DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Ford Kuga ST-Line 1,5 EcoBoost

A kék ovál egyik legfontosabb modellje teljesen megújult. Az újdonság több hibrid rendszerrel is elérhető, mi viszont az alapmodellt próbáltuk ki.

 

Sokan nincsenek képben azzal, hogy a Kuga mennyire fontos része a Ford európai kínálatának, pedig a Fiesta és a Focus után ebből a típusból adják el a legtöbbet. Ez lehetett az oka annak, hogy a Ford nagyon odafigyelt a harmadik generációs modell fejlesztésére. Az igyekezet nem csak a divatos, a Porsche Macanra hasonlító formaterven látszik, az autó minden porcikájában versenyképes, modern darab.

menetproba-2020-ford-kuga-st-line-01



Mi elsőre a csúcsmodell helyett a sportruházatba öltöztetett alapverziót tettük próbára. A motorházban a sok más típusban használt 1,5-ös, háromhengerest találtuk, melyet hatsebességes kézi kapcsolású váltóval párosítottak. Ez az erőforrás ebben a karosszériában már azon a teljesítményhatáron mozog, ami abszolút megüti az elfogadható szintet. Hogy miért nem a kimagasló fokozatot? A Kuga alapmodelljének a célközönsége azok a vásárlók, akik egy testesebb, divatos, praktikus, jól vezethető szabadidő-autót szeretnének. Fontos tétel még a vevők jellemzésében, hogy a menetteljesítmények nem túlzottan izgatják őket.

menetproba-2020-ford-kuga-st-line-03

Az átlagos dinamika ellenére ott a sportos külső (ST-Line csomag), aminek egyetlen hátránya a feszes rugózás. A Kuga alapváltozata – az átlagos motorerő ellenére is – nagyon jól vezethető, a váltó jól és pontosan kapcsolható. Odafigyelve a vezetésre, 8,5 literes átlagfogyasztás produkálható, az étvágyat a sportos vezetési stílus mellett a városi közlekedés növelheti meg.      

menetproba-2020-ford-kuga-st-line-02

Motorkínálat terén mostantól csak kevesen tudják felvenni a versenyt az újdonsággal: a megszokott benzines és dízel erőművek mellett, a Kugát három különböző hibrid rendszerrel is kínálják

A Fordokat nemcsak a jó vezethetőségért kedveljük, hanem az autókba épített praktikus apróságokért is. A raktér mérete a mozgatható és dönthető háttámlájú hátsó üléseknek köszönhetően változtatható (475–645 L). Bőséges a vezetési segédek száma, pluszpont jár a kormány mögött lévő plexilapra kivetített menetadatokért (HUD). Az okos megoldások ezzel nem merültek ki: az ajtóknál előbukkan a rejtett élvédő és ott a tanksapka nélküli, bolondbiztos tankolónyílás is.

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1678 mm

Motor: 1497 cm3, 150 LE/6000, 240 Nm/1600

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s

Ár: 9 960 000 Ft (alapár: 8 800 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: