A ránctalanító kúra első tétele a cseheknél is az, hogy a bevált, a vevőket csábító dolgokat ne változtasd meg. Tehát maradt az óriási belső tér, illetve az 590 literes csomagtér, amely eldöntött hátsó ülésekkel 1580 literesre növelhető. Bővült viszont a kis apróságok extralistája, amelyek mindig feldobják az autós életét, így mostantól az Octavia-tulajdonosok az olyan, elsőre lényegtelennek tűnő finomságoknak is örülhetnek, mint a Superbből átvett bütykök a pohártartó alján, aminek segítségével egy kézzel nyitható a palack...
Második alapelv, hogy a frissítés olcsó legyen, ezért általában csak a könnyen átszerszámozható műanyag alkatrészek változnak. Például a lökhárítók, ám a dizájnváltás csak éppen hogy, leheletfinoman érezhető a kocsi megjelenésén.
A harmadik szempont a trendek követése, leginkább a technikai jellegű újítások beépítése. Az elődmodell négy éves korára kicsit elöregedett, az aktuális Octavia így komolyat lépett előre e tekintetben. Legyen szó a vezetést támogató rendszerekről (sebesség- és távolságtartó, sávelhagyásra figyelmeztető elektronika), vagy a központi kijelzőről és az okostelefonokkal való kapcsolatról. Ha mindezt megfűszerezzük a hátsó ülésnél lévő két USB-aljzattal, a 230 voltos csatlakozóval, a wifi hotspottal és mobilalkalmazással, teljesen elégedettek lehetünk, és mi sem vágyhatunk másra, mint egy jó értelemben vett szürke eminenciásra.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4670/1814/1461 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/ 3500-4000, 340 Nm/1750-3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,4 s
Ár: 8 100 000 Ft (alapár: 4 374 540 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária