DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Karcsú, elegáns, innovatív: az új Opel Astra

Opel és a kompakt kategória – ez a sikertörténet 1936-ban kezdődött a Kadetttel, és ma már a tizenegyedik generációnál tart, az új Astrával. Eddig több mint 24 millió kompakt Kadett és Astra hagyta el a gyártócsarnokokat. Most új fejezet nyílik az Opel bestsellerének történetében...

Az Astra következő nemzedékének alapja egy teljesen új, könnyűszerkezetű struktúra, benne kizárólag az új generációhoz tartozó motorokkal és olyan felszerelésekkel, amelyek ezidáig legfeljebb a nagy kategóriában fordultak elő. Karcsú vonalai ráadásul atletikusabbak minden eddiginél, szóval az új Astra eleganciával ötvözi a hatékonyságot, és innovációival újraértelmezi a kompakt osztályt. Világpremiere a Frankfurti Autószalonon lesz (2015 szeptember 17-27.).

1433165822600_resize



„Az új Astra három döntő fontosságú premisszája a hatékonyság, az innováció és az atletikusság“, közölte az Opel csoport főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Mérnökeink a közmondásos fehér papíron kezdték a tervezést. Az autó 200 kilogrammal könnyebb az elődjénél – és kisportolt formáján ez kívülről is látszik. Méretei kisebbek lettek, térkínálata és komfortja ugyanakkor érezhetően nőtt. Gépteteje alatt kizárólag az új nemzedékhez tartozó motorok dolgoznak. A felső kategóriák számos műszaki megoldása és asszisztencia-rendszere fokozza az Astra utasainak komfortját és biztonságát – mindenekelőtt az Opel OnStar személyes online- és szerviz-asszisztens, a csúcs-modern okostelefon integrálás, és az iránymutató, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítás.“

Takarékoskodás, ahol számít: az új járműfelépítés

Könnyebb, takarékosabb, agilisebb és ugyanakkor komfortosabb lett az új Opel Astra – nem utolsósorban a sikeres fitneszkúra hatására. Az Opel tizenegyedik kompakt-nemzedékének mintaképe a 2013-as Frankfurti Autószalon alkalmával bemutatott, látnoki Monza Concept volt. Ennek hatékonyságát tükrözi vissza minden szerkezeti elem, minden formai jellemző. Az új Astra következetesen viszi tovább a víziót: modelltől és felszereléstől függően akár 200 kilóval is kevesebbet nyom az elődjénél, de legalább 120-szal. Nagyon fontos szerepet játszott a teljesen új járműfelépítés, amelynek valamennyi komponense kompakt méretű, és könnyű anyagokból készül. Pusztán ettől több mint 20 százalékkal, 357-ről 280 kilogrammra mérséklődött a nyers karosszéria súlya. További 50 kilót nyertek a vázszerkezetbe épített nagy- és ultra-nagy szilárdságú acéllal, a kompakt bölcsővel, valamint az első és a hátsó futómű lekönnyítésével.

Az edzőtermi munka logikus következményeként agilisebb és komfortosabb lett az új Astra, jobban ugrik a gázadásra, dinamikusabban fordul rá a kanyarra, és sokkal közvetlenebb hatást kelt a vezetése. Minden eddiginél élvezetesebb autózni vele!

295930_resize

Csak a legjobbat: az új generációs hajtómű-portfólió

Ugyanezeket hangsúlyozzák az új Opel Astra motorjai is. A géptető alatt kizárólag a teljesen új motor-portfólióhoz tartozó hajtóművek kaptak helyet, 70 kW/95 LE - 147 kW/200 LE teljesítménnyel. Az 1.6-os benzinesek és dízelek közös jellemzője a maximális hatékonyság, az élénk reagálás, a sima járás és a halk működés – nem véletlenül ünnepli „suttogó dízelként” a szaksajtó az Opel új turbódízeljeit.

Az 1.6 CDTI különböző teljesítményű változatai széles spektrumot fednek le 70 kW/95 LE között. A benzinesek közül az alap a 74 kW/100 LE teljesítményű 1.4 ECOTEC és az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, 77 kW/105 lóerővel. Először alkalmazzák a teljesen új, teljesen alumíniumépítésű négyhengeres 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbót, amely ugyanabból a fejlesztésből származik, mint a kicsi, de erős egyliteres háromhengeres. Most a 107 kW/145 LE kifejtésére képes változat debütál. Dinamikusan ugrik és nagyon erős, miközben keveset fogyaszt. Nagy, 250 newtonméteres nyomatékát 1800 és 4000/perc között adja le – ami a legjobb előfeltétele a gazdaságos, mégis élvezetes autózásnak. Az 1.4 Turbo még a kétliteres benzinmotorok teljesítmény-jellemzőit is felülmúlja. Ráadásul kisebb a súlya, egyedül az alumíniumblokk tíz kilóval könnyebb a jelenlegi 1.4-es gép öntött acélblokkjánál. Mind az egyliteres, mind az új 1.4 ECOTEC Turbo Magyarországon, az Opel szentgotthárdi üzemében készül.

1433165822600 (2)_resize

Atletikus, mégis tágas: perfekt egyensúly

Hatékonyságot sugall az új Astra formája is. E tekintetben úgyszintén a „jövő autója”, a Monza Concept volt az előképe. A szoborszerű szépséggel találkozó német precizitás továbbvitele izmos, mégis könnyed, atletikus Astrát eredményezett. A hűtőmaszk krómozott keresztlécének Opel-emblémája és az oldalak hátrafelé fellendülő sarló-motívuma jelzi, hogy az Opel-család tagjáról van szó. Az újonnan tervezett, dupla hűtő-díszléc éles rajzú mátrix-fényszórókat kapcsol össze. Feltűnő jellemvonás a C-oszlop vonalának megtörése, amely szinte lágyan lebegni mutatja a tetőt. A fény-árnyék játékot erősíti hátsó lámpák közötti precíziós élvonal a márkaembléma fölött. Ám az új generációs Astra nemcsak látszatra lett filigrán, hanem a valóságban is: 4,37 méteres hosszúsága öt centiméterrel kisebb az elődénél, magassága pedig 2,6 centivel csökkent, 1,46 méterre. Nem csoda, hogy 0,30 alatti a légellenállási alaktényező – ami csúcsérték a rövid farú autók körében.

Kívül kisebb, ám belül nagyobb: az Opel tervezőinek sikerül négyszögesíteni a kört. Az Astra tengelytávját ugyan visszavették két centivel – ám még így is a szegmens egyik legnagyobbja –, a helykínálat azonban jócskán megnőtt. Az ülések átformálásának is köszönhetően hátul 25 milliméterrel nőtt a lábtér, miközben nagyobb lett a két üléssor közötti távköz is – ami az utazási komfort és a térérzet javára válik. A vezetőhely általában, és a műszerfal különösen, az esztétikus külső designt folytatja, e téren is új nemzedéket vezetve be. Nagyon letisztult az egész, kevesebb a kapcsoló, a középkonzolt nagy, színes érintőképernyő uralja.

1433165822600 (1)_resize

Segítség és szolgáltatás 24 órában: kapcsolódás az Opel OnStarral

Valamennyi új modell egy jelszót követ: az Opel demokratizálja a magasabb kategóriák műszaki megoldásait, és megfizethetővé teszi az élvonalbeli újításokat. A legjobb példa a hálózatba kapcsolás. Az új generációs Astra lesz a márka első modellje, amelyben a piaci bevezetés pillanatától benne van az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási-asszisztens, a biztonsági- és komfort lehetőségek széles skáláját kínálva az ügyfélnek (Magyarországon 2016-ban indul a szolgáltatás). Légzsákos balesetkor például az Opel OnStar azonnal kapcsolatba lép az Opel OnStar diszpécserközponttal, amelynek képzett szakembere megtudakolja, kell-e segítség, és ha igen, akkor milyen. Ha senki sem válaszol, azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket. De ez még csak egyetlen a sokféle helyzet közül, amelyben lehet számítani az év 365 napjának mind a 24 órájában elérhető rendszerre. Legyen szó defektről vagy egyéb szolgáltatásról, van valaki a vonal végén. Ezenkívül nagy teljesítményű, mobil hotspottá teszi az Opel OnStar az új Astrát. Az okostelefontól a táblagépig akár hét végkészüléket lehet a rendszerhez csatlakoztatni.

Az IntelliLink infotainment-rendszer következő nemzedéke is az új Astrával debütál a kompakt osztályban, gyorsabban és átfogóbban hozva be az okostelefon – Android Auto és Apple CarPlay – funkcióit az autóba. Úgy tervezték meg, hogy leképezze az okostelefon-felhasználók által leggyakrabban használt funkciókat. Az Android Auto esetében néhány példa a Google Maps, a Google Now és a lehetőség, hogy beszéljünk a Google-lal, vagy az audio- és üzenő-alkalmazások bővülő választéka. Rendelkezésre áll a WhatsApp, a Skype, a Google Play Music, a Spotify és a podcast-lejátszó. Az Apple CarPlay menet közben is problémamentes hozzáférést biztosít az iPhone funkcióihoz, és kijelzi ezeket a műszerfalon. Az autós többek között az érintőképernyőről vagy a Siri hangvezérléssel kezdeményezhet telefonhívást, küldhet és fogadhat üzeneteket, hallgathat meg zeneszámokat. Az Apple CarPlay által támogatott appok között van a telefon, a hírek, a térképszolgálat, a zene és sok egyéb.

Prémiumtechnika a kompakt osztályban: IntelliLux LED® mátrixvilágítás és a többi

Abszolút nóvum és biztonsági csúcspont az új Astra intelligens IntelliLux LED® világítása. Az Opel által szabadalmaztatott iránymutató, teljesen fénydiódás rendszer vakításmentes távfényt ad, és az új Astra révén vonul be a kompakt kategóriába.

A 16 elemből – oldalanként nyolc – álló, és az Opel frontkamerával együttműködő rendszer automatikusan és folyamatosan illeszti a fénykéve hosszát és elosztását a közlekedési helyzethez. A lakott terület elhagyásakor azonnal és állandó jelleggel átvált távfényre, úgyhogy 80 km/órás sebességnél 30-40 méterrel előbb veheti észre a vezető az út menti objektumokat, mint a hagyományos halogén- vagy xenon tompítottal. Ezáltal jó másfél másodperccel több ideje marad reagálni. Más közlekedők elvakítása kizárt, mert ha szembe jövő, vagy előttünk haladó járművet érzékel a rendszer, egyes LED-eket lekapcsolva „körülvilágítja” azt. Az út többi része és a széle fényesen kivilágítva marad. A LED-es mátrixvilágítás pontossága és alkalmazkodóképessége új szintre emeli a világítástechnikát.

Opel-Astra-295902_resize

További pozitívum, hogy a LED-mátrix lámpa élettartama sokkal hosszabb a halogén- vagy xenonfészóróénál. Nincsenek mozgó alkatrészei, csak az egyes fénydiódák gyulladnak ki, vagy alszanak el, ami növeli a tartósságot.

Sok olyan további biztonsági- asszisztencia- és komfort-rendszert is beépítettek, amelyekről ebben a kategóriában idáig csak álmodozni lehetett. Ilyen a jelzőtábla-felismerő, a kormányzást korrigáló sávtartó-asszisztens, a követési távolság jelző, a figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, 60 km/óráig működő vészfék-funkcióval, a sebességszabályozó és a sebességhatároló. Gombnyomásra magától, elengedett kormánykerékkel áll be az autó a parkolóhelyre, hátramenetben megjelenik a tolatókamera képe a monitoron. A láthatatlan akadályokat a holttér-figyelő veszi észre.

Csúcskategória az AGR bizonyítványával ellátott (Aktion Gesunder Rücken e.V.) ergonomikus ülés is, amely újabb funkciókkal egészíti ki a korábbiakat: a vezetőülés 18-féle beállítást kínál, van masszázsfunkciója és szellőzése, valamint elektro-pneumatikus ülésszegély-állítása. A hátul ülők is nagyobb komfortnak örvendhetnek az eddiginél, ugyanis extraként fűthető a két szélső ülés.

A teljesen újonnan konstruált Opel Astra tehát komfortosabb, biztonságosabb, attraktívabb és modernebb, mint bármikor, de egyben könnyebb, agilisebb, áramvonalasabb és minden tekintetben hatékonyabb is lett.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: