A 2009-ben bronzérmes, 2010-ben pedig győztes trió legutóbb, 2014 januárjában ezüstérmet szerzett a több mint ezer lóerős Scania Qualisport V8 típusjelű kamionnal. A trió ezúttal is ambiciózus célokkal vág neki az afrikai maratonnak, amely december 28-án, a dél-franciaországi St. Cyprienben tartandó adminisztratív- és technikai gépátvétellel veszi kezdetét: a viadal 12 szelektív szakasza a hagyományoknak megfelelően Marokkón és Mauritánián át kanyarog a szenegáli főváros, Dakar mellett található Rózsaszín-tóig.
Közel 6000 kilométer lesz a január 11-én záruló megmérettetés össztávja, amelyből a szelektív szakaszok 3500 kilométert tesznek ki. A szervezők átdolgozták az útvonalat, ráadásul az előző évhez képest egyel több menetet bonyolítanak a rettegett dűnék hazájában, Mauritániában. A megmérettetésre az októberi Marokkó-ralin egy 5. helyezéssel hangoló Qualisportnak a szervezői előrejelzések szerint egy tíz kamionból álló mezőnyben kell bizonyítania: ott lesznek a jól ismert ellenfelek, például a csehek Tatra-menője, a többszörös győztes Tomas Tomecek, a portugálok kamionos királynője, az MAN-es Elisabete Jacinto, továbbá a Kamaz gyári csapatának két egysége is.
„Mi a 2008-as kezdetek óta úgy állunk hozzá, hogy számunkra az Africa Eco Race az év legfontosabb versenye” – mondta a pilóta, Kovács Miklós. „Hatodszor rajtolunk, így megvan már a szükséges tapasztalatunk és minden egyéb, de még így is bizsergető érzés, hogy ismét nekivágunk a Szaharának. Most jól állunk az előkészületekkel, már az utolsó simításoknál tartunk, de tudjuk jól, hogy ezt soha nem lehet rutinfeladatnak tekinteni, akármennyire tapasztalt is az ember.”
Mivel idén januárban, a marokkói tempós szakaszokon a gárdának gondjai támadtak a Scania végsebességével, az év zömét azzal töltötték, hogy megoldást találjanak a problémára. A marokkói Világkupa-futam komoly teszt volt, ahol a tapasztalatok szerint a csapat által alkalmazott megoldások beváltak. Noha a főpróba jól sikerült, a pilóta nem kíván esélylatolgatásokba bocsátkozni.
„Amikor a várt eredményről kérdeznek, korábban is mindig azt mondtam, hogy számunkra a táv teljesítése a legfontosabb. Ha azzal megvagyunk, az már egy komoly siker, a többit pedig meglátjuk. Tudunk róla, hogy idén két Kamaz is lesz a mezőnyben, amely számunkra jó mércének ígérkezik, és öröm az is, hogy a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros ismét ott lesz az autósok között, ráadásul csapatukban egy másik magyar kamionos trió is rajthoz áll. A plusz mauritániai szakasz számunkra jól jöhet, mert a dűnék fekszenek a Scaniának és ez idén januárban is megmutatkozott: az utolsó, dűnés szakasz szerintem versenyzői pályafutásom legjobban sikerült menete volt, azzal a részeredménnyel verekedtük magunkat ezüstérmes pozícióba. A csapat mottója szerint az a legfontosabb, hogy a jókedv és a lendület ne hagyjon el bennünket. Csak annyit szeretnék ígérni, hogy ehhez tartjuk majd magunkat most is!” – fogalmazott Kovács Miklós.
A december 28-án esedékes gépátvétel másnapján az Africa Eco Race mezőnye Dél-Spanyolországból hajózik át a fekete kontinensre, ahol december 30-án, marokkói terepen futják majd az első szelektív szakaszt. Az érdeklődők az indulás előtt, december 22-én személyesen is találkozhatnak a viadalra készülő teljes magyar kontingenssel: az Opel Dakar Team és a Music FM aznap 14 órától roadshowt tart a budapesti Hősök terén, ahol találkozni lehet a versenyzőkkel, a verseny- és szervizjárműveket pedig testközelből lehet majd szemügyre venni.