DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő

Hidrogénmeghajtás

Egyedülálló hajtással érkezik a NAMX és a Pininfarina autója

Különleges hajtásrendszert mutatott be a NAMX. A francia startup a Pininfarina segítségével tervezte meg első tanulmányát, melynél cserélhető hidrogéntartályokkal oldanák meg a töltést.

részletek

Az európai fenntarthatóság kulcsa a hidrogén lesz

Mára szinte egyetemes egyetértés alakult ki abban, hogy a hidrogén- és az üzemanyagcella-technológia nélkülözhetetlen a klímabarát, környezettudatos gazdaságra való áttéréshez. Míg az akkumulátoros, elektromos technológia hatékony megoldást jelent rövidebb utaknál – elsősorban személygépkocsik esetén, addig a tehergépjárművekben való alkalmazás kérdéseket vethet fel, hiszen a megoldás túl nehéz és drága a kereskedelmi fuvarozáshoz. A Roland Berger friss tanulmánya szerint a tiszta hidrogén jelentősen hozzájárulhat olyan területek karbonsemlegességének előmozdításához, mint az acélipar, a vegyipar vagy a mobilitás. A hidrogén és az abból előállított szintetikus energiahordozók tárolóközegként a jövőben fontos szerepet tölthetnek be a megújulóenergiaforrás-alapú, villamosenergia-rendszerek szabályozásában is.

részletek

Hidrogénnel írt történelmet a Fuji 24 órás futamon a Toyota

Alighogy bemutatta, rögtön a mélyvízbe dobta hidrogén üzemű belső égésű motorral szerelt versenyautóját a Toyota. Az emissziómentes Corolla Sport a világ egyik legkíméletlenebb futamán esett át a tűzkeresztségen.

részletek

Hidrogénes sportautót próbált ki Károly herceg

A Rasa kétüléses sportautóval tett rövid tesztutat a gyártó Llandrindod Wells-i telephelyén a közismerten zöld szemléletű herceg.

részletek

Megkezdődött a BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

A BMW Group megkezdte Európa útjain a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók tesztelését.

részletek

Versenypályákon is bizonyíthat a Toyota hidrogén hajtása

A világ első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású autójának második generációját néhány napja Magyarországon is bemutató Toyota bejelentette, hogy a karbonsemleges mobilitás felé vezető út fontos lépéseként hidrogénhajtású versenymotor fejlesztésébe és tesztelésébe fogott. A lépés azért fontos, mert közismert, hogy a motorsport az autóipari fejlesztések katalizátoraként szolgál, a versenykörülmények ugyanis megteremtik a legújabb technológiák extrém igénybevétel során történő tesztelésének lehetőségét.

részletek

A Toyota már a versenypályákon teszteli hidrogénhajtású motorját

Az abszolút zöld, meléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője bejelentette, hogy hidrogénhajtású versenymotor fejlesztésébe kezdett.

részletek

Amint lesz hidrogén töltőállomás, hazánkba is megérkezhet a Toyota Mirai

Energetikai szakértők egyre szélesebb köre véli úgy, hogy a jövő abszolút zöld energiaforrása a hidrogén lehet, amelyet a közúti, vízi, vasúti és légi közlekedés mellett az épületek energiaellátása, hűtése/fűtése területén is sikerrel alkalmazhatnak a jövőben. Leghamarabb a közúti közlekedésben és áruszállításban érkezhet el az áttörés, amelyért gőzerővel dolgozik a világ vezető autógyártóit és energetikai vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács. A hidrogén töltőállomások gombamód szaporodnak Európa-szerte, a hazai szakpolitikai 2020-ra minimum két magyarországi töltőállomás megnyitását irányozta elő, amelyet persze jelenleg felülírhat a koronavírus miatt kialakult helyzet. A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás vezető fejlesztője, az ezzel a technológiával kapcsolatos mintegy 5700 szabadalmat versenytársaival ingyenesen megosztó Toyota kínálatában immár a jövő új zéró emissziós meghajtásával működő személyautó, busz, teherautó és targonca is szerepel. A Toyota legújabb hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a második generációs vadonatúj Mirai kiterjeszti a hidrogén üzemű tiszta mobilitásban rejlő lehetőségeket: új, háromtartályos tárolórendszerének és teljesen újratervezett hidrogén üzemanyagcellájának köszönhetően akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínál. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/liter teljesítménysűrűséget kínál, így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű, ráadásul a modell a Toyota moduláris TNGA platformjára épül, amely kiemelkedően dinamikus vezethetőséget, kezes irányíthatóságot és formatervezési szabadságot tett lehetővé. A Toyota üzemanyagcellás technológiájának továbbfejlesztése még dinamikusabbá, még takarékosabbá teszi a járművet, amelynek immáron formavilága is a felsőkategóriás szedánok megjelenését idézi.

részletek

Tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

A Toyotához hasonlóan mára szinte valamennyi vezető autógyártó és energetikai vállalat tagja a Hidrogén Tanácsnak, félreérthetetlen jeleként annak, hogy várakozásuk szerint az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás hajtás lesz az, amely az akkumulátoros elektromos hajtás mellett a valódi áttörést jelentheti a közúti közlekedés környezeti lábnyomának csökkentésében. A világ első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautója mellett immár a megújuló energiaforrások optimális kihasználását lehetővé tévő technológiával hajtott buszt, teherautót és targoncát is kínáló Toyota októberben, a Tokiói Autószalon bemutatta a lenyűgöző vadonatúj személyautó Mirait, és működés közben volt látható a városi busz Sora, amelyből mintegy 100 darab áll majd szolgálatba a 2020-as Tokió Olimpia megkezdéséig. Mindezen fejlesztések mögött vezető fejlesztőmérnökként pedig egy hihetetlenül energikus és tehetséges fiatal mérnöknő Jackie Birdsall áll, aki nem riad vissza a társadalmi és technológiai tabuk ledöntésétől.

részletek

Le fog esni az álla az új Mirai láttán!

Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be történelmet író, abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás modellje, a Mirai legújabb generációját. Az üzemanyagcellás technológia továbbfejlesztésével mintegy 30 százalékkal nőtt a hatótávolság, ugyanakkor az autó gyorsulása és teljesítménye is javult. Még szembeötlőbb ugyanakkor, hogy a Toyota legújabb moduláris padlólemezére épített modell teljesen új dizájnt kapott, így az autó a remek vezetési élmény és a jobb utaskomfort mellett lenyűgöző, dinamikus megjelenést is kínál – ráadásul már jövőre megérkezhet Európába!

részletek

Új mérföldkő a hidrogén alapú autózásban

Új mérföldkő született az abszolút zöld, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia alkalmazásában: a Toyota és a CleverShuttle nevű fuvarmegosztó startup több mint 2 millió kilométert tett meg károsanyag-kibocsátás nélkül Németországban a Toyota üzemanyagcellás Mirai szedánjával. A Hamburgban, Münchenben és Stuttgartban 2017 szeptembere óta elérhető hidrogén-alapú fuvarmegosztó szolgáltatás, a CleverShuttle alkalmazza a legszélesebb körben használt hidrogénhajtású flottát a világon.

részletek

Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

A jövőbe mutató koncepció leleplezésével a BMW Group a hálózatról tölthető modellpaletta hosszú távon fenntartható és hasonlóan környezetbarát alternatívájának hírnökét mutatja be: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát.

részletek