Jost Capito, a Volkswagen vezére (aki hamarosan a McLaren Formula-1-es istállójához távozik) és Sebastien Ogier, az utóbbi három év világbajnoka hónapok óta nehezményezi, hogy a murvás pályákon folyamatosan nekik kell takarítaniuk a többiek előtt, így óriási hátrányba kerülnek. A VW szerint így esélyük sincs a győzelemre (a korábbiakkal ellentétben nem egy, hanem két napon keresztül rajtolnak a világbajnokság állásának megfelelőe), így azok, akik csak kevesebb futamon indulnak, hatalmas előnyt élveznek.
A fő nyertes így a Citroen, hiszen a francia gyártó nem fut teljes szezont, a korábbi fejlesztésű DS3 WRC-vel csak néhány versenyen vesznek részt, közben a 2017-ben bemutatásra kerülő C3 WRC-n dolgoznak - ezzel térnek vissza jövőre. Yves Matton csapatfőnök szerint ha van jobb megoldás, ám legyen.
"Először is, ha megváltoztatjuk a szabályokat, akkor hosszú távra kell döntést hoznunk, mert az utóbbi időben túl sok volt a változtatás" - mondta Matton a Motorsportnak a kiakalult helyzetről. "Személy szerint én támogatnám, hogy a jelenlegi szabályzatot fejlesszük tovább, de egy kicsit túl messzire mentünk ebben a témában."
"Azt akarom, hogy a következő szezonban, ha nyer egy futamot a Citroen, mindenki úgy érezze, hogy a teljesítményünk miatt történik és nem járulékos kiegészítőként" - jelentette ki a Citroen főnöke. "Természetesen ez sosem lesz tökéletes, ebben a sportban lehetetlen tökéletes döntést hozni. Viszont ha találunk valami jobbat, nyitott vagyok a váltásra."
A karrierje során eddig egyetlen győzelmet jegyző citroenes Kris Meeke az utóbbi két futamát egyaránt megnyerte, ellenben a címvédő Ogier sorozatban hat murvás versenyen maradt siker nélkül, sőt, az utóbbi időben már a dobogóra sem tudott felállni.