Steward
Gobodics Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. május 29. péntek
Autó

Jön az új Ford Fiesta R2

Teljes lendülettel folyik az új Ford Fiesta R2 fejlesztése, hogy az M-Sport még 2015 első negyedévének végéig csatasorba állíthassa az autó legújabb generációját: az először 2009-ben pályára lépő Fiesta R2 az M-Sport első globális rallyautója volt, ami azóta már a világ számos pontján győzelmet aratott.

A legújabb generációs modell láthatóan a korábbi változat erősségeire és sikereire épít, ugyanakkor továbbfejlesztett futóművel, fékrendszerrel és váltóművel áll majd rajthoz.

Ford_Fiesta_R2



A legfontosabb változás azonban a gépházban rejtőzik, hiszen az autót új, 1,0 literes motor hajtja. Az M-Sport mérnökei a Ford Motor Company munkatársaival szorosan együttműködve tökéletesítették a Ford EcoBoost technológiájának teljesítményét. A Ford magas szintű műszaki tudásával megtervezett 1,0 literes EcoBoost blokk zsinórban háromszor, vagyis 2012-ben, 2013-ben és 2014-ben is elnyerte az Év Motorja címet. Ez az egyedülálló erőforrás nemcsak a Ford Fiesta közúti változatát hajtja, hanem a Ford kínálatának számos más személyautóját és haszongépjárművét is, most pedig az új Fiesta R2-ben bizonyítja képességeit. Ez az első versenygép, ami megfelel a FIA új homologizációs szabályainak, amelyek 2015. január 1-én léptek hatályba, lehetővé téve, hogy az R2 rallyautók osztályában 1,0 literes motorral felszerelt versenygépek is rajthoz állhassanak. A fejlesztés alatt álló autó tesztelése 2014 végén kezdődött, s csapat mérnökei már ekkor biztató eredményekkel tértek haza a próbapályáról. Nemrégiben a Drive DMACK Fiesta Trophy (DDFT) bajnoka, Sander Pärn is alaposan meghajtotta az új versenygépet Greystoke Forestben, az M-Sport privát tesztlétesítményén. Az autó a múlt héten már látható volt az Egyesült Királyságban megrendezett Nemzetközi Autósport Kiállításon, májusban pedig versenykörülmények közt is bemutatkozik a DDFT 2015-ös évadának futamán.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „A kezdeti teszteredmények igen biztatók, és a következő néhány hét során tovább folytatjuk az autó fejlesztési munkáit. A Ford Fiesta R2 a legsikeresebb modellek egyike volt, ám úgy tűnik, hogy az új generációs versenygép szinte minden tekintetben jobb nála. A Ford folyamatos támogatásának köszönhetően az új 1,0 literes motor sokkal erősebb lett, én pedig már izgatottan várom, hogy versenyzés közben is láthassam az autót.”

Gerard Quinn, a Ford Racing európai főnöke: „Továbbra is szorosan együttműködünk az M-Sporttal, és örömmel látjuk, hogy a legújabb Ford-technológia a rally legkeményebb kategóriájában is megállja a helyét. A háromszoros Év Motorja díjjal kitüntetett 1,0 literes EcoBoost a Ford egyik legjelentősebb fejlesztése, és izgalmas volt megfigyelni, hogyan formálódott ez a technológia az M-Sport mérnökeinek keze nyomán, hogy végül egy rallyautóban is versenyképesnek bizonyuljon.”

Sander Pärn: „Amikor beültem a volán mögé, már az első pillanatban megéreztem, milyen sokat fejlődött az új Fiesta. Mindenütt apró változásokat tapasztaltam, amelyek együttesen komoly előrelépést jelentenek. A Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzői bizonyára sok kellemes pillanatot élnek majd át ezzel az autóval; a turbómotor káprázatos vezetési élményt nyújt, a hangja pedig egyszerűen hihetetlen!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?