Megvalósult, amit már a visszatérő Osztrák Nagydíj előtt jövendöltek: a spielbergi erőpálya a Ducati fölényét hozta, a három tétre menő szabadedzés alapján az olasz gyár versenyzője, Andrea Iannone rendelkezett a legjobb mért körrel – 1.23.327-tel – csapattársa, Andrea Dovizioso előtt. A többi márka képviselői közül 0,428 másodperces hátrányban Maverick Vinales érte el a harmadik helyet Suzukival Jorge Lorenzo előtt.
Marc Marquez bukott a harmadik edzésen, kificamodott vállát helyre kellett tenni, majd orvosi vizsgálatra szállították a loebeni kórházba. Miután a vizit pozitív eredménnyel járt, az időmérőt megelőző negyedik szabadedzésen újra motorra ült, és a negyedik köridőt érte el. A kvalifikáció felállását már nem befolyásoló tréninget Dovizioso nyerte Iannone és Rossi előtt.
Az időmérő első felvonásának 12 résztvevője közt nem szerepelt túlzottan meglepő név, az edzéseket 17-18. helyen záró Tech 3-páros teljesített az elvártakon alul, rajtuk kívül Cal Crutchlow-nak, Danilo Petruccinak, Jack Millernek és a harmadik, szabadkártyás Ducatit vezető Michele Pirrónak is bizonyítania kellett a Q2-be jutásért.
Miller a 15 perces etap elején bukott, majd Petrucci és Crutchlow is vezetett – akinek legjobb körét elvették a pálya kiszélesítése miatt – meglepetésre azonban nem a favoritok egyike, hanem Eugene Laverty futotta meg a legjobb időt az Aspar csapat Ducatijával. A leintésig Crutchlow és Petrucci is befejezte utolsó gyorskörét, de egyikük sem tudta megelőzni Lavertyt. A pályafutása során először továbbjutó ír pilóta mellett Crutchlow került a Q2-be. A Tech 3 tovább gyengélkedett, Smith és Pol Espargaro a 14. és 15. helyeket szerezték meg.
Első nekifutásra Dovizioso érte el a Q1 legjobb körét – három tizedre a hétvége legjobbjától – mögötte Barbera és Laverty privát motorjai következtek, majd Vinales ékelődött be a második helyre. Pár pillanatra Lorenzo, majd Iannone ugrott az élre. Az időszakos csendet követően 6 perc volt még vissza, mikor a másik Ducatival Andrea Dovizioso állította fel a legújabb mércét – de továbbra is csak 1:23.598-cal. Mikor a pálya rövid időre elcsendesült, Dovizioso, Iannone, Lorenzo, Vinales és Marquez alkotta a legjobb öt sorrendjét.
Két percet mutatott a számláló, mikor megkezdődtek az utolsó próbálkozások: Lorenzo túl tudta szárnyalni a Ducatikat. Dovizioso 35, Dovizioso 43 ezredre közelítette meg, mikor legközelebb elérték a célvonalat, de nem tudták megfogni a spanyolt.
Az idő lejárt, és Lorenzo állt az élen, de érkezett Dovizioso, és ő vette át a vezetést. A hajrá a reméltnél is pörgősebben alakult: senki sem számított arra, hogy Valentino Rossi utolsó körével, 9 ezredet adva Doviziosónak a pole-pozícióba ugrik. Alaposan ráijesztett a Ducati rajongóira, Andrea Iannone köre azonban még hátravolt, az olasz pedig a hétvége legjobbjával, 1:23.142-vel megszerezte a Ducati pole-pozícióját. Két honfitársa, Rossi és Dovizoso állhatnak fel az első sorba, az utolsó próbálkozásra javítani tudó Lorenzo, Marquez és Vinales foglalhatják el a negyediktől hatodikig tartó rajthelyeket.
Q2:
|
Versenyző |
Csapat |
Motor |
Köridő |
Hátrány |
|
1 |
Andrea IANNONE |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
1'23.142 |
|
2 |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'23.289 |
0.147 / 0.147 |
3 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
1'23.298 |
0.156 / 0.009 |
4 |
Jorge LORENZO |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'23.361 |
0.219 / 0.063 |
5 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'23.475 |
0.333 / 0.114 |
6 |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'23.584 |
0.442 / 0.109 |
7 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
LCR Honda |
Honda |
1'23.597 |
0.455 / 0.013 |
8 |
Scott REDDING |
GBR |
OCTO Pramac Yakhnich |
Ducati |
1'23.777 |
0.635 / 0.180 |
9 |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'23.813 |
0.671 / 0.036 |
10 |
Hector BARBERA |
SPA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'23.822 |
0.680 / 0.009 |
11 |
Eugene LAVERTY |
IRL |
Pull & Bear Aspar Team |
Ducati |
1'24.218 |
1.076 / 0.396 |
12 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'24.263 |
1.121 / 0.045 |
Q1 (3. helyezett: 13. rajthely és így tovább)
|
Versenyző |
Csapat |
Mtoor |
Köridő |
Hátrány |
|
1 |
Eugene LAVERTY |
IRL |
Pull & Bear Aspar Team |
Ducati |
1'23.961 |
|
2 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
LCR Honda |
Honda |
1'23.970 |
0.009 / 0.009 |
3 |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
OCTO Pramac Yakhnich |
Ducati |
1'24.123 |
0.162 / 0.153 |
4 |
Bradley SMITH |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'24.126 |
0.165 / 0.003 |
5 |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'24.265 |
0.304 / 0.139 |
6 |
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Pull & Bear Aspar Team |
Ducati |
1'24.472 |
0.511 / 0.207 |
7 |
Michele PIRRO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
1'24.593 |
0.632 / 0.121 |
8 |
Tito RABAT |
SPA |
Estrella Galicia 0,0 Marc VDS |
Honda |
1'24.665 |
0.704 / 0.072 |
9 |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'24.673 |
0.712 / 0.008 |
10 |
Jack MILLER |
AUS |
Estrella Galicia 0,0 Marc VDS |
Honda |
1'24.852 |
0.891 / 0.179 |
11 |
Stefan BRADL |
GER |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'24.895 |
0.934 / 0.043 |
12 |
Loris BAZ |
FRA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'25.192 |
1.231 / 0.297 |