DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Pályára gurult az első „igazi” Aprilia

Hosszas várakozás után szerdán és csütörtökön végre sor került arra, amire az Apriliánál régóta vártak: a Motorland Aragón pályán megtette első métereit a noale-i gyár első „igazi” MotoGP-gépe. A shakedown ugyanakkor nem sikerült problémamentesen: a tesztpilóta Mike di Meglio könyöktörést szenvedett egy baleset során.

Az Aprilia a Suzukihoz hasonlóan 2015-ben tért vissza a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájába, tavalyi gépük azonban nagyrészt még az RSV4 Superbike-ra épült. Az eredeti tervek már az elejétől kezdve arról szóltak, hogy 2016-ban állnak elő az első „igazi” MotoGP-motorjukkal, s bár a február elején megrendezett sepangi gyakorlásra nem készültek el vele, szerdán és csütörtökön végre pályára gurulhatott az RS-GP 16 (a fotó még egy korábbi, jerezi teszten készült, így értelemszerűen nem ez a motor látható rajta).

Aprilia-főkép



A shakedown helyszíne a Motorland Aragón versenypálya volt, s bár az első benyomások pozitívak voltak a motorról, egy baleset is történt még az első nap folyamán: a tesztversenyző Mike di Meglio esett akkorát, hogy eltörött a könyöke. Romano Albesiano, az Aprilia Racing menedzsere így értékelte a Spanyolországban látottakat:

„Először is nagyon izgalmas volt végre pályán lenni a rengeteg munka után” – idézi szavait a crash.net. „Üres lappal indultunk, hiszen ez az első igazi MotoGP-gép, amelyet teljes mértékben, minden alkatrészével együtt az Aprilia tervezett és épített. Biztató eredményekkel zárult a két nap, noha ez csupán egy shakedown volt, azaz az elsődleges célunk az volt, hogy leellenőrizzük az RS-GP 16 részeinek helyes működését. Kár a bukásért, amely miatt Mike kidőlt az első nap után, de reméljük, hamarosan újra a nyeregben láthatjuk. Rengeteg munka vár ránk a motor fejlesztését illetően. Most már Bautistára és Bradlre vár, hogy versenymódba hozzák az RS-GP 16. A katari nyitány előtti napok szintén fontos mérföldkövet jelentenek majd.”

Legközelebb február 21-től 23-ig már Alvaro Bautista és Stefan Bradl fogja kipróbálni a gépet, méghozzá egy privát katari gyakorlás keretein belül – ez azt is jelenti, hogy amint azt már korábban is megírtuk, az Aprilia kihagyja a jövő héten esedékes kollektív Phillip Island-i tesztet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: