Magyarországon zajlott a Toyota Prius tölthető kivitelének közép-európai premierje, plusz az alapmodell porondra lépésének 20. évfordulója is alkalmat kínált egy különleges rendezvény lebonyolítására. Ez alkalomból a Toyota egy fogyasztási versenyt szervezett, amelyet a teljesen feltöltött autókkal az Alcsútdoboz–Visegrád közötti 115 kilométeres távon kellett megfutni, változatos terep- és forgalmi viszonyok között.
Mielőtt a kiváló értékekre és a tapasztalatokra rátérnék, pár fekete pont az elektromos módban 50 kilométert megtevő újdonságnak: egyrészt a csomagtér mérete az 501 literről 360-ra csökkent, a másik kellemetlenség pedig, hogy a hátsó ülés már csak kétszemélyes, miközben az autó tömege 1530 kg, azaz 180-nal több a sima Prius IV-nél. Persze aki ezekkel a hibákkal és a drága alapárral együtt tud élni, az utána boldogan takarékoskodik…
A túra legfőbb tanulsága az volt, hogy jobban meg kell ismerni az autó hajtásrendszerét és beállításait. Pár helyen hibáztunk, és ezért pazaroltuk ennyire az üzemanyagot. Utólag átgondolva a legideálisabb párosítás a lejtmenetben való töltés (váltó B állás), az elektromos mód és a lendületből autózás kombinációja lett volna. Mi 46 km/órás átlagot mentünk, miközben 71 százalékot ért el az elektromos használat, a második helyezett kolléga 85 százalékot és 49-es átlagot produkált az 1,4 literes fogyasztás mellett.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4645/1760/1470 mm
Motor: 1798 cm3, 98 LE/ 5200, 142 Nm/3600, összteljesítmény: 122 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,1 s
Ár: 12 600 000 Ft (alapár: 12 600 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Central Europe Kft.