DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Élő cikkek

Így zajlott az utolsó tesztnap

Elérkeztünk az első barcelonai teszthét utolsó napjához - nézzük, hogy vissza tudja-e szerezni az első helyet a Ferrari, vagy oda tud-e végre csapni a Mercedes.

- A szokásos módon ma is 9-13 és 14-18 óra között zajlik a teszt Barcelonában 
- Szerdán már nem a Ferrari volt a leggyorsabb, hanem a Toro Rosso és az Alfa Romeo 
- A riválisok szerint viszont egyelőre Vettelék a legmeggyőzőbbek, a Mercedes nem az 
- A nap rögtön Norris kicsúszásával indult, az első órában nem sokat voltak pályán a csapatok 
- Hamilton hamar megfutotta a hét legjobb Mercedes-körét és az élre állt, de Leclerc rögtön válaszolt rá
- Ricciardo, majd Albon állt az élre, utóbbi a teszthét eddigi legjobb idejével
- A teszthét legjobb körét, 1:17,393-at Nico Hülkenberg futotta meg az utolsó másfél órában

 

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Kezdjük is mindjárt a hét utolsó F1-es tesztnapját a mai felállással:

Mercedes - Hamilton/Bottas 
Ferrari - Leclerc 
Red Bull - Gasly 
Renault - Ricciardo/Hülkenberg 
Haas - Fittipaldi/Magnussen 
McLaren - Norris 
Racing Point - Stroll 
Alfa Romeo - Giovinazzi 
Toro Rosso - Albon 
Williams - Kubica/Russell

 

Egy Raikkönen-onboard még tegnapról:

 

Színes füst száll fel a Ferrari garázsából, a Force India szerint valószínűleg pápát választottak a maranellóiak...

 

Zöld a lámpa, zöld!

Kubica drukkerei megérkeztek:

Már nyolcan is megnézték maguknak a pályát, Norris, Kubica és Ricciardo két-két kört is teljesített, de egyikük sem volt még mért idő.

Várhatunk ma valamit a Mercedestől? James Allison azt nyilatkozta, hogy a versenyszimulációkkal jól haladtak a hét elején és ma a teljesítmény kerül majd előtérbe...

Ennyit a nagy mozgásról: nyolc perc alatt mindenki megnézte magának a pályát, most viszont már mindenki a bokszban van, csend honol a barcelonai aszfaltcsíkon.

A tesztnap első tíz perce dióhéjban:

 

Albon megoldotta az első körét kicsúszás nélkül!

Hoppá! Norris lassan poroszkált az úton, de így is lement a pályáról a kavicságyba.

Meglehetősen hideg van ma reggel Barcelonában, de ez még önmagában nem indokolja, hogy szemlátomást lassú tempóval se tudjon valaki elfordulni.

Az autó nem sérült, de beragadt a kavicságyba, ki kell onnan szedni - Norris nem lehet túl büszke erre...

Norris:

 

Még mindig piros zászló van, de az autó most már a teherautó hátulján pihen, úgyhogy hamarosan folytatódhat a nap.

Meg is van a zöld jelzés, Grosjean, Albon, Giovinazzi és Gasly azonnal is is hajtott a pályára.

1:21,357-tel megvan a nap első mért köre! Grosjean nevéhez fűződik.

Grosjean 1:20,8-nál jár, közben Leclerc is feliratkozik a mért körök listájára egy 1:22,2-vel.

Kérdés, hogy mi történik eddig a Mercedesszel: eltelt egy óra és egy installációs kört tudott le Hamilton, mást nem.

Grosjean közben 1:20 alá ment már és közelít a húsz megtett körhöz, mindkét listán ő áll az élen eddig.

Leclercé és Grosjean is a lovak közé csapott, mindketten 1:19 alá mentek, de még mindig a francia jár előrébb.

Hamilton! 1:18,800-as kör a világbajnoktól, átvette a vezetést! Tényleg elkezdenek jönni a gyors körök a Mercedestől?

Egyedül a Williamsnek nincs jelenleg érdemi köre, Kubica 1:55-ös gurulással utolsó.

A többiek is javulgatnak, Ricciardo 1:19,0-val feljött a harmadik helyre Hamilton és Leclerc mögé.

Említsük meg, hogy Hamilton a C2-es gumin futotta az idejét, mögötte Leclerc szintén ezen a keveréken második. Viszont a hét legjobb időit eddig a C3-as, a C4-es, vagy éppen a két legjobbat a C5-ös gumikon futották az érintettek - a Mercedes idén is a keményebb keverékekre szavaz eddig, ugyanis ez a kör a csapat legjobb ideje a hét folyamán.

Leclerc válaszol! Szintén a C2-es gumik 1:18,475, bő három tizeddel gyorsabb Hamiltonnál és átveszi a vezetést!

