DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Prost a pole-ban az első Formula-E versenyen

Lezajlott a forradalmi elektromotoros versenysorozat, a Formula-E időmérő edzése az évadnyitónak otthont adó pekingi pályán. A széria első pole-pozícióját Nicolas Prost szerezte meg az Abt csapat két pilótája, Lucas di Grassi és Daniel Abt előtt. Jarno Trulli összetörte autóját és a nagy esélyesnek tartott Bruno Senna sem tudott mért kört futni.

 

Az egyórás időmérő edzés lebonyolítása a következőképpen zajlott: a húszfős mezőnyt az kvlaifikáció előtt egy egyszerű sorsolás eredményeként négy darab ötfős csoportba osztották. Minden csoport egymást követően 10 percet kapott a pályán, ezen idő alatt kellett megfutniuk a lehető legjobb kört. A többség számára ebbe két mért kör fért bele, hiszen az első gyors menet után visszavettek, hogy egy újabb felvezetés, autójuk energiagyűjtése után rugaszkodjanak neki a második próbálkozásnak. Az időeredményeket végül összesítették, és ez alapján áll fel majd a rajtrács a ma közép-európai idő szerint 10 órakor startoló versenyre.

 

1. csoport: Karun Chandhok, Oriol Servia, Jarno Trulli, Michela Cerruti, Stephane Sarrazin

 

A kezdő ötösből két pilótának is gondjai támadtak a sorozat legelső éles bevetésén. Trulli az egyik szűk sikánból kihajtva a falhoz csapta az autó bal hátulját, aminek köszönhetően megsérült a felfüggesztés és a hátsó szárny is leszakadt. A csapattulajdonos-pilóta számára ezzel szomorú véget ért a kvalifikáció és csak a mezőny végére sorakozhat majd fel a rajtnál. Műszaki hiba miatt szintén nem tudott értékelhető kört futni Stephane Sarrazin sem. Az első csoportból Karun Chandhok diktálta a tempót, az indiai azonban az autóból kiszállva úgy érezte, 1:42,4-es köre is csak a mezőny második felére lesz majd jó, és balszerencsésnek nevezte magát, amiért az első csoportba került, hiszen a pálya állapota idővel folyamatosan javul.

 

 



2. csoport: Sam Bird, Jerome dAmbrosio, Charles Pic, Takuma Sato, Ho-Pin Tung

 

Chandhok aggodalmai nem igazolódtak be, hiszen körét a második csoport tagjai közül senki nem tudta megdönteni, dacára annak, hogy itt már mind az öten problémamentes meneteket futhattak. Közülük Pic volt a leggyorsabb, aki ekkor a 2. helyre jött fel, de így is több mint két tizeddel elmaradt az indiai mögött. Az utolsó körében Ho-Pin Tung egy megpördüléssel hiúsította meg saját esélyeit az előrelépésre.

 

3. csoport: Sebastien Buemi, Nicolas Prost, Lucas di Grassi, Daniel Abt, Katherine Legge

 

Ez a kör kiélezett harcot hozott a két Abt Audi és Prost e.dams autója között, akik mindhárman felül tudták múlni az addigi legjobb időt. Az első körök után Prost állt a tabella élére, és bár a második próbálkozások során di Grassi és Daniel Abt is jobban álltak nála a középső mérési pontnál, a célig mégis veszítettek, így a francia 1:42,2-es köre maradt az etalon. Prost a következő nekifutásra már nem tudott javítani, mivel elfékezte magát az egyik kanyarban, és még éppen meg tudta állítani autóját a fallal való találkozás előtt. Szinte ezzel egy időben csapattársa, Buemi is nehéz pillanatokat élt meg - a svájci alatt egyszerűen megállt az autó az utolsó percben, így nem tudott előrébb lépni az ideiglenes 6. helyről.

 

4. csoport: Bruno Senna, Jaime Alguersuari, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr.

 

Az utolsó kvintett menete egy igazi drámával indult. Bár az egyforma autók és a sorozat újszerűsége miatt még nehéz esélyesekről beszélni, de a két szabadedzés alapján valószínűsíthető volt, hogy Senna ott lehet majd a szűk élmezőnyben. A technika azonban közbeszólt, a brazil autója az utolsó tíz perc megkezdésekor túl sokáig vesztegelt a garázsban, és amikor végül a pályára hajtott, már nem maradt elég ideje, hogy felérjen egy mért körre. Ugyan a futamon kötelező autócserék miatt minden versenyzőnek két gép áll a rendelkezésére, az időmérőn viszont csak egyet lehet használni, amit előre ki kell jelölni, így a brazil nem tehette meg, hogy átugorjon a másik gépbe.

 

A csoport többi tagja erős időket autózott, a Montagny-Heidfeld-Alguersuari trió besorolt az 5-7. helyekre, a legjobbakra azonban nem jelentettek veszélyt.

 

Prost így megtartotta első helyét, mellőle pedig di Grassi várhatja majd a rajtjelet az első sorból. Mögöttük Abt és Chandhok, Montagny és Heidfeld, valamint Alguersuari és Pic sorakozhatnak fel a rajtrácsra a pekingi utcai pályán.

 

A mezőnynek nincs sok ideje felkészülni a történelmi jelentőségű első versenyre, 10 órakor már el is indul a felvezető kör. A formula.hu természetesen a futam eseményeiről is beszámol.

 

A Pekingi ePrix időmérőjének végeredménye:

 

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Nicolas Prost e.dams-Renault 1:42.200 - 4
2 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 1:42.306 0.106 5
3 Daniel Abt Audi Sport ABT 1:42.454 0.254 5
4 Karun Chandhok Mahindra Racing 1:42.461 0.261 4
5 Franck Montagny Andretti Autosport 1:42.530 0.330 6
6 Nick Heidfeld Venturi 1:42.579 0.379 5
7 Jaime Alguersuari Virgin Racing 1:42.683 0.483 5
8 Charles Pic Andretti Autosport 1:42.726 0.526 5
9 Sébastien Buemi e.dams-Renault 1:42.746 0.546 4
10 Nelson Piquet China Racing 1:42.785 0.585 5
11 Oriol Servia Dragon Racing 1:42.847 0.647 4
12 Sam Bird Virgin Racing 1:42.918 0.718 5
13 Jerome dAmbrosio Dragon Racing 1:44.056 1.856 5
14 Takuma Sato Amlin Aguri 1:44.129 1.929 5
15 Ho-Pin Tung China Racing 1:45.282 3.082 5
16 Katherine Legge Amlin Aguri 1:45.369 3.169 5
17 Michela Cerruti Trulli 1:46.170 3.970 4
18 Jarno Trulli Trulli -
19 Bruno Senna Mahindra Racing -
20 Stephane Sarrazin Venturi -

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: