DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Ilyen lesz az elektromos autók hangja a jövőben

A Nissan egy új tanulmányautó bemutatása mellett elektromos hajtású modelljeinek jövőbeni hangjával is meglepte a 2017-es Tokiói Autószalon közönségét – ez a „Canto”.

„A Nissan Intelligent Mobility koncepciójában fontos szempont a járművek társadalmi integrációja, és ennek kritikus eleme a hang” – mondta el Daniele Schillaci, a Nissan kibocsátásmentes járművek és akkumulátorok globális marketingjéért felelős alelnöke. „A Canto kifejlesztésével elsősorban a gyalogosok védelmét kívántuk segíteni, illetve egy olyan jellegzetes hangot kerestünk a Nissan számára, ami egyszerre felvillanyozó és magabiztos, hű a márka szellemiségéhez, és megfelel az elektromos járművek piacán elfoglalt egyedi pozíciónknak is.”

A „Canto” latin szó, jelentése „énekelek”. A hang jellege és magassága annak megfelelően változik, hogy az autó gyorsul, lassul, vagy éppen tolat. A hangkibocsátás 20–30 km/h közötti sebességnél aktiválódik, az adott piacra érvényes szabályoktól függően.

 

A „Canto” fejlesztése során a Nissan elsődleges szempontja egy figyelemfelkeltő hang létrehozása volt. Emellett azonban az is fontos volt, hogy valami jellegzetes Nissanos karakterrel gazdagítsa a megszokott városi utcaképet. A kibocsátott hang tisztán hallható, de ezzel együtt nem túlzottan zavaró a gyalogosok, a közelben lakók, vagy az autóban utazók számára.

A Nissan már a gyalogosokat figyelmeztető hangjelző-rendszerének (VSP) 2010-es bemutatása óta úttörő szerepet játszik a járműhang-fejlesztésében.

A Nissan Intelligent Mobility jövőképe a vállalat válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre.

A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL

A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: