Kemény fizikai edzésekkel, s futással készült a szezonra – tavaly épített egy tréningautót, hogy formában maradjon –, s ez meg is mutatkozott azon a fizikai állapotfelmérésen, amelyen csütörtökön és pénteken vett részt azzal a céllal, hogy tudományos alapokra helyezze a felkészülést.
„Kíváncsi voltam a feladatokra, és arra is, milyen eredményt hoznak a vizsgálatok – vallotta be ifjabb Tóth János, akit az F&M fitness and more orvosi és sportközpont, Fit4Race programjának keretén belül vetettek alá tüzetes vizsgálatnak. – Megtudtam, hogy négy kiló súlyfelesleg van rajtam, de a doktor szerint ezzel nem is kell foglalkoznom, mert olyan izomzatom van, hogy ez belefér. Tény, nagyon sokat futok, de nem gondoltam, hogy ez ennyit számít. A doki azt mondta, száz-százötvenezer embert vizsgált meg előttem, és a terheléses futás azt mutatta: egy NB I-es futballistáéhoz hasonlítható az izomzatom...”
Nem csupán a fizikai, a pszichológiai teszt is jól sikerült: ifjabb Tóth azt a feladatot élvezte a legjobban, amikor a reakcióidejét tesztelték. A raliversenyzők esetében ez elképesztően fontos, úgyhogy az orvosok meg sem lepődtek, amikor azt látták, hogy villámgyorsan reagálja le, hogy a felvillanó szürke négyzet feketére vált, vagy hogy simán tud egyszerre három dologra figyelni, és nem okoz gondot neki, ha hanghatásra kézzel és lábbal, különböző színű gombokat kell nyomogatni.
„Azt is kiderítette a vizsgálat – bár a részletes eredményeket csak jövő hét elején kapom meg –, hogy egy kicsit fáradt vagyok, talán amiatt is, hogy nemrég influenzás voltam. A doki azt mondta, el kéne utaznom két hétre a Karib-tengerre. Mondtam, hogy az valószínűleg nem jön majd össze, viszont készülök az idénynyitóra, amit legalább annyira szeretnék élvezni, mint egy nyaralást” – mondta ifjabb Tóth János, aki a kétszeres abszolút bajnok navigátorral, Szőke Tamással vág majd neki a szezonnak, s ő maga is nagyon kíváncsi rá, mennyi idő alatt rázódik vissza, s lesz ugyanolyan gyors, mint annak idején, amikor a bajnoki címeit szerezte.
„Tavaly szeptemberben teszteltem a Peugeot 208-ast, és kellemes meglepetés ért, mert sokkal könnyebb volt kezelni, mint a szívómotoros 207-est. Persze, nem is vártam mást, hiszen meglehetősen nagy tapasztalatom van a turbós autók vezetése terén… Most már csak az a kérdés, mennyi idő alatt tudom megismerni, tökéletesen uralni a 208-ast. Az autó a kategória egyik legjobbja – képes a bajnoki futamgyőzelemre –, mégsem szeretnék semmit sem elkapkodni, úgy tervezem, folyamatosan, lépésről lépésre építem majd fel az évet” – tette hozzá ifjabb Tóth János.
A felkészülés java még hátra van...