Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 18. szerda

Hidrogénmeghajtás

Hidrogén üzemanyagcellás autókat kapott a NOB

A nemzetközi olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási partnere (egyben a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú támogatója), a Toyota nulla károsanyag-kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás Mirai modellekből álló flottával támogatja a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) munkáját, reflektálva arra, hogy a svájci Lausanne-ban székelő szervezet mobilitási tervének fontos részét képezi a környezetbarát autók használata.

részletek

Európában is elterjedhetnek a hidrogéncellás buszok és teherautók

Az elmúlt hónapokban gyakori téma volt a sajtóban az Európában a flottaszintű kibocsátásukat 95 g/km alá szorítani nem tudó autógyártókra 2021-től váró akár Euro milliárdos büntetések kérdése (amelyet a vezető autógyártók közül várhatóan egyedül a Toyota kerülhet majd el), kevés szó esett azonban arról, hogy az Európai Parlament azt is megszavazta, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30%-al kell csökkenteni az új nehézgépjárművek széndioxid-kibocsátását is. Ez pedig, a személyautókhoz hasonlóan nem képzelhető el másként, mint az alternatív meghajtások, elsősorban az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás térnyerésével. A technológia élharcosa a Toyota, amely, amellett, hogy elsőként kínált a világon hidrogén üzemanyagcellás személyautót (Mirai), mára ezzel a hajtással működő targoncát, kisteherautót, buszt (Sora) és teherautót (Portal) is kifejlesztett, sőt, mintegy 5700 az abszolút zöld hajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen osztott meg versenytársaival annak érdekében, hogy a kínálati oldal bővülésével a töltőhálózat kialakításának felgyorsítását is ösztönözze.

részletek

Toyota: Hidrogénüzemű kamionok a Los Angeles-i kikötőben

Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a Toyota abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal elnevezésű projektje. A Toyota és a Paccar ugyanis bemutatta 10 tervezett közös hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Ezzel feladták a leckét a Tesla vezér Elon Musknak, aki korábban szójátékkal élve bolond celláknak nevezte az üzemanyagcellákat (fuel cell – üzemanyagcella, fool cell – bolond cella).

részletek

Tíz év múlva már a hidrogén lesz a nyerő?

Érdekes felmérést tett közzé az Autovista, amelyből kiderül, hogy olvasóinak többsége úgy gondolja, hogy tíz év múlva a legnépszerűbb az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás lesz az újautó vásárlók között 28%-al, míg második helyen holtversenyben az akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos hajtást várják. 18-18%-al. Ezeket szerintük a benzines (12%), a dízel (10%) és a plug-in hibrid elektromos (9%) hajtás követi majd.

részletek

Agyonveri a dízeleket a hidrogéncellás kamion

A Toyota “Project Portal” elnevezésű, kamionok hajtására tervezett hidrogén üzemanyagcellás rendszere megnyitja az utat a nulla károsanyag-kibocsátású közúti fuvarozás előtt: az először a melléktermékként csupán vizet kipufogó Toyota Mirai személyautóban bemutatott rendszer nehéz tehergépjárművekre optimalizált változata látványos gyorsulási tesztben utasította maga mögé a dízel konkurenciát.

részletek

A jövő kamionján dolgozik a Toyota

A világ legnagyobb autógyártója, a hybrid és plug-in hybrid technológiák kifejlesztésével közel húsz éve autóipari forradalmat elindító Toyota volt az első autógyártó, amely nyíltan letette a voksát a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók hosszútávú elterjesztése mellett. A világ leginnovatívabb autógyártójaként is emlegetett Toyota az első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás autó, a Mirai után most a technológia újabb felhasználási lehetőségeit vizsgálja, ezúttal a kamionok esetében, ami túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.

részletek

DRS és hidrogénhajtás Le Mans-ban?

Komoly változások köszönthetnek be a Hosszútávú-világbajnokságon és Le Mans-ban: a szervezők a állítható hátsó szárnyat és a hidrogénhajtású autókat is tervbe vették.

részletek

A Honda újdonsült gőzfakasztója

A Honda és a Toyota a mai napig a környezettudatos autózás élharcosának számít, elegendő csupán mindekét gyártó hibridautóira, a Honda üzemanyagcellás és a főleg japán és amerikai piacra szánt hidrogénhajtású modelljeire gondolni.

részletek

A BMW a jövő hajtáslánc-technológiáit mutatja be

A BMW a jövő hajtáslánc-technológiáit mutatja be a 2015-ös BMW Group Innovációs Napokon - A bajor gyártó már évek óta kísérletezik a jövő lehetséges hajtási megoldásaival, ezen próbálkozások egy-egy prototípusban is megmutatkoznak, melyeket most a nagyközönség elé tárnak.

részletek

Már megvásárolható a hidrogénmeghajtású Toyota

A HVG.hu értesülése szerint, a Toyota autógyár hétfőn elkezdte árusítani Japánban a sorozatgyártásban előállított hidrogénüzemű autóját, amelynek nincs károsanyag-kibocsátása.

részletek
Olvastad már?