Az érzékenységéről híres magyar autópiacon az egyik legizgalmasabb kérdés az, milyen árcédulát is helyeznek a kereskedők a szalonokban a szélvédők mögé. A Suzukinál mantraszerűen hangoztatott tudnivaló, hogy a listák csak ajánlott árak, a különféle kedvezményeket igénybe véve a vevő egészen különleges összegeket fizethet a kiválasztott négykerekűért. A másik témába vágó információ, hogy a 4,2 méter körüli kompakt SUV az alsó-középkategória méretosztályában játszik, azaz ennek a ligának az áraihoz érdemes mérni a tesztautókat.
Az 1,6-os dízellel szerelt, 4x4-es Vitara az ideális szabadidőautó, mert az öt liter körüli átlagot produkáló dízelmotor 320 Nm nyomatéka eljut az összes kerékre. Ez a kombináció elsőrangú élményt produkál, amibe plusz életet visz a hajtásrendszer kapcsolója. A négyfokozatú gomb Sport-állásban mutat extra élénkséget, ekkor jobb gázpedál-reakciót és sportosabb beállításokat kapunk. A könnyű autó komoly nyomatéka terepen, saras utakon jött jól, ahol a rendszer Lock-állásban kihúzhat bennünket pár érdekes helyzetből.
A karosszéria hozza a Vitarától elvárt, megszokott színvonalat, ez azt is jelenti, hogy más jelvénnyel is simán megállna a helyét a külső. Sokat dobott a kocsi külsején a dobostorta szín, ami a fehér és a világosbarna kettősét jelenti. Ez egyesek szerint „csajos” összeállítás, de véleményünk szerint egy férfinak sem kell szégyenkeznie, ha ilyen árnyalatokkal a kocsiján jelenik meg egy eseményen.
Az utastérben a GLX felszereltség ellenére sem találni gumírozott aljú tárolókat a váltó körül, az utastér műanyagai pedig tartósak, zörgésmentesek, de kemények. Ha ezzel a két dologgal meg tud békélni a tulajdonos, akkor nyert ügye van.
A dízelmotor és a 4×4-es hajtás megrendelése ízlés és szokás dolga, amit érdemes tudni róluk, hogy mindkét extra szépen viszi felfelé a kocsi árát és a tömegét.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4175/1775/1610 mm
Motor: 1598 cm3, 120 LE/ 3750, 320 Nm/1750
Gyorsulás (0‒100 km/h): 12,4 s
Ár: 7 010 000 Ft (Alapár: 6 310 000 Ft)
Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.
BoosterJet
A dízellel szinte egy időben járt nálunk a Vitara S, amely a legélénkebb típus a kínálatban. Ezt a kivitelt könnyű megkülönböztetni az átlagos testvéreitől, mert eltérő a hűtőrácsa, az első lámpákban piros keret található és a külső tükrei is más színűek. Belül a piros cérnával varrt sportkormány, váltószoknya és az Alcantara üléshuzat az eltérés.
A fő különbséget persze az 1,4-es, 140 lóerős turbómotor jelenti, ezzel az erőforrással igazi élményautóvá varázsolódik a Vitara. A BoosterJet motor 2000-es fordulattól lendül bele igazán, miközben jó a hangja. Ezzel a motorral van a legtöbb élet az autóban, amit nem csak a 9,5 másodperces százas sprint igazol. Érzésre is ezt a legjobb vezetni, van benne erőtartalék az előzésekhez, és élénk vele a jármű.