28 autó teljesítette egymás nyomában az első kört, a levegőben benne volt egy csúnya incidens lehetősége. A Lisboa kanyarban a harmadik helyen álló Tom Blomqvist ütközött az F3 bajnokával, Esteban Oconnal, mindketten folytatták, de a következő kanyarban Ocon már nem tudott befordulni. Magával vitte Bomqvistot, miközben mögöttük Yu Kanamaru a lassító Jordan King autójára futott, és szó szerint felugratott a gumifal tetejére, centiméterekkel Blomqvist és Ocon feje felett.
Szerencsére senki sem sérült meg, a futam azonban 40 percig állt. Több autóban kisebb károk keletkeztek, Jordan King, a Ferrari-junior Antonio Fuoco, illetve Max Verstappen kocsiját is javították.
A verseny biztonsági autó mögül rajtolt újra, Felix Rosenqvist – aki pénteken a pole-pozíciót szerezte meg, szombaton a mai rajtsorrendről döntő kvalifikációs futamot nyerte meg, tehát a favoritnak számított – ismét megőrizte vezetését, jócskán segítette az is, hogy csapattársa, egyben legkomolyabb kihívója, Lucas Auer hibázott, és ideiglenesen elveszítette a második helyet.
Miközben Auer nagy csatát vívott a második pozícióért az új-zélandi Nick Cassidyvel, Rosenqvist messzire elhúzott, és az idei pocsék Európa-bajnoki szereplés után megnyerte a Makaói Nagydíjat, a Formula-3 legrangosabb versenyét. Auer – aki Gerhard Berger unokaöccse – végül megszerezte a második helyet, 4,3 másodperccel a svéd mögött. A hétvége meglepetésembere, Nick Cassidy állt még dobogóra. Robero Merhi az utolsó körökben támadta őt, de az idén F1-es szabadedzéseken is részt vevő WSR-sztárnak be kellett érnie a negyedik hellyel.
A GP2-ből ismert Stefano Coletti 6. lett, közvetlenül mögötte ért célba Max Verstappen, aki újabb parádés szerepléssel bizonyított a Red Bull-főnököknek, érdemes volt őt a Formula-1-be igazolni. A kvalifikációs futamon elszenvedett balesete után a 24. helyről kellett rajtolnia, innen verekedte fel magát a 7. pozícióig, miközben a verseny leggyorsabb körét is megfutotta.
A verseny végeredménye:
1. | Felix Rosenqvist | Dallara/Mercedes | 1:08:46.691 |
2. | Lucas Auer | Dallara/Mercedes | 4.372 |
3. | Nick Cassidy | Dallara/NBE | 8.999 |
4. | Roberto Merhi | Dallara/Mercedes | 9.799 |
5. | Nicholas Latifi | Dallara/Mercedes | 10.413 |
6. | Stefano Coletti | Dallara/Mercedes | 24.000 |
7. | Max Verstappen | Dallara/Volkswagen | 24.455 |
8. | Santino Ferrucci | Dallara/Mercedes | 31.081 |
9. | Kenta Yamashita | Dallara/Toyota | 34.334 |
10. | Gustavo Menezes | Dallara/Volkswagen | 35.246 |
11. | Markus Pommer | Dallara/Volkswagen | 36.576 |
12. | Antonio Giovinazzi | Dallara/Volkswagen | 37.319 |
13. | Tatiana Calderon | Dallara/Mercedes | 41.930 |
14. | William Buller | Dallara/Volkswagen | 43.986 |
15. | Sean Gelael | Dallara/Volkswagen | 44.972 |
16. | Alex Palou | Dallara/Mercedes | 48.063 |
17. | Dan Wells | Dallara/Toda | 52.724 |
18. | Mitsunori Takaboshi | Dallara/Toyota | 57.034 |
19. | Andy Chang | Dallara/Mercedes | 1:08.334 |
20. | Sam MacLeod | Dallara/Toyota | 1:49.990 |
21. | Felix Serralles | Dallara/Mercedes | 2:14.441 |
- | Antonio Fuoco | Dallara/Mercedes | Kiesett |
- | Jordan King | Dallara/Volkswagen | Kiesett |
- | Esteban Ocon | Dallara/Mercedes | Kiesett |
- | Martin Cao | Dallara/Mercedes | Kiesett |
- | Tom Blomqvist | Dallara/Volkswagen | Kiesett |
- | Yu Kanamaru | Dallara/Volkswagen | Kiesett |
- | Richard Goddard | Dallara/NBE | Kiesett |