DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Visszapillantó tükör - Ez történt Kínában

Négy hónappal ezelőtt, a sanghaji Kínai Nagydíjon úgy tűnt, Lewis Hamilton magasan a világbajnoki cím esélyese: a Távol-Keleten sorozatban harmadszor legyőzte Nico Rosberget, ami egyben harmadik futamgyőzelmét jelentette. Ahányszor célba ért, mindig versenyt nyert.

Bahreinben Nico Rosberg is megmutatta oroszlánkörmeit: a két versenyző ádáz előzéseket mutatott be a verseny során, végül azonban Hamilton bizonyult jobbnak. A két futam között sok szó esett a szahíri eseményekről: Rosberg azt hangsúlyozta, meg kell beszélni a történteket - amire Hamilton szerint nem került sor -, míg a Mercedes csapat büszkén hangsúlyozta, náluk a csapatutasítás ismeretlen fogalom.

 

Közben elkezdődött Bernie Ecclestone pere - egyes lehetőségek 10 éves börtönnel és a Forma-1 éléről való távozással riogattak -, a Ferrari pedig bejelentette, hosszú évek után megválnak Stefano Domenicali csapatfőnöktől, a helyére a Forma-1-ben teljesen tapasztalatlan Marco Mattiacci érkezik. Az olasz egy héttel a nagydíj előtt értesült új szerepéről cégén belül - addig Észak-Amerikában menedzselte a luxusautók eladását.

 



Hamilton révén a Mercedes csak egy szabadedzésen lett a leggyorsabb - Fernando Alonso és Daniel Ricciardo vitte a másik kettőt -, az intermediate abroncsokon teljesített időmérőn azonban a brit hat tizedmásodpercet vert ellenfeleire. Ezúttal a két Red Bullos mehetett fel vele az interjúszobába. Nico Rosberg mindössze a negyedik helyen zárt - ez az év leggyengébb időmérős eredménye volt Mercedes-versenyző számára. A német nem érezte a körülményeket, egyszer meg is pördült.

 

Lewis Hamiltonnak nem volt eseménydús versenye, a rajttól a célig vezetett, 18 másodperces előnnyel zsebelte be újabb futamgyőzelmét. Pályafutása során először nyert meg egymás után három versenyt, a bajnoki pontversenyben négy egységre közelítette meg Nico Rosberget.

 

Aki annál kevésbé mondhatta el magáról, hogy sima versenye volt. Még a rajtnál is helyeket bukott és kis híján kiesett, amikor összeért Valtteri Bottasszal - az első kör végén egészen a hetedik pozícióig esett vissza. Autóján még a telemetria is elromlott, ennek ellenére vissza tudta előzni riválisait és képes volt beérni a második helyen.

 

A Ferrari Fernando Alonso révén idei első dobogóját érte el - habár mind a négy versenyt a Mercedes nyerte, minden futamon másik istálló végzett mögöttük (leszámítva Ricciardo elvett melbourne-i második helyét). A Red Bull a jó rajthelyek ellenére nem tudott dobogóra jutni, és még egy ellentmondásos szituációba is belekerültek: a csapat felszólította Sebastian Vettelt, engedje el a nála gyorsabb Ricciardót, a német azonban csak késve engedelmeskedett az utasításnak. Csapattársa végül jócskán előtte végzett.

 

Felipe Massát továbbra is balszerencse sújtotta, ezúttal 78 másodpercig kellett a bokszban vesztegelnie, mert a szerelők rossz helyre tették fel a hátsó abroncsokat. A McLaren mélypontra került: az első forduló után világbajnokságot vezető csapat mindkét versenyzője úgy ért célba, hogy nem szereztek pontot. Mindössze ketten estek ki a versenyből - úgy tűnt, hamar véget ért a vadonatúj rendszerek megbízhatatlan időszaka.

 

A futam során a rendezők egy szokatlan hibát is elkövettek: a versenyt véletlenül egy körrel korábban intették le. Legalábbis Hamiltonnak belengették a kockás zászlót - amit a brit értetlenül közölt a csapatrádióban is -, azután gyorsan visszavették. Az utolsó körben szintén véget vetettek a versenynek. A sportszabályzat tartalmaz egy előírást az ilyen tévedések esetére: ennek értelmében az utolsó két kört végül hivatalosan semlegesítették. Ez mindössze Kamui Kobayashi és Jules Bianchi helycseréjére volt hatással.

 

Hamilton sorozatban aratott győzelmei láttán sokan úgy gondolták, ő az idei év igazi esélyese, Rosbergnek csak riválisa ausztráliai kiesése jelentett előnyt: Toto Wolff a Mercedestől azért figyelmeztette a kritikusokat, a világbajnokságot még mindig német versenyzőjük vezeti. Eközben a szezon keleti nyitószakasza véget ért: legközelebb már az első európai futam, a Spanyol Nagydíj következett.

 

 

A Kínai Nagydíj végeredménye:

 

 

Hely Versenyző Csapat Idő/Különbség
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:36:52.810
2. Nico Rosberg Mercedes +18.686
3. Fernando Alonso Ferrari +25.765
4. Daniel Ricciardo Red Bull +26.978
5. Sebastian Vettel Red Bull +51.012
6. Nico Hülkenberg Force India +57.581
7. Valtteri Bottas Williams +58.145
8. Kimi Räikkönen Ferrari +1:23.990
9. Sergio Perez Force India +1:26.489
10. Daniil Kvyat Toro Rosso +1 kör
11. Jenson Button McLaren +1 kör
12. Jean-Éric Vergne Toro Rosso +1 kör
13. Kevin Magnussen McLaren +1 kör
14. Pastor Maldonado Lotus +1 kör
15. Felipe Massa Williams +1 kör
16. Esteban Gutiérrez Sauber +1 kör
17. Kamui Kobayashi Caterham +1 kör
18. Jules Bianchi Marussia +1 kör
19. Max Chilton Marussia +2 kör
20. Marcus Ericsson Caterham +2 kör
   Nem értek célba:    
   Romain Grosjean Lotus 28 kör
   Adfrian Sutil Sauber 6 kör

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: