DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Egy perc előnnyel az álmok kapujában

Két versenynap után vezeti kategóriáját az ERC svájci zárófutamán a Botka-Szeles páros. A Rallye du Valais végeredménye dönti el, hogy sikerül-e megőrizni előnyét a cseh riválisai előtt a Botka Rally Team legénységének.

A megszokottnál hamarabb, már csütörtökön elkezdődtek a küzdelmek a Völgyek Raliján. Három szakasz, 33 versenykilométer után fél perc előnye volt Botka Dávidéknak. Sion környékén péntekre hét gyorsaságit jelöltek ki a rendezők.

„Gondmentes volt a csütörtökünk” - mesélte a pilóta - „Aztán pénteken egy rossz döntéssel kezdtünk: úgy gondoltuk, hogy felszáradt a gyorsasági a két nappal korábban leesett eső után, és a kemény keverékű gumi lesz a megfelelő választás. Nagyon sok víz maradt az árnyékos részeken az úton, így a szakasz egy igazi küzdelem volt ezekkel a gumikkal. A fékeket is túlmelegítettem, onnantól kezdve végig ráztak. Az első kör másik két szakaszán már sokkal jobban tudtunk menni, hiszen vittünk magunkkal két puha gumit, amivel jobban viselkedett az autó.”

botka-1



A Sion-i szervizpark a Kaszárnyában lett felállítva. A csütörtöki free practice és a kvalifikációs szakasz után itt a egy igazi nézőcsalogató körgyorsaságit rendeztek. „Ezen a szakaszon abszolút nyolcadik időt tudtunk menni, ami azt gondolom nem rossz, hiszen nagyon sok jó kezű pilótával erősödött erre a futamra az amúgy sem gyenge ERC mezőnye.”

A második kör hasonlóan kezdődött, mint az első…  „A levegő 18 fokos volt, úgy gondoltuk, hogy már felszárad a pálya és végre jó választás lesz a kemény gumi… Hát nem így történt, de megoldottuk, és a maradék két szakaszon újra jót mentünk.”

60 másodperccel vezetnek Botka Dávidék két nap után a Štajf-Rajnoha páros előtt. Szombaton újabb hét szakasz szerepel a programban: „Lesz egy tíz kilométeres gyors, aminek több, mint a felén szűk, murvás részen kell majd autóznunk. Érdekes lesz, ráadásul nem tudjuk, hogy a szerdai eső mennyire áztatta át. A verseny leghosszabb, 33 kilométeres gyorsaságiján is murvával kezdünk, majd 20 kilométeren keresztül lefelé kell ereszkednünk. Bízom benne, hogy a fékek bírni fogják, és akkor rendben lesz minden.”

Már csak egy nap van hátra a szezonból, Dávidék vezetik a versenyt és a bajnokságot is. „Nincs mit számolgatnunk! Ahogy mondtam korábban is, versenyezni jöttünk. Ha holnap is tudjuk a saját tempónkat autózni, akkor abból baj nem lehet. Igaz, hogy van egy perc előnyünk, de nem fogunk lassítani, taktikázni. Egy kicsit már kezdem érezni a súlyát annak, amiről álmodtunk egész évben, de megpróbálom ezt félretenni, és holnap is hasonló tempóban autózni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: