DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Tereprali

Újra versenybe szállt a Qualisport

Fogcsikorgatva csinálta végig az Africa Eco Race utolsó előtti szakaszát a Qualisport kamionos csapatának pilótája, Kovács Miklós, aki ennek ellenére fülig érő szájjal szállt ki a Scaniából a szenegáli Saint-Louisban. A versenyző az előző napok viszontagságai után mindenképpen „élesben” akarta lezárni az idei viadalt.

Kovácsék számára valóban zűrös volt az utóbbi néhány nap: a viadal nyolcadik szakaszát félbeszakították, a kilencediken technikai gondok fékezték meg a triót, a tizediket pedig a pilóta hátsérülése miatt hagyták ki. Az utolsó előtti – a verseny értékelése szempontjából utolsó – penzumra Kovács újra beült az 1100 lóerős sárga monstrum volánja mögé és becsülettel teljesítette a távot, amelynek nyomvonalát még mauritániai felségterületre jelölték ki a szervezők.

„Őszintén szólva nagyon élveztem” – mondta már Szenegálban, a Saint-Louis-i táborban Kovács. „Ha már az előző pár nap ennyire pocsékul alakult, mindenképpen versenykörülmények között akartam elbúcsúztatni az idei futamot. Az első 15-20 kilométer után éreztem, hogy nem lesz gond a hátammal, így egyre bátrabban mentünk, a legnagyobb dűnéknek is padlógázzal ugrottunk neki. Volt egy kisebb lapátolásunk is, de mindenért kárpótolt, hogy a folytatásban nagy sebességgel száguldozhattunk és néhol 20-25 métereket repültünk. Már csak egy menet van hátra, holnap a Rózsaszín tóhoz, ahol ismét büszkén tűzzük majd ki hazánk nemzeti lobogóját!”



A Qualisport 2 óra 24 perces szakaszideje a kamionos kategória 5. legjobb ideje volt. Mivel a vasárnapi zárószakasz eredménye már nem számít bele a végeredménybe, az is biztos, hogy a félbeszakításokért járó 39 órás időbüntetéssel Kovács, valamint két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő az 5. pozícióban fejezi be az idei Africa Eco Race küzdelmeit. A monstrumok között egyébként a Kamaz gyári csapatának CNG üzemű gépét hajtó Szergej Kuprijanov volt a nap legjobbja, a végső sikert pedig márkatársa, Anton Shibalov szerezte meg, aki immáron háromszoros győztesnek mondhatja magát: az előző napi motorhiba miatt Kuprijanov bukta a 2. helyet, azt végül a tatrás Tomas Tomecek szerezte meg, a dobogó legalsó foka pedig az MAN-es portugál pilótanőé, Elisabete Jacintóé lett.

Az autós kategóriában Mathieu Serradori nyerte a szakaszt Protójával, a francia pilóta ráadásul ezzel az eredménnyel az összesítés 4. helyéről a 3. pozícióba kapaszkodott fel. Kanat Shagirov az utolsó napon növelte is előnyét a tabellán Pascal Thomasse-szal szemben, ezzel a kazah pilóta negyedik próbálkozásra megszerezte a győzelmet: sikere egyben az Overdrive műhelyében készülő Toyota Hiluxok első olyan sikere, amelyet hosszú távú tereprali-összecsapáson arattak.

Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége a 13. helyen zárta a napot, az összesítésben pedig hasonló pozícióban zárják a viadalt. „Egy ékszíjcsere után megelőzött minket a Tatra és a két Kamaz, amelyeket nagy küzdelem árán sikerült visszaelőzni. Laci már ordibált velem, hogy ne kockáztassunk az utolsó előtti napon, de nekem akkor már forrt a vérem, és nem bírtam megállni, hogy ne harcoljak. Végül sikerrel vívtuk meg a csatát: a helikopteres és a főszervező Jean-Louis Schlesser érdeklődése közepette, ugyanis mindkettő ott repült fölöttünk, mert nem akartak továbbmenni, amíg el nem dől a küzdelem. Igazi örömautózás volt” – mesélte a napi kalandokról Szalay.

A motorosoknál nagy bukásokat hozott a tizenegyedik versenynap: a címvédő-listavezető norvég Pal Anders Ullevalseter nem kockáztatott, megelégedett a 3.hellyel a napi szakaszon, ám megtehette, hiszen győzelmét senki nem tudta veszélyeztetni. A KTM-es versenyző több mint 6 órányi előnnyel végzett üldözője, a brit Andrew Newland előtt, begyűjtve ezzel az újabb trófeát.

Vasárnap már csak 24 kilométernyi örömszáguldás vár a talpon maradt résztvevőkre, akik az Atlanti-óceán partján végigdöngetve érkeznek majd a Rózsaszín tóhoz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: