DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Egyéb

A BMW a jövő hajtáslánc-technológiáit mutatja be

A BMW a jövő hajtáslánc-technológiáit mutatja be a 2015-ös BMW Group Innovációs Napokon - A bajor gyártó már évek óta kísérletezik a jövő lehetséges hajtási megoldásaival, ezen próbálkozások egy-egy prototípusban is megmutatkoznak, melyeket most a nagyközönség elé tárnak.

A BMW Group úttörő hajtáslánc-technológiákat mutat be a dél-franciaországi Miramas-ban megrendezett, vezetéssel egybekötött sajtóeseményen.

P90189037_resize



A BMW Group legnagyobb tesztlétesítménye ideális környezetet biztosít a különféle hajtáslánc-technológiák és a menetdinamika átfogó, valós körülmények közötti tesztelésére.

A BMW i modellekhez kifejlesztett BMW eDrive technológia útja tovább folytatódik a BMW sorozatgyártott modelljei felé.

P90189151_resize

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 2-es Active Tourer prototípus a BMW eDrive technológia kiemelkedően rugalmas felhasználhatóságát demonstrálja; ez a BMW első olyan plug-in hibrid járműve, amely az elsőkerék-meghajtás és a keresztben beépített belsőégésű motor kettősére épül; nagyfeszültségű generátor és útviszonyokhoz igazodó összkerékhajtás a hátsó tengely elektromos meghajtásának köszönhetően.

P90189177_resize

A közvetlen vízbefecskendező rendszer tovább növeli a belsőégésű erőforrások hatékonyságát a magasabb teljesítmény-tartományban, miközben a vezetési ciklus nagy részében jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és az emissziót.

A hidrogén üzemanyagcellára épülő hajtáslánc a BMW eDrive technológia jövőorientált változata, amely tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé kiemelkedően hosszú hatótávolság és rövid tankolási idő mellett. A BMW Group e téren megannyi éven át végzett kutatási és fejlesztési munkáinak új lendületet adott a Toyota Motor Corporation-nel kötött együttműködés.

P90189144_resize

A BMW eDrive technológia egyre több BMW modellbe építésével, a TwinPower Turbo technológiával dolgozó belsőégésű erőforrások folyamatos fejlesztésével és az üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle) koncepciójával a BMW Group hosszú távon is felkészül a jövő kihívásaira. Ezen fejlesztéseket rugalmas járműszerkezeti megoldások és egyre változatosabb hajtáslánc-praktikák egészítik ki: hatékony benzines és dízelüzemű erőforrások, plug-in hibrid rendszerek és nagyfeszültségű akkumulátorral dolgozó elektromos meghajtások, a jövőben pedig hidrogén üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia nyújt hatékony megoldást az egyes szegmensek és követelményrendszerek igényeire.

P90189064_resize

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban: ideális környezet az innovatív hajtáslánc-megoldások és futómű-technológiák átfogó tesztelésére

A BMW Group dél-franciaországi, Miramas-ban működő tesztlétesítménye immáron közel 30 éve a BMW autók és motorkerékpárok fejlesztésének központi helyszíne. Stabil éghajlati körülményeivel és széleskörű használati lehetőségeivel a mintegy 473 hektáron elterülő létesítmény kiváló környezetet biztosít az egyes hajtáslánc-megoldások és futómű-technológiák átfogó tesztelésére. Az Autodrome de Miramas nevű létesítményt 1986-ban vásárolta meg a BMW Franciaország, majd az elmúlt közel 30 évben folyamatosan bővítette és fejlesztette a területet. Miközben a különféle tesztpályák együttes hossza meghaladja az 50 kilométert, a Miramas-i létesítmény ultramodern irodáknak és fejlesztő objektumoknak is otthont ad az új modellek, illetve technológiai alkatrészek kifejlesztése és finomhangolása érdekében.

A tesztlétesítmény központi eleme a hajdani versenypálya 5 kilométer hosszú aszfaltcsíkja, amit a nagysebességű tesztekhez autópálya-gyűrű, ezen felül számos járműkezelési szakasz és dombos terep, éles kanyarok, egyenetlen felületek és off-road pályák egészítenek ki. A létesítmény egyik legkülönlegesebb pontja a Nürburgring egyik szakaszának reprodukciója: a Miramas-i versenypálya Petit Ovale negyedének felújításakor a Nürburgring Caracciola-Kurve (Karussell néven ismert) kanyarját is lemásolták. A tesztpályák extrém megterhelésnek teszik ki a járműtechnológiákat, ezáltal a futómű-alkatrészek és az elektronikai vezérlő rendszerek optimalizálásának és finomhangolásának tökéletes helyszíne.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: