Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. december 8. szerda
Egyéb

Remekül szórakozott a Toyota driftautóiban a gyári WRC-csapat két pilótája

Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto kipróbálhatta, hogy milyen érzés, amikor egy 800 lóerős GR Suprában és egy 1000 lóerős GR Yarisban az oldalablakon kell előre nézni kanyarban, miközben sűrű gumifüst borítja be az aszfaltot.

e-h69c1weasimlc_2



A Toyota Gazoo Racing gyári ralicsapata mindent megad a versenyzőinek ahhoz, hogy tovább fejlesszék eleve kiemelkedő vezetési tudásukat. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy augusztus végén egy nyugat-finnországi versenypályát béreltek ki abból a célból, hogy Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto kipróbálhasson két nem mindennapi Toyota versenyautót, és segítségükkel fejlesszék az autókezelési képességeiket a csúszáshatáron és azon túl.

A GR Suprát és a GR Yarist a Toyota Gazoo Racing közbenjárására a profi japán driftsport egyik élő legendája, Szaito Daigo bocsátotta rendelkezésükre. A 41 éves pilóta arról nevezetes, hogy ő az egyetlen a világon, aki a két legrangosabb driftbajnokságot, a japán D1GP-t és az amerikai Formula Drift sorozatot is meg tudta nyerni. Ma már a versenyzés mellett a Fat Five Racing nevű cége menedzselésével is foglalkozik, a tokiói központban driftautókat építenek, versenyeztetnek és javítanak, emellett saját alkatrészeket is gyártanak, amelyekkel sokféle sportautót lehet kilinccsel előre kanyarodó, gumifüstölő szörnyeteggé változtatni.

e-h69c7weayuexr_2

Két éve készültek el a GR Suprával, tavaly ősszel pedig már a GR Yarist is átalakították a Japánban roppant népszerű autósport szakág igényei szerint. Mindkét kocsiban közel derékszögben elfordíthatóak az első kerekek, mindkettő hátsókerék-meghajtású (igen, a GR Yaris is) és mindkettőben egy, az A80-as Suprából származó, ikerturbós, hathengeres 2JZ motor szolgál, amit a GR Suprában 800, a GR Yarisban pedig 1000 lóerőre tuningoltak fel.

Egyik sem tipikus tanulóautó egy vezetéstechnikai tréninghez, persze a diákok sem friss jogsis mazsolák voltak: a 20 éves Rovanperänak és a 28 éves Kacutának sem idegen helyzet, amikor keresztben kell autózni, ugyanis murván a legtöbbször így közlekednek munkaeszközükkel, a közel 400 lóerős, összkerékhajtású Yaris WRC-vel. A fiatal finn ráadásul hobbiból már régóta ismerkedik a drifttel is, három éve indult először ilyen versenyen, idén augusztusban pedig a Venetsia Drifting nevű futamot sikerült is megnyernie Finnországban, ahol egy bérelt autóval 31 profi driftversenyzőt utasított maga mögé. Tavaly arra is volt ideje, hogy egy saját driftautót építsen magának, amikor a pandémia miatt fél éves kényszerszünetet tartott a rali világbajnokság.

e-h69c9x0aabtpg_2

Kacuta Takamotónak azonban új volt a driftelés, eltartott egy kis ideig, amíg megszokta, hogy a Yaris WRC-nél több mint kétszer erősebb autókat kell vezetnie, ráadásul úgy, hogy az összkerékhajtás segítségére sem számíthat. „Kalle nagyon jó” - nyilatkozta a Dirtfish ralis portálnak, miközben nézte csapattársát, ahol közel 90 fokban elfordított első kerekekkel, füstölő és kipörgő hátsó kerekekkel, látványos erőcsúsztatással kanyarodik a GR Suprával. „Ő nagy rajongója ennek a sportnak, de most egy vezetéstechnikai tréning keretében mindketten kipróbálhattuk magunkat benne. Annyit mondhatok, hogy szuper élmény! Korábban már én is próbálkoztam hasonlóval, de csak havon és jégen, nem úgy, mint most” – folytatta a japán pilóta.

„Ezek az autók teljesen őrültek. Elképesztően könnyűek, és némelyikben 1000 lóerő lakozik. 1000 lóerő! Alázatosan kell közelíteni hozzájuk, mert minden máshogy működik, mint ahogy megszoktad. Nehéz megszokni, és nagyon könnyű összetörni őket. Még időre van szükségem, hogy beletanuljak, de érzem, hogy az itt szerzett tapasztalat segíteni fog a rali világbajnokságon is. Persze tudom, hogy teljesen mások ezek a kocsik, mint a Yaris WRC, de még így segítenek abban, hogy jobban megértsek pár dolgot a vezetéssel kapcsolatban" – tette hozzá.

e-h69c9x0aabtpz_2

„Őszinte leszek: a driftelés nehezebb, mint gondoltam, pedig sosem hittem, hogy könnyű lesz. Nagyon sok önbizalomra van szükség az autóban. Bár nem mentem sok kört, egy idő után már képes voltam a megfelelő szöget eltalálva, teljes gázzal driftelni. Fantasztikus volt, de még ennél is többet akarok. Az a célunk Kalléval, hogy két autóval egyszerre drifteljünk, szorosan követve egymást. Nekem még gyakorolnom kell ehhez, de Kalle már készen áll.”

„Látta valaki a Halálos iramban sorozat Tokiói hajsza című részét? Japánban a drift igazán nagy dolog, a fiatal generációknak talán nagyobb is, mint a rali. Sokan driftelnek hobbiból, ez nálunk annyira népszerű, hogy szinte nemzeti sportnak számít. Ezen keresztül meg lehet szólítani a fiatal rajongókat, és talán be lehet vezetni őket a ralizás világába is” – folytatta a lelkes Kacuta.

„Daigo elképesztő” - utalt a tanárára. „Nem csak, ahogy vezet, hanem az is, amilyen autókat épít” – tette hozzá a végén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: