A misanói versenyhétvégén a KTM motorsportért felelős vezetője, - a volt motokrossz sztár - Pit Beirer beszélt a motogp.com-nak arról, hogy mikor és hogyan szándékozik az osztrák gyár csatlakozni a királykategóriához. Egy számukra csonka szezon erejéig, 2005-ben a Team Roberts partnereként már megízlelhették a MotoGP légkörét, az a projekt viszont nem lett túl sikeres, egyetlen pontjukat Shane Byrne szerezte Laguna Secában. Most egy ettől teljesen eltérő munkába fogtak bele nyugati szomszédjaink, az utolsó csavarig KTM-et akarnak megalkotni, külföldi beszállítók nélkül.
Shane Byrne a KTM erőforrással ellátott gépen
"Teljes mértékben meg tudom erősíteni, hogy otthon a KTM-nél van egy vezetőségi döntésünk, mi szerint megtehetjük a nagy lépést ebbe a kategóriában" - utalt Beirer a MotoGP-re. "Voltak terveink, hogy először a Moto2-be menjünk valahogy, és esetleg kis lépésenként növekedjünk, de nincs túl sok értelme egy KTM-nek Honda motorral a belsejében, szóval az sohasem lehetne igazi KTM. Ezért döntöttünk úgy, hogy nagyot ugrunk a MotoGP-be. Már nagyon elfoglaltak vagyunk ezzel kapcsolatban, és megpróbálunk mindennel elkészülni 2017-re." Ezt követően Beirer elárult néhányat az elgondolt gép specifikációiból. "Igazi KTM lesz, egész biztosak vagyunk benne, hogy V4-es motor koncepcióval, és végül ez egy csővázban kap majd helyet, WP Suspension felfüggesztésekkel, 100%-ban Ausztriában fog épülni a KTM-mel, szóval nem keresünk külföldi beszállítókat, hogy építsenek egy másik motort számunkra."
"Igazi KTM-mé szeretnénk alkotni, és határozottan a nehéz úton végigmenni. Tudjuk, hogy nagyon kemény projekt lesz számunkra, és évekre lesz szükségünk, hogy belépjünk a kategóriába és kész legyünk. De abban is biztos vagyok, hogy az otthoni mérnökeinkkel képesek vagyunk megcsinálni. Ez egy hosszútávú projekt. A legelején vagyunk, de már várjuk, hogy részesei legyünk a motoros világ show-jának, mert a MotoGP az álma minden gyártónak, hogy a világ legnagyobb szintű motorversenyének legyenek részei. Ez a célunk" - fejezte be Beirer. Ha az osztrák projekt végül úgy sül el, ahogyan azt ők szeretnék, 2017-ben a Honda, a Yamaha, a Ducati, a Suzuki, az Aprilia és a KTM is gyártóként lehet jelen a királykategóriában. Mit gondoltok, 6 gyártó mellett életben maradhat az Open kategória?