Elsőként egy fontos megjegyzés: az autó élőben vagányabb, összeszedettebb, mint ahogy a képeken látszik. Pár éve már újra turbókorszakról beszélünk az F1-ben, és ehhez hasonló folyamat zajlik az autóiparban is: a méretcsökkentés miatt divatba jöttek a feltöltős erőforrások. Az új Civic fejlesztése ehhez igazodott és sportos irányba ment el. Úgy látszik minden erre a fonalra lett felfűzve, mert egész jó egységet alkot az alacsony üléshelyzet, a mélyre nyúló szélvédő (jó sebességérzet), a vezető központú műszerfal, a koppanástól-koppanásig 2,2 forduló kormány és a feszes futómű.
Ami kellemes meglepetés, az a fokozat-nélküli váltó (CVT), amely kevésbé túráztatta a motort és egész jó volt a reakcióideje. A kormány mögötti fülekkel is lehetett irányítani a hétsebesre programozott váltót, gyorsításkor pedig üdítőek a jellegzetes turbós motorhangok. A fogyasztás leginkább láb függő, mert kell önuralom, hogy a sebességhatárokat betartsa a vezető, az élvezetes gyorsításokkal 9,2 literes átlagot hozunk össze. Ehhez a motorhoz illenek a jó hatásfokú fékek, és a változatható karakterisztikájú rugózás és a beállítások, a rugózás sportos fokozatban már versenyautó-szerűen kemény.
Az autó technikájában változott pár dolog, az egyik, hogy az üzemanyagtank a kocsi közepéről, visszaköltözött a hátsó tengelyhez, ennek is köszönhető az alacsonyan fekvő első ülés és a hátsóülés magassága és az ezzel járó kisebb hátsó fejtér. A Honda azért hozta a formáját, a csomagtér 487 literjével a kategória felső részébe tartozik, a csomagtér roló pedig az ötletességével tűnt ki: nem a klasszikus megoldást alkalmazták, hanem azt, hogy jobb és baloldalra is visszacsévélhető.
Fontos megjegyzés, ha valaki az alapár láttán elszörnyed, ne tegye, mert az autót igen bőséges elektronikus segéddel adják, ezen a téren semmi spórolás nincs.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4518/1799/1434 mm
Motor: 1498 cm3, 182 LE/ 5500, 240 Nm/1900
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,2 s
Ár: 8 113 339 Ft (Alapár: 7 899 000 Ft)
Tesztautó: Honda Hungary Kft.