DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Rali

RallyLegend: Káosz volt az egész nap

A pénteki négy után, szombaton 6 gyorsasági szakasz teljesítése várt a mezőnyre, így természetesen az Érdi-Patkó-Toyota Celica trióra is. Az időjárás alaposan megtréfálta a mezőnyt és a versenyre kilátogató közönséget is, hiszen a csütörtöki, pénteki verőfényes napsütésnek semmi nyoma nem maradt, a verseny második napját szakadó esőben abszolválta a mezőny. A verseny elején okozott némi kavarodást, hogy a Myth csoport számára, az előírt típusú gumikat nem tudták megfelelő mennyiségben biztosítani.

Az első versenykilométerek megtétele után, a páros a pénteki napot az M6 kategória 9 helyén zárta, bizakodva várva a folytatást. Az előírt hat gyorsból végül csak ötöt teljesítettek időre, a nyolcadikat törölték, így etapként teljesítette a mezőny. A nap folyamán a hatodik-hetedik időket szerezték meg, tíz gyorsasági szakasz után az Érdi-Patkó kettős a kategória hetedik helyéről várja a verseny záró napját.

RallyLegend_szombat



Érdi Tibor: „Nem volt könnyű a napunk, szakadó esőben, ködben kellett teljesítenünk az összes gyorsot. Többet mentünk sötétben, mint világosban. A pályák tömve vannak nézőkkel, nem tudtuk tartani az etapidőnket, amibe még a szervizelésnek is bele kellett volna férnie, de a második körben például csak az fért bele, hogy a lámpasort felrakják és megtankolják a versenyautót. A verseny körüli káosz miatt nem tudtunk 100 százalékosan koncentrálni, és szerintem tudnék sokkal gyorsabban menni, ha az autó jobban kezemre állna. Egyébként élvezzük a verseny minden percét, próbálunk kockáztatás nélkül menni, többet veszítenénk vele., ha nem így tennénk. Vasárnapra ugyan még esőt mondanak, de legalább már világosban megyünk. Próbáljuk megtartani az elért helyezésünket, és továbbra is jól érezni magunkat.”

Patkó Gergő: „Óvatosan kezdtük az első kört, inkább leellenőriztük, hogy a felírt itinerünk, mennyire pontos a versenyautóval. A nyolcadik gyorsot törölték, etapként teljesítettük, onnantól kaotikusan működött minden. Futópercre, vagy késéssel  érkeztünk, mert nem lehetett haladni, de ezzel a rendezőség is tisztában van és az összekötő megnyugtatott minket, hogy éppen emiatt  senki nem kap büntetést. A versenyautó egyébként nagyon jó, a csapat – akitől béreljük – szenzációsan dolgozik, néha azt sem értem, hogy jutnak oda etapon minden szervizhez.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: