A Super 1600-as Európa-bajnokság hatodik, utolsó előtti fordulójának otthont adó helyszín különlegessége, hogy a barcelonai Formula-1-es pályán alakították ki, ahol minden évben a Spanyol Nagydíjat rendezik. Az 1133 méteres ralikrossz-nyomvonalat a pálya utolsó szakaszán, a 10-es és 15-ös kanyar közt hozták létre, a lelátókkal körülbástyázott stadionrészen, emellett érdekesség, hogy iránya ellentétes a teljes vonalvezetésével, a start a bokszutca bejáratánál kap helyet.
„Átnéztem a vonalvezetést, gyors lesz, amit szeretek, szerintem élvezetes lesz itt versenyezni. Egyébként is tetszik, amikor egy normál versenypályán belül alakítanak ki ralikrosszos nyomvonalat. Ilyen volt Olaszország, ahol tavaly már jártam, és idén is évadzáró lesz, valamint a belga helyszín is. Mivel Formula-1-es pálya, nagyon jó felszereltségre számítok, igaz, az Európa-bajnokságon, amit a vb helyszínein tartanak, sehol sem volt gond az infrastruktúrával. A környezet sterilebb lesz, a lelátós részen megyünk majd” – kezdte versenyelőzetését a háromszoros autókrossz Európa-bajnok Szabó Krisztián, aki Skoda Fabiájával első ralikrosszos szezonjában jelenleg a pontverseny harmadik helyén áll.
Újonc évében Krisztián addig ismeretlen pályákon versenyzett, Spanyolország azonban a mezőny többi tagjának is új lesz. „Senkinek sem lesz előnye pályaismeret terén, ami remélem, hogy kedvezni fog nekem. Hogy mennyire, azt egyelőre nem tudom megmondani. Beállításunk még nincsen, de mivel ketten vagyunk a csapatban, a szabadedzésen két különbözőt fogunk kipróbálni, és majd a jobbat alkalmazzuk mindkét autóra.”
A Volland Racing pilótája első alkalommal versenyez három egymást követő hétvégén – ráadásul múlt héten az Egyesült Államokban szerepelt, a kamionos ChampTruck World Seriesben. „Egyelőre nem érzem úgy, hogy kifárasztott volna, inkább egy jó élményként fogom fel. Szerencsére az átállás hazafelé is jól sikerült. Kedden jöttünk meg Amerikából, és szerdán reggel már normál időben keltem, most pedig már Barcelonára készülök.”