A közös munkában a Toyota és a Nissan mellett a Honda, a Mazda és a Subaru autókat gyártó Fuji Heavy Industries is részt vesz. Az alkatrész-beszállítók megfigyelőként működnek együtt a szervezettel. A tagok megosztják egymással a szoftverek esetleges biztonsági réseiről és a külső támadásokkal szembeni védelméről szóló információikat. Közös cél, hogy e rendszerek védettek legyenek a hackerek behatolási kísérletei ellen, és hogy olyan szoftverek szülessenek, amelyek biztonságosabbak és gyorsabbak, mint a vállalatok külön-külön fejlesztett programjai.
2020-ra várhatóan a 2014-es mennyiség több mint háromszorosára, közel 35 millió darabra nő majd az állandó internetes kapcsolattal működő járművek világméretű értékesítése. Bár Japánban még nem forgalmaznak egymással kommunikáló autókat, a Toyota ugyanakkor azt tervezi, hogy 2020-ra minden, Japánban és az USA-ban eladott modelljében alapfelszereltség lesz az internetes kommunikációs terminál.