Nehéz nappal indult a 2015-ös év a Qualisport kamionos alakulata számára az Africa Eco Race-en: Kovács Miklós pilóta, Ács László fedélzeti szerelő és Czeglédi Péter navigátor Scania versenykamionján a Tagounite és Assa között bonyolított szelektív szakaszon is eldurrant egy abroncs, így a kalocsai trió ismét jelentős időveszteséget volt kénytelen elkönyvelni.
Sok egyéb más mellett az a szép terepraliban, hogy a jót és a rosszat egyaránt nagy vödörrel kapja a nyakába az, aki ilyesmire vetemedik. Jól példázza ezt a Qualisport mostani, afrikai szereplése is: míg a nyitónapon taroltak a kamionos kategóriában és az autós-kamionos összevont értékelést is a 3. pozícióban zárták, mert minden összejött nekik, addig a második után a harmadik szelektív szakaszon is kibabrált velük Fortuna, mégpedig egy-egy defekt formájában. Míg a második versenynapon a századik, addig a harmadikon a kétszázadik kilométernél érkezett a kellemetlen meglepetés, amely miatt ismét jó húsz percet voltak kénytelenek vesztegelni.
Kovácsék a 433 kilométer hosszú, többek között a híres-nevezetes Cheggaga-dűnesort is magában foglaló szakaszt az újabb malőr után 6 óra 29 perc 48 másodperces idővel a kamionos kategória 5. helyén fejezték be, így a kilenc indulóval elrajtolt kategóriában továbbra is az 5. helyen állnak. A monstrumok között a napot a Kamaz dominálta: a korábbi győztes Anton Shibalov repesztette a legjobb eredményt, maga mögé utasítva csapattársát, a legújabb fejlesztésű metángáz-hajtású versenygépet vezető Szergej Kuprijanovot.
„Őszintén szólva abban reménykedtünk, hogy egy picit jobban indul az Újév, de sajnos nem tudunk mit tenni, ismét jött egy defekt” – értékelt Assába befutva a pilóta, Kovács Miklós. „Az első kétszáz kilométeren a hagyományokat folytatva nagy csatát vívtunk régi ellenfelünkkel, az MAN-es Elisabete Jacintóval. Ők jóval előttünk startoltak, de komoly hajszával megelőztük őket és sikerült is elhúznunk tőlük, ám a defekt javítása miatt sajnos sokat kellett állnunk. Ha ezt figyelembe vesszük, egyáltalán nem sok az a 18 perc, amivel előttünk végeztek ezen a szelektíven. Bízunk abban, hogy a folytatásban lesz még olyan szakaszunk, mint a nyitónapi volt, amikor minden sikerült, de egyelőre már azzal is beérnénk, ha az ilyen kínzó apróságok elkerülnének bennünket. A verseny hosszú, tudjuk jól, így tesszük a dolgunkat és meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.”
Az autósok között a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző rutinos belga, Jacky Loomans nyerte a napi szakaszt, míg a motorosoknál folytatódott a korábbi Dakar-menő Pal Anders Ullevalseter hegemóniája. A norvég motoros toronymagasan vezeti a kategória-összetettet is, míg az autósoknál változott az állás: a napi szakaszt a 6. pozícióban záró kazah Hummer-pilóta, Jurij Sazonov állt az élre, maga mögé utasítva márkatársát, a 2009-ben magyar bajnoki címet is nyerő Miroslav Zapletalt.
A január 12-én, a tradícióknak megfelelően Dakarban záruló maratoni összecsapás negyedik szakaszán Marokkóban marad a mezőny, Assa és As Sakn között egy 379 kilométer hosszúságú szelektív szakaszt kell majd teljesíteni. A menet a szervezői előrejelzések szerint komoly „mókát” ígér a versenyzők számára, ám köztudott, hogy az útvonalért is felelős versenyigazgató, René Metge értelmezésében ez sokszor egészen mást jelent, mint amire a közvélemény számít…