DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Tiszteletkör - BMW M3 DKG

A bajorok legendás M3-as típusa már nem V8-as szívómotorral, hanem dupla turbós, hathengeressel készül. Az autó rövid jellemzése: utcán is használható versenyautó.

Kész csoda, hogy ezt az autót, még nem hajtogatták össze a tesztelők, pedig erre a hátsókerék-hajtás és a brutális teljesítmény miatt elég nagy volt az esély. Ám szerencsére a cikkíróknak helyén volt az eszük, és óvatosan közlekednek, így hozzánk is eljuthatott az autóipar egyik csúcsterméke.

BMW M3_teszt_01



Mielőtt a vezetés okozta érzelmeket ismét felidéznénk és mindent elöntene a lelkesedés, pár szó essen az autó „hibáiról”, például a feszes rugózásról. Ez az életérzés az elején még érdekesnek is tűnik, de pár óra autózást követően, az ugrásra kész, villámgyors, kemény kocsiban ülve már nem annyira vidám és élvezetes a dolog a közlekedés, főleg városban – ezt a Comfort fokozat kapcsolója sem tudja feledtetni. A versenyautós életérzés másik hátulütőjét a széles abroncsok jelentik, amelyeket a nyomvályús utak elég jól megvezetnek. A harmadik élményromboló tapasztalat a dupla-tengelykapcsolós váltó darabosabb működése alacsony tempójú haladáskor – bár lehet, hogy ez éppen hozzátartozik az autó „feelingjéhez”.

BMW M3_teszt_04

A BMW M3-at úgy lehet otthon, a fotelban ülve elképzelni, hogy egy erős, hátsóhajtású, versenypályán remekül használható sportkocsit kereszteznek a BMW által nyújtott prémium belsővel és kényelemmel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy négy fő kényelemesen elfér az autóban, sőt hátul, a vékonyított hátfalú első üléseknek köszönhetően kiváló a lábtér. A csomagtartóba jól lehet pakolni, a 480 literes térben elfér sok minden, még olyan apróságra is figyeltek, mint a csomagtartó zsanérjának a tokozása. A piros színű kárpitozás már ízlés dolga.     

Szinte már „zavaró” az M3-ban, hogy minden apró részletét összecsiszolták és nem lóg ki sehol sem a lóláb. A futómű, a váltó, a motor és a kocsi minden porcikája harmóniában van. Ennek eléréséhez kell a szaktudás, ami a BMW-nél rendelkezésre áll.

BMW M3_teszt_02        

Az autó nagyon jól néz ki, bár a visszapillantóból alig lehet észrevenni, hogy mi jön mögöttünk, csak az M logó, a nagyobb felületű hűtőrácsok, de leginkább a vagány tükrök árulkodnak az üldözőről. Hátulról már elég egyértelmű milyen autót látunk, a szélesség és a harcias kinézet nem téveszthető össze egy mezei hármas BMW-vel.

A motor beindítását követően már minden az érzelmekről, a kanyarsebességről, a hangokról és a gyorsulásról szól. Aki az M3 megvásárlásán tűnődik, gondolja át alaposan: ha jól vezet, és szereti a vezetői tudását fejleszteni, eljár pályanapokra, van benne autóversenyzői véna, akkor neki való az izomautó. Ha nincs tisztelet a hátsóhajtás, a 431 lóerő és az 550 Nm kombinációjához, a versenyzést nem éli a leendő gazda, akkor az drága és veszélyes sportszer lesz a kezében, ami nincs kihasználva. Ha a kinézet és a flancolás a vásárlás motivációja, akkor szerencsésebb az M csomagos BMW-k között nézelődni…

BMW M3_teszt_03

Az óvatosság azért kell, mert a gázreakció, a gyorsulás, a megállás, a kormányzás, egyszóval minden gyorsabban történik, mint egy hétköznapi autóban. Az átlagember autója 9-10 mp alatt gyorsul százra, ennyi idő alatt közel duplájával megy a BMW, eszementen jó hangok közepette. A megállás is más ligában található, a kerámia-szénszál „ötvözetű” féktárcsák elképesztően jól lassítják az 1595 kilós autót, és sosem csökken a hatékonyságuk. Ezért kell a sofőrnek észnél lenni. Az M3-at meg kell tanulni gyorsan vezetni, a megtanulást szó szerint is kell venni, elég azt tudni, hogy a váltó, a kormányzás és a motor beállításai, közel 250-féle módon kombinálható...

Hossz/szél./mag.: 4671/1877/ 1424mm

Motor: 2979 cm3, 431 LE/ 5500, 550 Nm/ 1850

Gyorsulás (0-100 km/h): 4,1 s

Ár: 32 095 000 Ft (Alapár: 22 490 800 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: