DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Rali

Marad a három autó a Volkswagennél

A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito azt mondja, nem fognak visszaállni kétautós csapatra a pénzspórolás érdekében annak ellenére, hogy a német gyárra hatalmas nyomás helyezkedik az emissziós botrány miatt.

A Volkswagen személyautós divízióját érintő krízis spekulációkat generált a rendkívül sikeres rali világbajnoki programmal kapcsolatban, Capito azonban elutasította a legutóbbi pletykahullámokat, miszerint 2016-ban a három helyett két Polo WRC-t küldenének csatába. „Ha pénzt kellene spórolnom, valami máson spórolnék, mint a harmadik autón” – nyilatkozta a szakvezető az Autosport magazinnak. „Számomra létfontosságú a harmadik kocsi a bajnokság megnyeréséhez, ráadásul három versenyzővel van szerződésünk. Sosem tudni, mi történik holnap, de egyáltalán nincs arra utalás, hogy bármi olyat kellene tennünk, ami csökkenti a versenyképességünket.”

vw_finn_2014



A Volkswagen Motorsportnál a világbajnok Sebastien Ogier mellett Jari-Matti Latvala, valamint Andreas Mikkelsen versenyzik. Az alakulat első embere elismerte, hogy az autógyár jelenlegi helyzetében a költségekre helyezkedik a legnagyobb hangsúly, de azt is hozzátette, ez nem újdonság az autósport részleg számára. „Arról megy a diskurzus, hogy legyünk benne biztosak, sosem pocsékoljuk el a pénzt, és nem is teszünk így” – magyarázta Capito. „Ez nem olyan, hogy lenne egy nyitott büdzsénk, megfelelő a büdzsénk, és tudjuk, hogy mire költjük a pénzünket. A költséghatékonyság nehezebbé teszi a pénzspórolást, ha az emberek tudatában vannak azonban annak, hogy nem pocsékolod el a pénzt, akkor nem mennek oda hozzád és kérnek meg, hogy több pénzt spórolj.”

A fentiek szerint tehát nem valószínű, hogy a Volkswagen Motorsportnak csökkenteni kellene a versenyautói számát, arra azonban halovány eshetőség sem mutatkozik, hogy a Skoda pilótája, Esapekka Lappi a csapatba kerüljön és kapjon egy negyedik Polo WRC-t 2016-ban.

„Nincs arra esély, hogy további versenyzők vagy autók legyenek nálunk a következő évben, de úgy gondolom, Lappi készen áll egy World Rally Car-ra, nem számít, hogy mi is az” – osztotta meg gondolatait a szakvezető. „Szorosan követjük a fejlődését, és kétségtelen, hogy az egyike azon soron következő pilótáknak, akit vinnénk.”

Capito hozzátette azt is, hogy csapata a jövőben sem fog félgyári autókat futtatni, és nem is kezdik el értékesíteni a Polo WRC-ket. „Gyári csapat vagyunk. Azért vagyunk itt, hogy győzzünk.”

Matthias Müller a cégcsoport nemrégiben kinevezett új vezérigazgatója is megerősítette, hogy a dízelbotrány nem befolyásolja a konszern sportprogramjait, azaz a Volkswagen továbbra is részt vehet a ralisportban, valamint a Forma-3-ban, a Porsche és az Audi pedig marad a hosszútávú világbajnokságon. A vezető azt is hozzátette, hogy az esetleges Forma-1-es részvétel sem az utóbbi időszakban a személyautók körül kialakult helyzeten, hanem más faktorokon múlik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: