„Azt hiszem ez motorsportos karrierem legjobb napja.” – nyilatkozta Ekström. „Annyi csodás pillanatot élhettem át az Audi Sporttal a DTM-ben, de ez a mostani valóban különleges. A nulláról indultunk három évvel ezelőtt. 2013 októberében még semmink sem volt. Csupán néhány ember tudja elképzelni azt, amit a csapatom és én alkottunk azóta. Nyilvánvalóan óriási hálával tartozom a munkaadómnak, az Audi Sport csapatának. A vezetők engedélyezték, hogy versenyezzek itt az Esteringen, bebiztosítva ezzel az esélyemet a bajnoki cím elnyerésére. Nem lehettünk biztosan a sikerben, éppen ezért különösen hálás vagyok nekik a lehetőségért. Remélem, hogy a bajnoki cím elnyerésével sikerült mosolyt csalnom az arcukra.”
A világbajnoki cím elnyerésével Ekström újra bebizonyította, hogy ő a világ egyik legsokoldalúbb autóversenyzője. 2001 óta az Audi Sport Team Abt Sportsline színeiben összesen 177 DTM versenyen állt rajthoz, amelyeken 22 győzelmet aratott és begyűjtött két bajnoki címet is (2004 és 2007). Ezzel Ekström a DTM történetének legsikeresebb Audi pilótája. Karrierje során a 38 éves versenyző négyszer állhatott fel a Bajnokok Tornája (Race of Champions) dobogójának legfelső fokára. 2005-ben a Tom Kristensennel alkotott csapatuk diadalmaskodott, 2006-ban, 2007-ben és 2009-ben pedig az egyéni versenyben végzett az élen, többek között olyan legendás versenyzők előtt, mint a hétszeres Forma-1 világbajnok Michael Schumacher. Versenyzői karrierje során sikerrel szerepelt a Svéd Túraautó Világbajnokságban (Swedish Tourinc Car Championship – STCC), a Rali Világbajnokságban (World Rally Championship – WRC), a NASCAR és az ausztrál V8 Supercars sorozatban is.
A világbajnoki cím elnyerése az Audi Sport számára is különleges jelentőséggel bír, hiszen a Rallycross Világbajnoki cím a Forma-1, a WRC, a WEC és a WTCC mellett egyike az öt FIA világbajnoki elismerésnek. A World Endurance Championship (WEC) megbízhatósági versenyein legutóbb 2012-ben és 2013-ban ünnepelhettek győzelmet az Audi csapat pilótái. Egyéni Audi versenyző bajnoki címének 32 évvel ezelőtt örülhettek utoljára, 1984-ben ugyanis Ekström honfitársa, Stig Blomqvist nyerte a Rally Világbajnokságot. „Stig bajnoki címét a quattro hajtással nyerte. A WEC sorozatban az Audi R18 e-tron quattro igen sikeresen szerepelt és most én is hozzátehetek egy fejezetet ehhez a sikertörténethez az Audi S1 EKS RX quattro versenyautóval elért bajnoki címemmel.” – tette hozzá Ekström.
A rallycross tulajdonképpen a svéd versenyző vérében van. Édesapja, Bengt az 1980-as és 1990-es Európa Bajnokságon versenyzett, utóbbit pedig az előkelő harmadik helyen zárta. „Kisfiúként mindig ott voltam ezeken a versenyeken, de valahogy nem igazán vonzott ez a sportág.” – nyilatkozta Ekström. „A rallycrosst túl piszkosnak találtam, én inkább a tiszta és rendezett dolgokat kedvelem.” Ekström és a rallycross viszonya 2013-ban változott meg, amikor vendég versenyzőként részt vehetett a Rallycross Európa Bajnokság höljesi futamán. „Másodikként végeztem és teljesen magával ragadott a verseny hangulata. Hazafelé menet azon gondolkodtam, hogy 2014-ben visszatérek és győzni fogok. Majd hozzáláttam az ötlet megvalósításához, amelyben barátaim, partnereim és régi társaim segédkeztek.”
Az EKS 2014. június 14-én született meg. Egészen pontosan 857 nappal ezelőtt Ekström először állt rajthoz a Rallycross Világbajnokságon 560 lóerős Audi S1 EKS RX quattro versenyautójával. Három héttel később a svéd pilóta már a dobogó legfelső fokán állt a hazai futamnak számító höljesi versenyen, valóra váltva ezzel az egy évvel korábbi célját. 2015-ben megismételte sikerét Höljesben, az évad végén pedig hatodik helyen végzett a pilóták versenyében. Az idei szezon nagyszerűen indult Ekström számára. Az évad elején begyűjtött sorozatban három győzelmet, köztük egy igen emlékezetes kettős diadalt, amelyet csapattársával, Toomas Heikkinennel aratott a DTM sorozat első fordulójával együtt megrendezett versenyen a Hockenheimringen. Ezzel elindult a bajnoki cím felé vezető úton, amelyet Barcelonában egy további győzelem, majd a norvégiai Hellben és a lettországi Rigában egy dobogós helyezés követett.
Az Esteringen megszerzett ötödik helye után Ekströmöt már senki sem taszíthatja le az első helyről a szezonzáró futamon az argentin Rosarioban. A csapatok versenye azonban még mindig nyitott, így november 26-27-én Ekström és Heikkinen várhatóan nagy harcot vív majd a 17 ponttal mögöttük álló második Peugeot Hansen gyári csapattal.