DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Számított a hazai pálya: Kiss Norbert tarolt, Michelisz előzgetett a Hungaroringen

A magyar motorsport idei legfontosabb versenyhétvégéjét rendezték meg a Hungaroringen, hiszen a kamion-Eb-n Kiss Norbert esélyesként állt rajthoz, a túraautó-világkupa mezőnyében pedig a címvédő Michelisz Norberttel együtt négy honfitársunk mérette meg magát. Az idei évtől mindkét sorozat gumiszállítója a Goodyear.

A koronavírus-járvány miatt nézők nélkül rendezték meg a Hungaroringen az idei kamion-Európa-bajnokság (ETRC) második, illetve a túraautó-világkupa (WTCR) negyedik versenyhétvégéjét, de a magyar versenyzők számára így is érvényesült a hazai pálya előnye.

03720004_002



A víkend sztárja Kiss Norbert a Goodyear márkanagykövete volt, aki megmutatta, miért nyerte meg korábban kétszer is a kamion-Eb-t: a hétvége négy futamán három győzelmet zsebelt be, egyen pedig a 2. helyen futott be. A Révész Truck Race Team MAN versenykamionját vezető pilóta ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben is, és jó esélye van rá, hogy novemberben, Misanóban újabb Európa-bajnoki címet szerezzen.

A kamion-Eb gumiszállítója már jó ideje a Goodyear, a márka azonban idén a WTCR mezőnyét is ellátja gumiabroncsokkal. Ebben a sorozatban született meg tavaly Michelisz Norbert bajnoki címével a magyar autósport történetének egyik legnagyobb eredménye. Az idén már négyen képviselik a szériában a magyar színeket: a Hondánál Tassi Attila versenyez, a Zengő Motorsport színeiben pedig Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor vezet egy-egy CUPRA Leónt.

03720004_287

Michelisz csapata, a Hyundai számára rosszul indult az év, és a nehézségek a hungaroringi időmérőn is folytatódtak, a magyar versenyző az i30 hibája miatt csak a 16. rajthelyet tudta megszerezni a futamokra. A versenyeken azonban oroszlánként harcolt: az elsőn a top tízbe verekedte magát, mielőtt az autó problémái miatt kiállt, a másodikon a 6. helyre jött fel, a harmadikon pedig a 10. helyre, azaz összesen több mint tucatnyi bátor előzést mutatott be. A hétvége legjobb magyarja azonban Tassi Attila lett, aki egy-egy ötödik, hatodik és nyolcadik helyet szerzett a Honda Civic-kel.

rkx_4890

Goodyear a motorsportban

A Goodyear nemcsak a kamion-Eb és a túraautó-világkupa gumiszállítója az idén. Október 9-én Koppenhágában mutatták be a rövidesen rajtoló Pure ETCR nevű új elektromos túraautó-sorozatot, ahová szintén az akroni vállalat gyárt gumit. Az elektromos járművek nehezebbek, mint benzines vagy dízelmotoros társaik, de hihetetlen nyomatékot biztosítanak, és akár 670 lóerős teljesítményükkel a versenypályák legerősebb járművei közé tartoznak. A sorozathoz ezért különleges abroncs kell, és erre a feladatra a Goodyear az Eagle F1 SuperSport közúti gumi alapjain fejlesztett különleges gumikat. A sorozatban a Hyundai, az Alfa Romeo és a SEAT áll rajthoz. A Goodyear látja el abroncsokkal az európai Le Mans-széria összes GT-autóját az LMP2 osztály legjobb csapatait is.

A Goodyear Tyre & Rubber Company

A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A vállalat mintegy 63 000 embert foglalkoztat, a termékeit pedig 21 ország 47 létesítményében állítja elő világszerte. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar-Bergben található két Innovációs Központjának célja: a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítménybeli színvonalát. A Goodyearrel és termékeivel kapcsolatos további információkért keresse fel a www.goodyear.com/corporate weboldalt.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: