Sokáig emlékezetes marad a királykategória Német Nagydíjának rajtja, ahol a száradó pályára eredetileg vizes aszfaltra való gumit felrakó 14 versenyző egyszerre hajtott a bokszba a felvezető kör végén motort cserélni, így ők a bokszutca végéről rajtoltak el, miután a mezőny többi része elérte az egyes kanyart. A tumultuózus jelenetek több pilóta szerint is veszélyesek voltak, így többek között a végül a dobogón záró hármas is változtatásokat eszközölne a szabályzatban a hasonló szituációk elkerülésének érdekében.
"Nehéz lenne megismételni ezt a helyzetet, de természetesen előfordulhat még ilyen" - idézi a rajtot a motokrosszos startokhoz hasonlító Marquez szavait a crash.net szakportál. "Beszélni fogunk a versenyigazgatósággal, és talán változtatunk néhány dolgot a bokszutca kijáratánál, mert amikor mindenki kimegy motort cserélni, nem számít, hogy pole pozícióban voltál előtte. Itt minden arról szólt, hogy mindenki megpróbált helyet találni magának az elejében."
Míg Marqueznek sikerült az első sorba állnia, az eredetileg a második rajtkockát elfoglaló Dani Pedrosának már nem: "Ahogy Marc mondta, ez a legnagyobb gond, mert a rajtrácson még az első sorban voltam, de mivel nem elsőként értem be a bokszutcába, csak a második sorba kerültem annak végénél. Normális esetben ilyen nem történik, hogy mindenki ugyanúgy dönt, és bejön a bokszba a rajt előtt. Két éve én ezt már megcsináltam, de akkor csak két vagy három másik sráccal együtt."
Érdekes, hogy a repsolosok ezt emelték ki nyilatkozataikban, ellentétben Jorge Lorenzóval, aki a dologban rejlő veszélyforrásokra is felhívta a figyelmet: "Számomra ez több okból is veszélyes volt. A karbonfékek csak az egyik okot jelentették, mivel nem tudtam őket bemelegíteni a rajtra. De egyúttal új abroncsaim voltak, s különösen a kijáratnál nagyon szűk a bokszutca. Rengeteg pilóta volt ott, aki előzni próbált. Szóval talán jobb lenne egy új szabályt létrehozni erre az esetre, hogy elkerüljük az ilyen veszélyes pillanatokat."