DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Ismét számos bukás kísérte a Michelin sepangi tesztjét

A királykategória csapatainak hivatalos versenyzői először próbálhatták ki a jövőre visszatérő Michelin abroncsait Sepangban. Ahogy az első malajziai gyakorlás alkalmával, úgy most is számos nagy tempójú bukás történt. A gumigyártó véleménye szerint ez az első és hátsó tapadás közötti nem megfelelő egyensúlynak tudható be.

Tegnap véget ért a MotoGP mezőnyének második háromnapos tesztje Sepangban, ám az előző alkalommal ellentétben most a versenyzők csütörtökre is ott maradtak a maláj pályán, hiszen először próbálhatták ki a 2016-tól a királykategóriába visszatérő Michelin abroncsait. Mint az ismeretes, legutóbb csak a csapatok tesztpilótái körözhettek a jövőre az egyedüli hivatalos gumibeszállító szerepkörében a Bridgestone-t váltó francia gumigyártó termékeivel, s akkor számos bukást elszenvedtek a motorosok. Sajnos ez ma sem volt másképp, ismét több versenyző eldobta a vasat, ráadásul nem kis tempónál: Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso a 3-as kanyarban esett el, amely egy gyors jobbos, míg Jack Miller és Aleix Espargaro az 5-ös fordulóban vesztette el motorja felett az irányítást, amely egy szintén tempós balkanyar. Szerencsére a crash.net beszámolója szerint mindegyikük sértetlenül megúszta az incidenst, ám a sok bukás intő jel lehet a Michelin számára is.

20829_orig_24d04f9125255f1f294f8230ab61e7ad 



A francia cég versenyzési részlegének technikai igazgatója, Nicolas Goubert már magyarázatot is adott a történtekre: „Ami jelenleg hiányzik nálunk, az a motor eleje és hátulja közötti megfelelő egyensúly” – fogalmazott a szakember a crash.net hasábjain. „Erről sokszor lehet hallani autóversenyeken, de a motoroknál is ugyanúgy előjön ez. Alapvetően a 3-as kanyarban látott két baleset azért történhetett, mert a pilóták talán túl korán adtak gázt. Talán a lehető legnagyobb előnyt akarták kovácsolni a hátsó tapadásból, ám az eleje nem tudta elviselni a túl korai gázadást. Más versenyzők, akik nem estek el, szintén arról számoltak be, hogy a kanyarkijáratokon nem tudták kihasználni a hátsó tapadást, mert az eleje még nem volt a megfelelő szinten” – mondta Goubert. A technikai igazgató hozzátette, hogy nem feltétlenül csak a gumikon lehet majd javítania, a gyártók is azonnal jelezték, hogy tudnak módosítani a beállításokon, ám most erre nem volt lehetőségük a szűkös időkeret miatt.
 
S ha már idők: sajnos az első sepangi teszthez hasonlóan ezúttal sem volt hivatalos időmérés, sőt a pilóták a szerződéseik értelmében nem is nyilatkozhatnak majd a Michelin termékeiről. Ugyanakkor a már idézett szakportál megpróbálta a hagyományos, kézi stopperes megoldással megsaccolni, nagyjából milyen időkre képesek a versenyzők a francia gumigyártó abroncsaival: a mérések alapján az élmenők nagy része 2:01-es köröket teljesített velük, amely nagyságrendileg másfél-két másodperccel marad el a Bridgestone-okkal elért korábbi legjobbaktól. Csak összehasonlításképp: Marc Marquez szerdán 1:59 eleji idővel nyert, míg a versenyszimulációja során átlagosan 2:00.7-es köröket teljesített. A Michelinnek tehát még mindig teljesítmény, mind biztonság szempontjából van min javítania – igaz, a cég beszámolója szerint a címvédő például minden probléma nélkül tudott hosszabb etapot futni velük –, ám erre még rengeteg idő és számos előre betervezett teszt áll rendelkezésükre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: