DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő

SzámSzerint

Szám szerint - Az ""Emberi Tényező" 1996-ban

Az egyéni teljesítményt szemléltetni kívánó statisztikák sorában a harmadik ilyen fejezet egy 18 évvel ezelőtti F1-es évadot igyekszik átvilágítani. Csak emlékeztetőül: azt studírozzuk, hogy egy adott versenyző milyen helyezést tudott elérni a lehetőségeihez képest. A ""lehetőség" mértékét a csapatának az eredményessége határozta meg.

részletek

Szám szerint: Emberi tényező a 2012-es szezonban

A múlt alkalommal a tavalyi, 2013-as szezont vizsgáltuk meg, erre alkalmaztunk egy módszert, amely az F1-es csapatok eredményességéhez mérte az egyes versenyzőkét. Lépjünk még egyet vissza az időben, és nézzük meg, hogy vajon mi történt 2012-ben.

részletek

Szám szerint - Ez lenne az emberi tényező?

Komoly fejtörést okoz, ha az ember, azaz a versenyző szerepét próbáljuk felmérni egy verseny, vagy akár a bajnokság eredményében.

részletek

Szám szerint - Edzésmenők, tréning ""világbajnokok"

A versenyfutás már az időmérő edzéseken elkezdődik az ígéretes helyekért, elsősorban a pozícióbeli előnyök miatt. Azonban ennek van egy másik, pszichés vonzata is: aki megszerzi a pole-pozíciót, az némi lélektani előnyhöz is jut, mert az előzetes megmérettetésen legyőzte, elverte az ellenfeleit.

részletek

Szám szerint: A "túlélő" futamok

Az időjárás, a technika ördöge vagy sokak egyidejű balszerencséje esetenként széles rendet vágott a mezőnyben. Nézzük meg most azokat az eseteket, amikor feltűnően kevés versenyautó maradt a pályán.

részletek

Szám szerint: Élen minden körben!

Teljes dominanciának nevezhetjük, ha ugyanaz a csapat vezet egy nagydíj összes körében. Megvizsgáltam, hogy a világbajnokság történetében (1950-től kezdve és a 2014-es Magyar Nagydíjjal zárva) hányszor volt példa ilyen fölényre.

részletek

Szám szerint: Az 5 km-es pályaszabvány

A nyolcvanas években az uralkodó pályahossz 4 km volt, 16 versenyhelyszínből egy tucatra valót számoltunk össze ezzel a kiterjedéssel. Csak alsó kivétel volt Long Beach és Monte Carlo a rövidebb körével, és felső kivétel Hockenheim, Monza, ill. Zeltweg a hosszabb körével.

részletek

Szám szerint: Rivalizáló csapattársak, kié lett a vb-cím?

Tekintsünk bele az idő kútjába, az utóbbi negyven év mélységeibe. Nézzük meg azokat az évadokat, ahol csapattársi küzdelem folyt a világbajnoki címért. Azt látjuk, hogy gyakran az lett a végső világbajnok, aki alulmaradt csapattársával szemben a versenyek többségénél! Ebből egyenesen következik, hogy a sikeresebbé lett versenyző azokon a versenyeken szerezte meg a szükséges előnyt, amelyeken ellenfele nem tudott végigmenni.

részletek

Szám szerint: Hány versenyen át vezették a bajnoki tabellát?

Vajon mely csapatok utazhattak a legtöbbször a következő pályára a tabellaelsőség biztos tudatában? Hány futamon keresztül vezették a konstruktőrök világbajnoki ponttáblázatát?

részletek

Szám szerint: Győzedelmes évek - élre törhet a Mercedes

Vajon melyik évben, és melyek voltak a legerősebb, legdominánsabb, győzelmet győzelemre leghatékonyabban halmozó csapatok? Az évekre bontott listára kerüléshez a csapatoknak legalább futamaik felét meg kellett nyerniük, tehát 50%-os győzelmi arányt kellett hozniuk!

részletek

Szám szerint: A duplán fontos zárófutam

Ebben az évben először fordul elő a világbajnokság történetében, hogy szabályzatilag, nyíltan támogatják az utolsó pillanatig mesterségesen fenntartott többesélyességet. Most már a látszatra sem ügyelnek, hanem az utolsó futam jelentőségét a duplájára emelték, annak érdekében, hogy növeljék az élboly bizonytalanságát.

részletek

Szám szerint: Meddő versenyek

Most azt vizsgáljuk meg, hogy kik voltak a vb-pontot hiányoló, viszonylag sikertelen versenyzők. Vajon hány versenyen át tartott a pontínséges időszakuk? Azaz hányszor teljesítettek ebből a szempontból ""meddő" versenyt?

részletek