Narendra Modi miniszterelnök vezetésével India nem kevesebbre törekszik, mint hogy mobilitását rövid időn belül elektromos üzeműre alakítsa át, amelyben nagy szerepe lehet a világ egyik legdinamikusabban növekvő és egyik legnagyobb piacán meghatározó két japán autógyártónak. A konkrét tervek szerint a Suzuki gyártaná az indiai piacra szánt elektromos járműveket, amihez a világ vezető hibrid gyártójaként ismert, ám a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás és az elektromos autózást a jövőben forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében is élen járó Toyota műszaki támogatást nyújtana. Ezen túlmenően a Toyota és a Suzuki teljes körűen fel kívánja térképezni azokat a tevékenységeket, amelyek hozzájárulhatnának ahhoz, hogy az indiai társadalom széles rétegei elfogadják és használják az elektromos járműveket.
Olyan tevékenységekről van szó, mint a töltőállomások létesítése, az emberi erőforrások fejlesztése (többek között az értékesítési hálózaton belül tevékenykedő szerelők képzése), vagy az akkumulátorok megfelelő hulladékkezelési rendszereinek kiépítése. A Suzuki máris bejelentette, hogy a Gujarat államban (India) közelmúltban megnyílt autóipari termelőüzeme területén lítium-ion akkumulátor-gyárat kíván létrehozni. A megállapodás értelmében a lítium-ion akkumulátorokon kívül villanymotorokat és egyéb fődarabokat is helyi beszállítóktól szereznének be az elektromos járművek indiai gyártásához, ezzel az elektromos közlekedés területén is támogatva az indiai kormány „Legyen indiai!” kezdeményezésének megvalósulását.