DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Schumacher és Spa háromszor

Három érdekes Schumacherről és a belga helyszínről szóló hírt olvashattunk az elmúlt 18 év augusztus 31-éin, de sok másról, például Fisichella esetleges Ferrarihoz szerződéséről is szó esett.

2014: A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko határozottan tagadta, hogy azért döntöttek a 16 éves Max Verstappen szerződtetése mellett, mert féltek tőle, hogy a Mercedest választja a holland, ha nem kap már jövőre, mindössze 17 esztendősen ülést a Toro Rossónál. „Sosem kérdeztük, a Mercedes mit ajánlott, magunk tárgyaltunk, ő pedig minket választott” – mondta az osztrák.

2012: A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe a Belga Nagydíj péntekjén arra hívta fel a figyelmet, hogy hiába vezet magabiztos előnnyel Fernando Alonso a Red Bull és a McLaren versenyzői előtt, nagyon rövid idő alatt fordulhat a kocka. (Szavai két nappal később igazolást nyertek...)

spa_crash_2012_d



2011: Az FIA hivatalosan is kitette a Török Nagydíjat a jövő évi versenynaptárból, de így is minden idők leghosszabb szezonjára készülhetnek a csapatok, hiszen az USA Nagydíj érkezésével és Bahrein visszatérésével kereken húsz futamot tartanak majd 2012-ben.

2009: A fantasztikus siker, a belgiumi második hely másnapján Vijay Mallya leszögezte, hogy puszta spekuláció csupán a hír, miszerint a Ferrari megkörnyékezte Giancarlo Fisichellát, hogy ő üljön be Felipe Massa autójába az alulteljesítő Luca Badoer helyére.

2007: A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn elmondása szerint egyáltalán nem Fernando Alonso esetleges visszaszerzésén múlik, hogy sikeres tud-e lenni a francia istálló a következő évben, s egyúttal azt is kijelentette, hogy legalább a második hely a cél 2008-ban.

2005: Anthony Davidson kijelentette, hogy hajlandó kivárni, és parkolópályára helyezni egyéb tárgyalásait, amíg ki nem derül, hogy helyet kaphat-e 2006-ban a BAR-nál Rubens Barrichello partnereként. A legfontosabb tényező az egyenletben Jenson Button, akiről még nem derült ki, hol folytatja karrierjét.

davidson_2005

2004: Michael Schumacher sajtófőnöke leszögezte, hogy holnapi monzai sajtótájékoztatóján a német versenyző nem a visszavonulását fogja bejelenteni, bár több lap is úgy vélte, hogy a 35 esztendős német ezt akarta közölni a világgal.

2002: Bármilyen hihetetlen, de Michael Schumacher mindössze első alkalommal tudott pole-pozíciót szerezni Spában, noha korábban ötször nyert itt, egyszer az első helyről diszkvalifikálták, egyszer az élről esett ki, s két második helyet is gyűjtött. Az elmúlt kilenc itteni versenyén azonban kétszer Villeneuve, kétszer Hakkinen, egy-egy alkalommal pedig Mansell, Prost, Barrichello, Berger és Montoya indulhatott az élről – most viszont megtört a jég. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a jelenlegi versenynaptárban egyetlen helyszín sincs, ahol a négyszeres világbajnok ne indult volna az élről.

2001: Michael Schumacher elismerte, hogy Willi Weber tíz évvel korábban, F1-es bemutatkozása idején hazudott Eddie Jordannek, hogy megkapja az autót. „Willi azt mondta Eddie-nek, hogy már versenyeztem Spában sportautóval, hogy biztosítsa, hogy enyém lesz az autó. Pedig ez nem volt igaz. Bár valóban tettem már pár kört Spában azelőtt, kizárólag egy bicikli nyergében teljesítettem a pályát!” – idézte fel a történteket Schumacher.

2000: Sajtóhírek szerint Luciano Burti az elsőszámú esélyes arra, hogy elfoglalja a visszavonuló Johnny Herbert helyét a Jaguar istállónál. Miután Dario Franchitti valószínűleg a Champ Carban marad, Tomas Scheckter pedig jó eséllyel tesztpilóta lesz, egyedüli riválisa Jean Alesi lehetne, ám a francia valószínűleg marad a Prostnál.

burti_2000

1999: Eddie Irvine hangot adott azon reményének, hogy Michael Schumacher már a soron következő, monzai versenyen visszatérhet, s csapattársa minden eszközzel segíti majd a bajnoki címért folytatott harcban. A német holnap érkezik Monzába, ahol autóba ül, s az orvosokkal együtt dönt, hogy a 12 nap múlva esedékes Olasz Nagydíjon rajthoz áll-e.

1998: Döntöttek a stewardok a nagy vihart kavaró tegnapi balesetről: az ítélet szerint nem David Coulthard hibája volt a Michael Schumacher kiesését okozó ütközés, magyarán versenybalesetnek minősítették az esetet. Időközben Norbert Haug úgy nyilatkozott, hogy Schumachernek bocsánatot kellene kérnie, mert tegnap az eset után azzal vádolta riválisát, hogy meg akarta ölni őt.

schumacher_1998_spa

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: