Az egyórás időmérő edzés lebonyolítása a következőképpen zajlott: a húszfős mezőnyt az kvlaifikáció előtt egy egyszerű sorsolás eredményeként négy darab ötfős csoportba osztották. Minden csoport egymást követően 10 percet kapott a pályán, ezen idő alatt kellett megfutniuk a lehető legjobb kört. A többség számára ebbe két mért kör fért bele, hiszen az első gyors menet után visszavettek, hogy egy újabb felvezetés, autójuk energiagyűjtése után rugaszkodjanak neki a második próbálkozásnak. Az időeredményeket végül összesítették, és ez alapján áll fel majd a rajtrács a ma közép-európai idő szerint 10 órakor startoló versenyre.
1. csoport: Karun Chandhok, Oriol Servia, Jarno Trulli, Michela Cerruti, Stephane Sarrazin
A kezdő ötösből két pilótának is gondjai támadtak a sorozat legelső éles bevetésén. Trulli az egyik szűk sikánból kihajtva a falhoz csapta az autó bal hátulját, aminek köszönhetően megsérült a felfüggesztés és a hátsó szárny is leszakadt. A csapattulajdonos-pilóta számára ezzel szomorú véget ért a kvalifikáció és csak a mezőny végére sorakozhat majd fel a rajtnál. Műszaki hiba miatt szintén nem tudott értékelhető kört futni Stephane Sarrazin sem. Az első csoportból Karun Chandhok diktálta a tempót, az indiai azonban az autóból kiszállva úgy érezte, 1:42,4-es köre is csak a mezőny második felére lesz majd jó, és balszerencsésnek nevezte magát, amiért az első csoportba került, hiszen a pálya állapota idővel folyamatosan javul.
2. csoport: Sam Bird, Jerome dAmbrosio, Charles Pic, Takuma Sato, Ho-Pin Tung
Chandhok aggodalmai nem igazolódtak be, hiszen körét a második csoport tagjai közül senki nem tudta megdönteni, dacára annak, hogy itt már mind az öten problémamentes meneteket futhattak. Közülük Pic volt a leggyorsabb, aki ekkor a 2. helyre jött fel, de így is több mint két tizeddel elmaradt az indiai mögött. Az utolsó körében Ho-Pin Tung egy megpördüléssel hiúsította meg saját esélyeit az előrelépésre.
3. csoport: Sebastien Buemi, Nicolas Prost, Lucas di Grassi, Daniel Abt, Katherine Legge
Ez a kör kiélezett harcot hozott a két Abt Audi és Prost e.dams autója között, akik mindhárman felül tudták múlni az addigi legjobb időt. Az első körök után Prost állt a tabella élére, és bár a második próbálkozások során di Grassi és Daniel Abt is jobban álltak nála a középső mérési pontnál, a célig mégis veszítettek, így a francia 1:42,2-es köre maradt az etalon. Prost a következő nekifutásra már nem tudott javítani, mivel elfékezte magát az egyik kanyarban, és még éppen meg tudta állítani autóját a fallal való találkozás előtt. Szinte ezzel egy időben csapattársa, Buemi is nehéz pillanatokat élt meg - a svájci alatt egyszerűen megállt az autó az utolsó percben, így nem tudott előrébb lépni az ideiglenes 6. helyről.
4. csoport: Bruno Senna, Jaime Alguersuari, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr.
Az utolsó kvintett menete egy igazi drámával indult. Bár az egyforma autók és a sorozat újszerűsége miatt még nehéz esélyesekről beszélni, de a két szabadedzés alapján valószínűsíthető volt, hogy Senna ott lehet majd a szűk élmezőnyben. A technika azonban közbeszólt, a brazil autója az utolsó tíz perc megkezdésekor túl sokáig vesztegelt a garázsban, és amikor végül a pályára hajtott, már nem maradt elég ideje, hogy felérjen egy mért körre. Ugyan a futamon kötelező autócserék miatt minden versenyzőnek két gép áll a rendelkezésére, az időmérőn viszont csak egyet lehet használni, amit előre ki kell jelölni, így a brazil nem tehette meg, hogy átugorjon a másik gépbe.
A csoport többi tagja erős időket autózott, a Montagny-Heidfeld-Alguersuari trió besorolt az 5-7. helyekre, a legjobbakra azonban nem jelentettek veszélyt.
Prost így megtartotta első helyét, mellőle pedig di Grassi várhatja majd a rajtjelet az első sorból. Mögöttük Abt és Chandhok, Montagny és Heidfeld, valamint Alguersuari és Pic sorakozhatnak fel a rajtrácsra a pekingi utcai pályán.
A mezőnynek nincs sok ideje felkészülni a történelmi jelentőségű első versenyre, 10 órakor már el is indul a felvezető kör. A formula.hu természetesen a futam eseményeiről is beszámol.
A Pekingi ePrix időmérőjének végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Nicolas Prost | e.dams-Renault | 1:42.200 | - | 4 |
2 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT | 1:42.306 | 0.106 | 5 |
3 | Daniel Abt | Audi Sport ABT | 1:42.454 | 0.254 | 5 |
4 | Karun Chandhok | Mahindra Racing | 1:42.461 | 0.261 | 4 |
5 | Franck Montagny | Andretti Autosport | 1:42.530 | 0.330 | 6 |
6 | Nick Heidfeld | Venturi | 1:42.579 | 0.379 | 5 |
7 | Jaime Alguersuari | Virgin Racing | 1:42.683 | 0.483 | 5 |
8 | Charles Pic | Andretti Autosport | 1:42.726 | 0.526 | 5 |
9 | Sébastien Buemi | e.dams-Renault | 1:42.746 | 0.546 | 4 |
10 | Nelson Piquet | China Racing | 1:42.785 | 0.585 | 5 |
11 | Oriol Servia | Dragon Racing | 1:42.847 | 0.647 | 4 |
12 | Sam Bird | Virgin Racing | 1:42.918 | 0.718 | 5 |
13 | Jerome dAmbrosio | Dragon Racing | 1:44.056 | 1.856 | 5 |
14 | Takuma Sato | Amlin Aguri | 1:44.129 | 1.929 | 5 |
15 | Ho-Pin Tung | China Racing | 1:45.282 | 3.082 | 5 |
16 | Katherine Legge | Amlin Aguri | 1:45.369 | 3.169 | 5 |
17 | Michela Cerruti | Trulli | 1:46.170 | 3.970 | 4 |
18 | Jarno Trulli | Trulli | - | ||
19 | Bruno Senna | Mahindra Racing | - | ||
20 | Stephane Sarrazin | Venturi | - |