DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Méhes meglátása: Új hajnal

Bár már nem kell olyan korán felkelni Európában az Ausztrál Nagydíj miatt, mint régebben, mindenképp egy új korszak hajnalának leszünk tanúi.

Kérdés, milyennek?



 

Ugyanis sokszor volt már rá példa, hogy lezajlottak a téli tesztek, jött az első futam, és annak az eredménye merőben más képet mutatott, mint amit a kialakult papírforma alapján vártunk.Ha körbenézünk, egy Hamilton/Mercedes párost emlegetnek a legtöbb helyen favoritként, ami alapvetően logikus, kit, ha nem őket? Elvégre kell egy fő esélyes, amihez aztán lehet viszonyítani, és a Vettel/Red Bull most nem az. A nagyon kedves Dietrich Mateschitz maga mondta, jót tenne a Forma-1-nek, ha megszűnne a dominanciájuk. Ettől még simán megtörténhet persze, hogy Vettel ott áll majd a dobogón vasárnap.



 



 

Mert a vicc az, hogy voltaképp bármi megtörténhet. Roberto Dallara, a Magneti Marelli vezére festette azt az ördögöt a falra, hogy simán előfordulhat, hogy az összes autó elromlik, egyikben sem fogja kibírni a terhelést az elektronika. Mert azt ne feledjük, hogy a teszten sosem akarnak kihozni 100 százalékot a kocsikból, az év elején még spórolni kell az alkatrészekkel, szóval, az első nagydíj során biztos olyan nyúzásnak lesznek kitéve a versenygépek, amilyennek korábban még soha. És egymás után fogják leállni vagy elfüstölni a motorok. Mert a két energia-visszanyerő rendszer miatt olyan hihetetlenül bonyolult a motorvezérlés, hogy egyszerűen nem volt elég idő minden finomságot beállítani a 12 tesztnap alatt.



 



 

El lehet hát képzelni, hogy az fog nyerni, aki alatt túléli önmagát a technika. Majd amikor 4-5 autó köröz majd a pályán, és még le is lassítanak majd, nehogy valami baj legyen, az lesz majd az izgalmas...!



 

De már csak kettőt kell aludni a szabadedzésekig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: