Amikor az osztrák 1973 végén a Ferrarihoz szegőzött, Enzo csapata másfél éve nyeretlen volt, Jacky Ickx 1972-es, a Német Nagydíjon elért elsősége után csak kudarcok következtek. Lauda nekiállt tesztelni, és már a "™74-es szezon elején jött az eredmény. Akkor a Madrid melletti Jaramában rendezték a spanyol futamot, amit már magabiztosan nyert. Van az a híres fotó, ahol a finisnél a 27 éves Ferrari-sportigazgató, Luca di Montezemolo mindkét kezét a magasba lökve egy hatalmasat ugrik a célvonalon, amikor Niki elvágtat előtte. Negyven évvel később ők ketten megint találkoztak a Spanyol Nagydíjon, némiképp más szereposztásban. Montezemolo felettébb hűségesen még mindig a Ferrari szolgálatában áll, 1991 óta a cég elnöke. Lauda időközben alapított két légitársaságot, versenyzett a Brabhamnél és a McLarennél - és most a Mercedest irányítja.
Olyannyira, hogy idén még nem is nyert más, csak az ő csapata. És bár tudjuk róla, hogy nem egy szentimentális alkat, nem szokott nagyon könnyes szemmel a múltba révedni, azért tán még neki is eszébe jutott a 40 évvel ezelőtti első siker; és csöppet sem bánta, hogy egy újabbal ülhette meg a jubileumot. A Forma-1 történetében volt rá példa többször is, hogy egykori pilóták, bajnokok saját csapatot hívtak életre. Eddig a legsikeresebb közülük Jack Brabham volt, aki saját, Brabham néven futó autóval nyerte meg harmadik vb-címét 1966-ban. De már koránt sem volt ilyen ügyes John Surtees vagy éppen Alain Prost, akik saját konstrukcióval még a futamgyőzelemig sem jutottak el. Lauda rafináltabb volt: az autósport egyik legillusztrisabb társaságához csatlakozott, hiszen bízhatott benne, hogy Mercedesnél csak idő kérdése, és egyszer csak felérnek a csúcsra. Ãllítólag már Hamilton szerződtetése is az ő ötlete volt, mostanra pedig a mérnöki csapat is fel tudott nőni a feladathoz. Mondhatni túlzottan is, hiszen a 2013-as Red Bull-dominancia után egy izgalmas bajnokság helyett 2014-ben megkaptuk a nyakunkba Mercedes-nyomulást.
Amihez persze csak gratulálni lehet nekik, többek között Laudának.