Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
Autó

Jön az új Ford Fiesta R2

Teljes lendülettel folyik az új Ford Fiesta R2 fejlesztése, hogy az M-Sport még 2015 első negyedévének végéig csatasorba állíthassa az autó legújabb generációját: az először 2009-ben pályára lépő Fiesta R2 az M-Sport első globális rallyautója volt, ami azóta már a világ számos pontján győzelmet aratott.

A legújabb generációs modell láthatóan a korábbi változat erősségeire és sikereire épít, ugyanakkor továbbfejlesztett futóművel, fékrendszerrel és váltóművel áll majd rajthoz.

Ford_Fiesta_R2

A legfontosabb változás azonban a gépházban rejtőzik, hiszen az autót új, 1,0 literes motor hajtja. Az M-Sport mérnökei a Ford Motor Company munkatársaival szorosan együttműködve tökéletesítették a Ford EcoBoost technológiájának teljesítményét. A Ford magas szintű műszaki tudásával megtervezett 1,0 literes EcoBoost blokk zsinórban háromszor, vagyis 2012-ben, 2013-ben és 2014-ben is elnyerte az Év Motorja címet. Ez az egyedülálló erőforrás nemcsak a Ford Fiesta közúti változatát hajtja, hanem a Ford kínálatának számos más személyautóját és haszongépjárművét is, most pedig az új Fiesta R2-ben bizonyítja képességeit. Ez az első versenygép, ami megfelel a FIA új homologizációs szabályainak, amelyek 2015. január 1-én léptek hatályba, lehetővé téve, hogy az R2 rallyautók osztályában 1,0 literes motorral felszerelt versenygépek is rajthoz állhassanak. A fejlesztés alatt álló autó tesztelése 2014 végén kezdődött, s csapat mérnökei már ekkor biztató eredményekkel tértek haza a próbapályáról. Nemrégiben a Drive DMACK Fiesta Trophy (DDFT) bajnoka, Sander Pärn is alaposan meghajtotta az új versenygépet Greystoke Forestben, az M-Sport privát tesztlétesítményén. Az autó a múlt héten már látható volt az Egyesült Királyságban megrendezett Nemzetközi Autósport Kiállításon, májusban pedig versenykörülmények közt is bemutatkozik a DDFT 2015-ös évadának futamán.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „A kezdeti teszteredmények igen biztatók, és a következő néhány hét során tovább folytatjuk az autó fejlesztési munkáit. A Ford Fiesta R2 a legsikeresebb modellek egyike volt, ám úgy tűnik, hogy az új generációs versenygép szinte minden tekintetben jobb nála. A Ford folyamatos támogatásának köszönhetően az új 1,0 literes motor sokkal erősebb lett, én pedig már izgatottan várom, hogy versenyzés közben is láthassam az autót.”

Gerard Quinn, a Ford Racing európai főnöke: „Továbbra is szorosan együttműködünk az M-Sporttal, és örömmel látjuk, hogy a legújabb Ford-technológia a rally legkeményebb kategóriájában is megállja a helyét. A háromszoros Év Motorja díjjal kitüntetett 1,0 literes EcoBoost a Ford egyik legjelentősebb fejlesztése, és izgalmas volt megfigyelni, hogyan formálódott ez a technológia az M-Sport mérnökeinek keze nyomán, hogy végül egy rallyautóban is versenyképesnek bizonyuljon.”

Sander Pärn: „Amikor beültem a volán mögé, már az első pillanatban megéreztem, milyen sokat fejlődött az új Fiesta. Mindenütt apró változásokat tapasztaltam, amelyek együttesen komoly előrelépést jelentenek. A Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzői bizonyára sok kellemes pillanatot élnek majd át ezzel az autóval; a turbómotor káprázatos vezetési élményt nyújt, a hangja pedig egyszerűen hihetetlen!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?