És ez egyébként a Ferrari legjobb C2-es köre a héten!

Leclerc-t leszámítva mindenki elment pihenni, a monacói egyedül köröz a pályán.

Ugyan megérkezett a Williams, egyelőre mintha itt se lenne a csapat, tíz megtett kör, érdemi idő nélküli utolsó hely. Na de majd talán most.

 

Hamilton is javít, 1:18,620, maradt a második helyen, továbbra is C2-es gumikon.

Kubica továbbra sem tud érdemi kört futni, 1:47-et ment, a többiek 1:23-tól lefelé találhatóak.

Huhh, hajszálon múlt a baleset! Hamilton óriási tempót ment, két leggyorsabb szektoron volt túl, de a sikánnál utolérte Kubicát, aki nem látta őt - a britnek le kellett mennie a pályáról, hogy elkerülje a csattanást.

Hamilton megint megpróbálta, lila első és második szektor, de az utolsóban kikapott Leclerc-től, bár már csak néhány századdal van lemaradva. Többen is mondták tegnap, hogy a Ferrari nagyon stabil a lassú kanyarokban, most is ennek köszönheti a jelenlegi elsőségét.

Dr. Helmut Marko szerint jelenleg a Ferrari a leggyorsabb és még a Red Bull is jobb a Mercedesnél... persze kezeljük ezt azért fenntartással. Mindenesetre így néz ki a mai nap állása két óra elteltével:

 

Hamilton visszavágott! Feltették a C4-es gumit a Mercedesre, a világbajnok pedig repesztett vele egy 1:18,3-at, amivel egy tizeddel megelőzte a kettővel keményebb keveréken köröző Leclerc-t.

Kubica közben Leclerc-t is feltartotta, továbbra sem F1-es tempóban kóvályog a pályán a Williams.

Lance Stroll megpördült, de gond nélkül továbbment, jelenleg ötödik a kanadai.

Albon is megkapta a C4-es gumit, 1:19,7-tel feljött az ötödik helyre a Toro Rossóval.

Leclerc 44 körnél jár, amivel vezeti a vonatkozó listát, rajta kívül csak Grosjean érte el a 30-at.

A Williams itt tart a negyedik tesztnapon:

Na, pont most lépett oda Kubica, elkezdett értékelhető köröket futni, jelenleg 1:22-nél jár, amivel még mindig utolsó.

Hejjhajj, mi van itt? Előbb Hamilton nézett be 1:18 alá, majd most Ricciardo még őt is megelőzi! 1:17,913 a Renault-val!

Albon kicsit lecsúszott a pályáról a nyolcas kanyarban, de nem történt gond, folytatta a körét.

Az élmezőny a bokszban van, úgyhogy most megint nincs túl sok esemény a pályán, de Ricciardo köre a Renault eheti legjobbja, úgyhogy a délelőttel elégedettek lehetnek Enstone-ban.

Giovinazzi C3-as gumikon futott egy új saját csúcsot, 1:18,5-tel a negyedik helyen áll az Alfa olasz pilótája. 

Leclerc kint van a C3-as gumikon, megjavította saját eddigi napi csúcsát, 1:18,0-val viszont továbbra is csak a harmadik.

Hármas csata az élen, minimális a különbség a Ricciardo-Hamilton-Leclerc trió között - így állunk egy órával az ebédszünet előtt:

 

Ricciardo még rátett egy lapáttal: felrakták a C5-ös gumit, az ausztrál pedig 1:17,7-nél jár!

Ami a körszámokat illeti: Grosjean kis híján utolérte Leclerc-t, 55-58-nál járnak, a többiek közül senki sem jutott még 40 fölé.

Albon mekkorát ment! A Toro Rosso újonca felugrott a harmadik helyre, megelőzte Leclerc-t 1:18,0-s körével. A tegnapo napot behúzó Toro ma is hasít!

Norris a reggeli bakija után azért szépen gyűjtögeti a köröket, 39-nél tart és jelenleg a nyolcadik helyen áll:

 

ALBON AZ ÉLEN! Megint a Toro Rossóé a nap legjobb köre eddig: az újonc 1:17,637-tel a teszthét legjobb idejét rakta össze!

Leclerc kicsúszott az ötös kanyarban, de elkerülte a csattanást, nincs baj.

Valtteri Bottas délután ül majd be a Mercedesbe, de előtte még ő is elmondta, hogy a Ferrari tűnik a mezőny jelenlegi legjobb autójának, mert minden gumin, minden üzemanyagszinttel elit tempóra képes.

Pár perc múlva véget ér a nap első fele, a csapatok többsége már be is fejezte a munkát.

