DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Tereprali

HQ Racing: Egy lépéssel közelebb a sivataghoz

Vasárnap nem tudta megismételni a szombati sikert Hangodi Zoltán és Juhász Gábor a Baja Carpathián, viszont a Klement Mosquitók remekül vizsgáztak a mély homokban.

„Szombaton nagyon feküdt nekem a prológ. Annyira repült a Mosquito, hogy már a 4. kilométernél utolértem az előttem egy perccel indulót. Éreztem, hogy ebből jó idő lehet, és mivel az előttem haladó nem volt hajlandó elengedni, lementem az útszéli nádasba, hogy meg tudjam előzni. Sajnos ennek ára volt, ekkor sérült meg a váltóban a harmadik fokozat. A 30 perces szervíz alatt a fiúk megpróbáltak csodát tenni, de végül ennek a vezetői hibának vasárnap lett meg a következménye: elkezdett recsegni a váltó, nem mertem használni a harmadikat. Az 50. kilométernél megadta magát a második is, de mentem tovább, mert az autónak nagyon feküdt ez a szelektív, és mindenképpen szerettem volna jó idővel befejezni. Aztán 25 kilométerre a céltól már nem volt tovább, teljesen bedobta a törülközőt a váltó, így fel kellett adnom a szakaszt, és ezzel a versenyt is. Sajnálom, mert az időket elnézve a tegnapi harmadik hely után ebben a speciálban is benne lett volna egy akár top 5-ös idő. Összességében nagyon élveztem a versenyt, jó volt a pálya, sokat tanultam a homokon, és jó tempót is tudtam rajta menni. Az biztos, hogy jövőre visszajövünk - mert továbbra is az a cél, hogy a sivatagra is fel legyen készítve a Mosquito (és a pilóta)!” – mondta el Hango.

160430JuhaszGabor



„Az első körben a mély homokon nem voltam elég bátor, és egy nagyon meredek emelkedőn elakadtam. A szabadulási kísérleteknek pedig a kuplung itta meg a levét. Ebből tanulva a második szelektíven már nyélgázon mentem, meg is előztem három autót, köztük a saját régi autómat is, de aztán jött egy 180 fokos visszafordító meredeken felfelé, nagyon mély homokkal, és ismét a rutintalanságom áldozata lettem. Nem vettem elég lendületet, és emiatt megfogott a homok. Próbáltam kiszabadulni, egy fél erdőt bepakoltam a kerekek alá, de végül meg kellett várnom, hogy kihúzzanak. Akkor már egy lendületvétellel megcsináltam az emelkedőt és visszafordítót, végigmentem a pályán. Az autó hatalmasat nőtt a szememben, mert amit ma kapott és kibírt, azt nem hittem volna, hogy ennyire jól viseli.” – mesélte Gábor.

A terepralis szezon a hétvégén a Fehérép Kupával folyatódik, mely a magyar bajnokság idei második és a Közép-európai Zóna Trófea negyedik futama.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: