Hidrogénmeghajtás
Egyedülálló hajtással érkezik a NAMX és a Pininfarina autója
Különleges hajtásrendszert mutatott be a NAMX. A francia startup a Pininfarina segítségével tervezte meg első tanulmányát, melynél cserélhető hidrogéntartályokkal oldanák meg a töltést.
részletekAz európai fenntarthatóság kulcsa a hidrogén lesz
Mára szinte egyetemes egyetértés alakult ki abban, hogy a hidrogén- és az üzemanyagcella-technológia nélkülözhetetlen a klímabarát, környezettudatos gazdaságra való áttéréshez. Míg az akkumulátoros, elektromos technológia hatékony megoldást jelent rövidebb utaknál – elsősorban személygépkocsik esetén, addig a tehergépjárművekben való alkalmazás kérdéseket vethet fel, hiszen a megoldás túl nehéz és drága a kereskedelmi fuvarozáshoz. A Roland Berger friss tanulmánya szerint a tiszta hidrogén jelentősen hozzájárulhat olyan területek karbonsemlegességének előmozdításához, mint az acélipar, a vegyipar vagy a mobilitás. A hidrogén és az abból előállított szintetikus energiahordozók tárolóközegként a jövőben fontos szerepet tölthetnek be a megújulóenergiaforrás-alapú, villamosenergia-rendszerek szabályozásában is.
részletekHidrogénnel írt történelmet a Fuji 24 órás futamon a Toyota
Alighogy bemutatta, rögtön a mélyvízbe dobta hidrogén üzemű belső égésű motorral szerelt versenyautóját a Toyota. Az emissziómentes Corolla Sport a világ egyik legkíméletlenebb futamán esett át a tűzkeresztségen.
részletekHidrogénes sportautót próbált ki Károly herceg
A Rasa kétüléses sportautóval tett rövid tesztutat a gyártó Llandrindod Wells-i telephelyén a közismerten zöld szemléletű herceg.
részletekMegkezdődött a BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése
A BMW Group megkezdte Európa útjain a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók tesztelését.
részletekVersenypályákon is bizonyíthat a Toyota hidrogén hajtása
A világ első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású autójának második generációját néhány napja Magyarországon is bemutató Toyota bejelentette, hogy a karbonsemleges mobilitás felé vezető út fontos lépéseként hidrogénhajtású versenymotor fejlesztésébe és tesztelésébe fogott. A lépés azért fontos, mert közismert, hogy a motorsport az autóipari fejlesztések katalizátoraként szolgál, a versenykörülmények ugyanis megteremtik a legújabb technológiák extrém igénybevétel során történő tesztelésének lehetőségét.
részletekA Toyota már a versenypályákon teszteli hidrogénhajtású motorját
Az abszolút zöld, meléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője bejelentette, hogy hidrogénhajtású versenymotor fejlesztésébe kezdett.
részletekAmint lesz hidrogén töltőállomás, hazánkba is megérkezhet a Toyota Mirai
Energetikai szakértők egyre szélesebb köre véli úgy, hogy a jövő abszolút zöld energiaforrása a hidrogén lehet, amelyet a közúti, vízi, vasúti és légi közlekedés mellett az épületek energiaellátása, hűtése/fűtése területén is sikerrel alkalmazhatnak a jövőben. Leghamarabb a közúti közlekedésben és áruszállításban érkezhet el az áttörés, amelyért gőzerővel dolgozik a világ vezető autógyártóit és energetikai vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács. A hidrogén töltőállomások gombamód szaporodnak Európa-szerte, a hazai szakpolitikai 2020-ra minimum két magyarországi töltőállomás megnyitását irányozta elő, amelyet persze jelenleg felülírhat a koronavírus miatt kialakult helyzet. A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás vezető fejlesztője, az ezzel a technológiával kapcsolatos mintegy 5700 szabadalmat versenytársaival ingyenesen megosztó Toyota kínálatában immár a jövő új zéró emissziós meghajtásával működő személyautó, busz, teherautó és targonca is szerepel. A Toyota legújabb hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a második generációs vadonatúj Mirai kiterjeszti a hidrogén üzemű tiszta mobilitásban rejlő lehetőségeket: új, háromtartályos tárolórendszerének és teljesen újratervezett hidrogén üzemanyagcellájának köszönhetően akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínál. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/liter teljesítménysűrűséget kínál, így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű, ráadásul a modell a Toyota moduláris TNGA platformjára épül, amely kiemelkedően dinamikus vezethetőséget, kezes irányíthatóságot és formatervezési szabadságot tett lehetővé. A Toyota üzemanyagcellás technológiájának továbbfejlesztése még dinamikusabbá, még takarékosabbá teszi a járművet, amelynek immáron formavilága is a felsőkategóriás szedánok megjelenését idézi.
részletekTabukat döntöget a Toyota mérnöknője
A Toyotához hasonlóan mára szinte valamennyi vezető autógyártó és energetikai vállalat tagja a Hidrogén Tanácsnak, félreérthetetlen jeleként annak, hogy várakozásuk szerint az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás hajtás lesz az, amely az akkumulátoros elektromos hajtás mellett a valódi áttörést jelentheti a közúti közlekedés környezeti lábnyomának csökkentésében. A világ első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautója mellett immár a megújuló energiaforrások optimális kihasználását lehetővé tévő technológiával hajtott buszt, teherautót és targoncát is kínáló Toyota októberben, a Tokiói Autószalon bemutatta a lenyűgöző vadonatúj személyautó Mirait, és működés közben volt látható a városi busz Sora, amelyből mintegy 100 darab áll majd szolgálatba a 2020-as Tokió Olimpia megkezdéséig. Mindezen fejlesztések mögött vezető fejlesztőmérnökként pedig egy hihetetlenül energikus és tehetséges fiatal mérnöknő Jackie Birdsall áll, aki nem riad vissza a társadalmi és technológiai tabuk ledöntésétől.
részletekLe fog esni az álla az új Mirai láttán!
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be történelmet író, abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás modellje, a Mirai legújabb generációját. Az üzemanyagcellás technológia továbbfejlesztésével mintegy 30 százalékkal nőtt a hatótávolság, ugyanakkor az autó gyorsulása és teljesítménye is javult. Még szembeötlőbb ugyanakkor, hogy a Toyota legújabb moduláris padlólemezére épített modell teljesen új dizájnt kapott, így az autó a remek vezetési élmény és a jobb utaskomfort mellett lenyűgöző, dinamikus megjelenést is kínál – ráadásul már jövőre megérkezhet Európába!
részletekÚj mérföldkő a hidrogén alapú autózásban
Új mérföldkő született az abszolút zöld, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia alkalmazásában: a Toyota és a CleverShuttle nevű fuvarmegosztó startup több mint 2 millió kilométert tett meg károsanyag-kibocsátás nélkül Németországban a Toyota üzemanyagcellás Mirai szedánjával. A Hamburgban, Münchenben és Stuttgartban 2017 szeptembere óta elérhető hidrogén-alapú fuvarmegosztó szolgáltatás, a CleverShuttle alkalmazza a legszélesebb körben használt hidrogénhajtású flottát a világon.
részletekFrankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó
A jövőbe mutató koncepció leleplezésével a BMW Group a hálózatról tölthető modellpaletta hosszú távon fenntartható és hasonlóan környezetbarát alternatívájának hírnökét mutatja be: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát.
részletek