Lottererék átlagideje két tizeddel volt erősebb, mint a di Grassi, Duval és Jarvis nevével fémjelzett testvérautóé, így az Audi tökéletesen, az első sort kisajátítva zárta a szombati napot a Circuit of the Americas versenypályán. További jó hír a #7-es Audi számára, hogy Fässler és Lotterer mellé erre a hétvégére már visszatért a társaság harmadik tagja, Benoit Treluyer is, aki sérülés miatt volt kénytelen kihagyni az előző két versenyhétvégét.
Az Audik mögött a Webber-Hartley-Bernhard-féle Porsche végzett a harmadik helyen, megelőzve Stephane Sarrazinék Toyotáját. A harmadik sorban pedig ugyanilyen sorrendben állnak ennek a két márkának a másik autói: a bajnokságot egészséges előnnyel vezető Marc Lieb, Romain Dumas és Neel Jani autója az ötödik, míg Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima Toyotája a hatodik helyet foglalja el.
Az LMP2-esek között a bajnokság élén álló Alpine-Nissan szezonbeli első időmérős győzelmét aratta a kategóriában Gustavo Menezes és Nicolas Lapierre vezényletével, míg a GT-autók legjobbjának Marco Sorensen én Nicki Thiim bizonyultak az Aston Martinnal.
Az austini 6 órás versenyt közép-európai idő szerint pontban éjfélkor kezdik majd.
Az időmérő végeredménye:
# | Osztály | Versenyzők | Csapat | Autó | Idő |
1 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1:45.750 |
2 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 1:45.983 |
3 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 1:46.560 |
4 | LMP1 | S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 1:47.218 |
5 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1:47.331 |
6 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 1:48.584 |
7 | LMP1 | M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 1:53.646 |
8 | LMP1 | S.Trummer, O.Webb | ByKOLLES Racing Team | CLM/AER | 1:54.577 |
9 | LMP2 | G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 1:55.892 |
10 | LMP2 | M.Rao, R.Bradley, R.Merhi | Manor | ORECA/Nissan | 1:56.873 |
11 | LMP2 | R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque | RGR Sport by Morand | Ligier/Nissan | 1:57.367 |
12 | LMP2 | N.Leventis, L.Williamson, J.Kane | Strakka Racing | Gibson/Nissan | 1:57.536 |
13 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, N.Panciatici | Baxi DC Racing Alpine | Alpine/Nissan | 1:58.060 |
14 | LMP2 | V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 1:58.379 |
15 | LMP2 | R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 1:58.394 |
16 | LMP2 | N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 1:58.769 |
17 | LMP2 | S.Sharp, E.Brown, J.van Overbeek | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 2:00.631 |
18 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | Aston Martin | 2:04.610 |
19 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | Ferrari | 2:04.652 |
20 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 2:04.804 |
21 | GTE Pro | G.Bruni, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 2:04.821 |
22 | GTE Pro | D.Turner, F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | 2:04.889 |
23 | GTE Pro | M.Franchitti, A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 2:05.057 |
24 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 2:06.060 |
25 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 2:07.683 |
26 | GTE Am | K.Al Qubaisi, D.H.Hansson, K.Estre | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 2:08.295 |
27 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, J.Camathias | KCMG | Porsche | 2:08.816 |
28 | GTE Am | M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker | Gulf Racing UK | Porsche | 2:09.119 |
29 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 2:09.187 |
30 | GTE Am | L.Viljoen, P.Ragues, R.Taylor | Larbre Competition | Chevrolet | 2:09.190 |
31 | LMP2 | R.Rusinov, R.Rast, A.Brundle | G-Drive Racing | ORECA/Nissan | 1:57.208 |