibocsátás mentes, tisztán elektromos üzemű közlekedést lehetővé tévő hibrid elektromos technológiát 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító Toyota azért alkotta meg a Hibrid FFV új hajtásláncát, hogy Brazíliában is népszerűvé válhassanak a CO₂-kibocsátást hatékonyan csökkentő hibrid járművek. Egy Hibrid FFV több szempontból is ideális a CO₂-kibocsátás mérséklésére, hiszen a hibrid hajtás már önmagában is garancia a csekély üzemanyag-fogyasztásra és emisszióra, ráadásul a növényi alapanyagú etanol 100 százalékban megújuló energiaforrásnak számít. A prototípus alapjául a Toyota Prius szolgál, ami iránt egyre több brazil vásárló érdeklődik.
A Toyota erre irányuló kutatásai már a kezdetektől fogva azt mutatják, hogy a Hibrid FFV komoly előnyökkel bír a standard FFV-hez képest; még akkor is, ha a CO₂-kibocsátást nem vegyes (benzines/etanolos) hajtás, hanem tisztán cukornád-alapú etanolos (E100) hajtás mellett vizsgáljuk. A Hibrid FFV kifejlesztése jól példázza, hogy a Toyota milyen elkötelezetten törekszik „Környezetvédelmi Kihívás 2050” tervének megvalósítására, aminek értelmében a vállalat 2050-re a 2010-es értékhez képest 90 százalékkal kívánja csökkenteni járművei CO₂-kibocsátását. A terv másik célkitűzése a CO₂-kibocsátás teljes kiiktatása a jármű életciklusából, beleértve a felhasznált anyagokat, alkatrészeket és a gyártási folyamatokat. A Toyota azt tervezi, hogy 2030-ra 5,5 millió fölé emeli a világszerte értékesített elektromos hajtású autók számát.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy a Toyota Brazília mérnökei és a japán szakemberek szoros együttműködésével született meg a világ legtisztább üzemű hibrid autója. Ez az innováció ékes bizonyítéka annak, hogy a Toyota hasznosan járul hozzá egy új, mobilitáson alapuló társadalom kialakulásához.” – fogalmaz nyilatkozta Steve St. Angelo, a Toyota latin-amerikai és karibi régiókat irányító vezérigazgatója és a Toyota Brazília elnöke.
A Hibrid FFV piaci bevezetése érdekében a Toyota most közúti teszteket végez a prototípussal, adatokat gyűjtve a rendszer megbízható működéséről és a hajtáslánc valós teljesítményéről.