Technika
HTC One M8s - A díjnyertes utód árnyékában
Az új HTC One M8s fém készülékházban, lekerekített ívekkel és ragyogó, 5”-es full HD kijelzővel érkezik. Utóbbit Corning® Gorilla® Glass teszi ellenállóbbá az ütésekkel, karcokkal szemben.
részletekTelefonnal nyitható kapu - iBlue Smart Gate és Immobilizer
Budapesten mutatta be okos kaputechnikai kiegészítőjét és indításgátló termékét az iBlue. A Bluetooth Smart technológián alapuló megoldásokat fejlesztő cég rövid időn belül a gyorsan növekvő okos otthon piaci szegmens meghatározó szereplője kíván lenni.
részletekMegérkezett a HTC Desire 526G Dual SIM
A HTC bemutatta új készülékét a HTC Desire 526G-t. A dual SIM-es készülék akadásmentes multitaskingot és böngészést, valamint egyszerű és gyors videoszerkesztést biztosít a középkategóriában.
részletekHogyan kommunikálnak az autók a csapatokkal?
A Formula-1-ben a sebesség nem csak a pályán, hanem a döntéshozásban is nélkülözhetetlen. A csapatoknak azonnal tudniuk kell, ha a versenygépeik összetett rendszereiben valami nem a terv szerint halad, ennek érdekében pedig az autók folyamatos összeköttetésben állnak a bokszutcával. Pat Symonds rávilágít, hogyan is működik ez.
részletek1972 - A felismerések éve a Formula-1-ben
A Formula-1-ben az előző két év (1970-71) baleseteinek hatására rádöbbentek végre, hogy tenni kell a biztonságért. A gyakori tűzesetekből levont tanulságok megreformálták az üzemanyag tartályok felépítését.
részletekMit lehet kiolvasni a Lotus E23 külsejéből?
Nem minden a külső, de bizonyos esetekben azért mégiscsak árulkodó lehet. Egy új F1-es modellt például a design és a külső összhatás számbavétele után nem árt kicsit műszakibb szemmel is megvizsgálni.
részletekA rugózási rendszerek fejlődése
Már a század elején kikövetkeztették, hogy rugózás nélkül képtelenség gyors és pontosan kormányozható autót építeni, s ez teljes mértékben igaz az F1-re is.
részletekElektronikus vezérlésű fékek
A hatékonyabb energia-visszanyerés idén szükségessé tette egy új fékrendszer kialakítását az autók hátsó tengelyén, amely így részben elektronikus, részben hidraulikus módon segíti a jármű lassulását. Pat Symonds elmagyarázza, hogyan működik ez a rendszer, amely több versenyző dolgát is megnehezíti.
részletekAz F1-es autók útja a tervező asztaltól a versenypályáig
Ahogy először a pályára lép egy csapat legújabb versenyautója, a tervezők agya máris a következő évi modell megalkotása körül forog. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds az elmondja, hogyan is zajlik a folyamat.
részletekÜzemanyag-áramlás - Miért okozott fejfájást a csapatoknak?
Az idei évre szigorú korlátok léptek életbe a versenyek során felhasználható üzemanyag mennyiségére vonatkozóan, amelyek betartása újabb kihívások elé állította a csapatokat. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds beavat ennek rejtelmeibe, és rávilágít, hogy miért is volt szükség minderre.
részletekHamilton apjának találmánya segítheti a versenyek könnyebb megértését
Egy az autók tetejére kerülő kijelzőt, az úgynevezett „infószárnyat” teszteli az F1 Abu Dhabiban, amely megkönnyítheti a pályán történtek követését a nézők számára. A megoldás Anthony Hamilton találmánya.
részletek