A szokatlan lebonyolítású hétvége minden eseménye egyetlen napon zajlik le, annak érdekében, hogy a sorozat minél kevesebb fennakadást okozzon a városok közlekedésében. A kínai főváros utcáin, az olimpiára épült Madárfészek stadion köré tervezett 3,44 km hosszú pályán ennek megfelelően már helyi idő szerint reggel 8:15-kor megkezdődött a körözés, előbb egy 45, majd pedig egy 30 perces szabadedzéssel.
Az első gyakorláson az Abt Audi csapat pilótája, di Grassi autózta a legjobb időt, 1:41,937-es köre pedig több mint fél másodperccel jobb volt annál, mint amit legközelebbi üldözője, Sebastien Buemi elért az e.dams volánjánál. Sennának még jó esélye volt arra, hogy megdöntse honfitársa idejét, de a Mahindra pilótáját feltartották az utolsó kanyarban, így noha az előző mérési ponton még fél másodperc előnye volt, végül így csak a 15. helyen zárt.
Az első tréning egyetlen komolyabb balesete a Jarno Trulli csapatában versenyző Michela Cerruti nevéhez kötődik, aki egy a korláttal való találkozás során elveszítette autójának hátsó vezetőszárnyát.
A második edzésen már összeálltak a dolgok Bruno Senna számára, aki ekkor tovább faragva di Grassi korábbi legjobbján 1:41,341-nél állította meg a stoppert, amivel a tabella élére katapultált. Az Abt pilótája azonban három tizeddel lemaradva ott áll mögötte a második helyen, egyelőre tehát úgy tűnik, ők ketten kapták el legjobban a fonalat a pekingi pályán.
Itt az első gyakorlást a második helyen záró Buemi számára alakultak igazán rémesen a dolgok, hiszen a svájci a pálya 6-os kanyarjában igen hamar eldobta az autóját, komoly sérüléseket hagyva az e.dams-ban alig több mint egy órával a kvalifikáció startja előtt.
Az utolsó percekben a China Racing hazai pilótája, Ho-Pin Tung is összetörte autóját, amivel előhívta a piros zászlókat, és mivel már csak kevés idő volt hátra a leintésig, a gyakorlás nem is folytatódott. A holland-kínai versenyző viszont bukása előtt a harmadik legjobb időt autózta, megelőzve Franck Montagny-t, Daniel Abtot és Jarno Trullit.
Az egyórás időmérő edzés közép-európai idő szerint 6 órakor kezdődik Pekingben.
Az első szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1. | Lucas di Grassi | Abt | 1:41.937 | |
2. | Sebastien Buemi | e.dams | 1:42.510 | +0.573 |
3. | Sam Bird | Virgin | 1:42.902 | +0.965 |
4. | Nicolas Prost | e.dams | 1:42.961 | +1.024 |
5. | Karun Chandhok | Mahindra | 1:43.220 | +1.283 |
6. | Jerome dAmbrosio | Dragon | 1:43.539 | +1.602 |
7. | Daniel Abt | Abt | 1:43.626 | +1.689 |
8. | Franck Montagny | Andretti | 1:44.102 | +2.165 |
9. | Charles Pic | Andretti | 1:44.182 | +2.245 |
10. | Jarno Trulli | Trulli | 1:44.520 | +2.583 |
11. | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:44.522 | +2.585 |
12. | Ho-Pin Tung | China | 1:44.839 | +2.902 |
13. | Nelson Piquet | China | 1:45.146 | +3.209 |
14. | Takuma Sato | Aguri | 1:45.450 | +3.513 |
15. | Bruno Senna | Mahindra | 1:45.469 | +3.532 |
16. | Jaime Alguersuari | Virgin | 1:45.982 | +4.045 |
17. | Nick Heidfeld | Venturi | 1:46.579 | +4.642 |
18. | Michela Cerruti | Trulli | 1:46.778 | +4.841 |
19. | Oriol Servia | Dragon | 1:50.872 | +8.935 |
20. | Katherine Legge | Aguri | 1:51.850 | +9.913 |
A második szabadedzés végeredménye:
#
Versenyző
Csapat
Idő
Hátrány
1
Bruno Senna
Mahindra
1:41.341
2
Lucas di Grassi
Audi
1:41.676
0.355
3
Ho-Pin Tung
China
1:41.824
0.483
4
Franck Montagny
Andretti
1:41.845
0.504
5
Daniel Abt
Audi
1:42.172
0.831
6
Jarno Trulli
Trulli
1:42.457
1.116
7
Jaime Alguersuari
Virgin
1:42.601
1.260
8
Jerome dAmbrosio
Dragon
1:42.720
1.379
9
Nick Heidfeld
Venturi
1:42.779
1.438
10
Nelson Piquet
China
1:42.788
1.447
11
Charles Pic
Andretti
1:42.904
1.563
12
Nicolas Prost
e.dams
1:42.934
1.593
13
Karun Chandhok
Mahindra
1:43.159
1.818
14
Stephane Sarrazin
Venturi
1:43.713
2.372
15
Oriol Servia
Dragon
1:43.853
2.512
16
Michela Cerruti
Trulli
1:45.489
4.148
17
Katherine Legge
Aguri
1:46.171
4.830
18
Takuma Sato
Aguri
1:48.499
7.158
19
Sam Bird
Virgin
1:48.956
7.615
20
Sébastien Buemi
e.dams
2:24.162
42.821