Véget ért a hét utolsó tesztnapjának első fele és elég eseménydúsra sikerültek az elmúlt órák. Ugyan Lando Norris hamar kicsúszott a nap elején, emiatt az első óra elég unalmasan alakult, a folytatásban záporoztak a jó idők. Egy ideig Charles Leclerc állt az élen a Ferrarival, majd megérkezett az ezúttal már a teljesítményre koncentráló Mercedes Lewis Hamiltonnal és átvette a vezetést - hogy aztán Daniel Ricciardo is beszálljon a harcba és az első helyre álljon. A Renault ausztrálja a C4-es gumin már vezette a tabellát, majd felrakta a C5-öst és további két tizedet osztott ki a többieknek, ám a végén érkezett az újonc Albon a Toro Rossóval és megfutotta a hét legjobb körét 1:17,637-tel - féltávnál így ő áll most az élen. Ricciardo a C5-ös gumin a második, Hamilton a C4-esen a harmadik, Leclerc pedig a C3-ason követi őket. A Williams az utolsó órában kezdett el igazán kiteljesedni, addig csak bemelegítő köröket futott Robert Kubica, de a lengyel ennek ellenére még mindig az utolsó helyen áll.

Az állás:

 

Indul a délutános műszak, szabad a pálya, Antonio Giovinazzi az első fecske a pályán a Circuit de Catalunyán.

Vár ránk néhány versenyzőcsere a délután folyamán - Bottas Hamiltont váltja, Hülkenberg Ricciardo helyére ül be, de Grosjean és Kubica is átadja az autót Magnussennek, illetve Russellnek.

Giovinazzi mellé közben csatlakozott a pályán Pierre Gasly és Lance Stroll is.

Magnussen futotta meg a délután első mért idejét, 1:19.837-tel. A dán a Haasszal jelenleg kilencedik.

Bottas is megérkezett, első köre azonban igencsak bemelegítő: 1:20.399-nél állt meg a finnél az óra.

Antonio Giovinazzi teljesített egy tízkörös etapot, de nem éppen a legjobb köridőre ment: a leggyorsabb egy 1:24.4 alkalmával volt, ami még a saját legjobbjától is elmarad 6 másodperccel.

Bottas mászik felfelé a ranglistán, a három, éppen pályán lévő versenyző közül (Giovinazzi, Albon és ő) saját leggyorsabb kört futott és máris harmadik 1:18.380-nal.

Még egyszer a versenyzőcserék délutánra:

 

Bottas, Leclerc és Gasly a pályán, a finn tovább javít, már 1:18.356-nál tart.

Pierre Gasly is megfutja a maga rekordját, a Red Bull-versenyző 1:19.202-nél jár, ezzel jelenleg nyolcadik.

Hatan jelenleg a pályán, és mivel a többség a sok üzemanyaggal futott körökre koncentrál, ez a ranglistán csak úgy jelenik meg, hogy ezen versenyzők neve mellett egyre több a megtett körök száma.

Magnussen Bottashoz hasonlóan csak délután ült az autóba, így a dánnál értelemszerűen azért van még hely kört javítani, a haasos jelenleg 1:19.389-nél tart, a kilencedik helyen.

Bottas pályára gurult és futott is néhány kifejezetten jó kört, rajta kívül a délután kezdők közül egyelőre csak Kevin Magnussennek van mért ideje. Nico Hülkenberg, George Russell és Pietro Fittipaldi első körei még váratnak magukra.

Az állás az első délutáni óra után:

A többség, aki ma már volt a pályán, legutóbb C2-es gumit kapott használt.

Megint gyér a forgalom, jelenleg csak Bottas és Giovinazzi a pályán, akik egyébként egymás mögött helyezkednek el a legjobb köridőket tekintve is: a finn jelenleg az ötödik, az Alfa Romeo újonca bő másfél tizeddel van mögötte.

Bottas maradt, Giovinazzi ment, Norris jött. Mármint a pályán zajló munkáról beszélünk.

Jelenleg csak Norris a pályán, Bottas viszont, mielőtt lement volna, még gyorsan javított, és már közel jár az 1:17-tel kezdődő köridőkhöz. Bottas jelenlegi legjobbja 1:18.130.

A legtöbb kört eddig Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi tették meg, a monacói 97-nél, Giovinazzi 96-nál jár.

Kapaszkodik Magnussen is, Gaslyt már megelőzte 1:19.079-es idejével, a C3-as gumin.

Leclerc lett végül a mai nap első versenyzője minimum 100 megtett körrel.

Valtteri Bottas 1:17.955-tel már a harmadik, megelőzte délelőtt futó csapattársát, Lewis Hamiltont is néhány ezreddel.

Közben Gasly is visszaelőzte Magnussent, emellett pedig előkerültek több helyen is a C4-es gumik.

Ha nem is végszóra, de megjött Nico Hülkenberg is a pályára.

Hülkenberg első mért köre, az 1:20.820 csak Kubicáénál volt jobb, de várhatóan a német még jócskán javítani fog.

A mai nap maratonistái, avagy a legtöbb kört teljesítő versenyzők, köztük a már 110-nél járó Leclerc-rel:

 

Azóta már Gasly és Giovinazzi is háromjegyű körszámnál tart.

Egy installációs kört már George Russell is teljesített, most már csak Fittipaldi neve mellett áll egy nulla a megtett köröket illetően.

Az állás két óra után a már Hamiltonnál is gyorsabb Bottasszal, a végre kimerészkedő Hülkenberggel és Russellel, illetve a rengeteget dolgozó Leclerc-Giovinazzi-Gasly trióval:

Valtteri Bottas Mercedesére felkerült a C5 abroncs, a finn pedig megfutotta a csapat eddigi legjobb tesztkörét, 1:17,857-et, amely mindössze két tizeddel lassabb Albonnál. A finn maradt a harmadik helyen.

Ilyet sem sűrűn látunk: Adrian Newey borostásan a Red Bull bokszában.

George Russell már Kubica előtt, körről körre javítja a Williams legjobbját, 1:20,9-cel azonban még mindig több mint egy másodpercre van az előtte álló Strolltól.

Kiszámolták az elméleti legjobb köridőt: Albon, Ricciardo és Bottas szektoraiból 1:17,276-ot lehetne összerakni. Ettől négy tizedre tartunk.

Hülkenberg C4 abroncson farigcsál délutáni legjobb körén, 1:18,248-nál tart, amellyel a hatodik.

Leclerc és Giovinazzi között megy az adok-kapok, már ami a megtett körök számát illeti. Most épp a monacói van elöl, 125-tel 123-mal szemben. A harmadik legszorgosabb, Gasly 114-nél jár.

Nico Hülkenberg a Renault-val megfutotta a legjobb köridőt! 1:17,393 az új csúcs.

Hülkenberg az első és második szektorban is elmaradt Albon és Ricciardo legjobb részidejétől, mégis lefaragott közel három tizedmásodpercet az addigi leggyorsabb eredményből.

A tavalyi teszt legjobbja 1:17,182 volt, ami egyben barcelonai pályacsúcs. Hülkenberg köre alapján jó esély van rá, hogy jövő héten 1:16-os időket is lássunk.

Még mindig Hülkenberg: negyedórával azután, hogy megfutotta a legjobb köridőt, a német megállt a pályán. Piros zászló.

A Renault pilótája kivezető körén húzódott félre a 13-as kanyarban.

Eközben egyetlen óra maradt a tesztből, mutatjuk az állást 17 órakor az új éllovassal:

A ma teljesített körök listája csapatonként – újra Giovinazzi vezet Leclerc előtt.

Alfa Romeo - 136
Red Bull - 131
Ferrari - 131
Haas - 117
McLaren - 116
Toro Rosso - 112
Mercedes - 92
Racing Point - 72
Williams - 60
Renault - 58

Alig 10 perc leállás után folytatódott a teszt, Bottas kapott figyelmet a C4 abroncsokkal, de a finn messze volt a javítástól.

Fél órával a leintés előtt a C3 abroncs kapós a pályán, azaz ne várjunk nagy időket a következő percekben. Felteszi a végére még valaki a C5-öt?

Lando Norris C4-en, és bár javít, nem lép előre a 11. helyről. Az első két nap még jobb színben tüntette fel a McLarent (mindkétszer másodikként zárt a csapat a Ferrari mögött).

A nap lemenőben van Barcelonában, kevesebb mint fél óra maradt hátra az első tesztből.

A teszt legszorgosabbja, Antonio Giovinazzi 150 körnél tart: igencsak impozáns mennyiség.

Ehhez képest Russell, aki csak délután vezette a Williamst, 14 körnél jár. A brit autóján aerodinamikai méréseket végez a Williams – ne feledjünk, két és fél nap hátrányban vannak.

Kevesebb mint 10 perccel leintés előtt piros zászló, Antonio Giovinazzi autója állt le. Az eset a bokszutca végén történt, így gyors újraindításra számíthatunk.

Éppen a piros zászló előtt Norris C4 gumin előremozdult a 11.-ről a 7. helyre.

Négy és fél perccel a vége előtt újra zöld zászló.

Giovinazzi újra elindult az Alfával, ami aztán megint megállt. Pár másodperc különbséggel piros és kockás zászló.

A negyedik tesztnap végeredménye:

Ahogy megszokhattuk, az első négy tesztnap után négy nap szünet következik, aztán a második teszt négy napja. Jövő kedden a mezőny újra Barcelonában tesztel, mi pedig természetesen ismét élő közvetítés formájában követjük az eseményeket.