Négy futamot követően megérkezett Európába a Formula-1 mezőnye, a Spanyol Nagydíj pedig évek óta fontos csomópontot jelent a naptárban. A verseny előtt háromhetes szünetre vonultak a csapatok, így több idejük volt az új fejlesztések legyártására, amelyeket immár nem a világ másik végére, hanem csupán a közeli Barcelonába kellett elcipelniük. Hagyományosan mindenki erre a hétvégére időzíti első komolyabb frissítéseit, amely idén, a még kiforratlan új tervezésű autók miatt még nagyobb jelentőséggel bírt.
Nos, mindezek fényében az első nagy idei fejlesztési roham egyetlen látványos változást hozott az erőviszonyokban: a Mercedes fölénye, ha lehet, csak még nagyobbra duzzadt. Az elmúlt négy futamot megnyerő Lewis Hamilton és Nico Rosberg számára ezúttal sem jelentett gondot az első két hely megszerzése, ráadásul Bahreinhez hasonlóan most is az utolsó körig kiélezett csatát folytattak a győzelemért, ami egymás után negyedik alkalommal is a brit pilóta kezében landolt.
Már az első rajtsort is a két Mercedes bérelte ki Hamilton vezetésével, ami különösen a Red Bullnak lehetett fájó, hiszen a barcelonaihoz hasonlóan gyors kanyarokkal tűzdelt pályák az elmúlt években rendszerint az ő vadászterületüknek számítottak. Ezen a hétvégén azonban Sebastian Vettelt még az ág is húzta - már a pénteki edzésnap nagy részét is ki kellett hagynia egy műszaki hiba miatt, majd az időmérő alatt ismét megállt alatta az autó, ráadásul váltócsere miatt még rajtbüntetést is kapott, így csak a 15. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.
Hamilton eljött elsőként a startnál Rosberggel a nyomában, és a két Mercedes azonnal más dimenzióba lépett, több mint egy másodperccel gyorsabb köröket autózva riválisaiknál. A német eltérő gumitaktikával próbált előnyösebb helyzetbe kerülni, és akárcsak a bahreini párharcuk során, most is ő volt a lágyabb, gyorsabb abroncsokon az utolsó körökben, ami ismét feszült záró perceket eredményezett.
De nem csak ők, hanem a teljes mezőny az utolsó öt körre tartogatta a futam minden izgalmát. A Hamiltonra felzárkózó Rosberg mellett a 4. helyért Valtteri Bottas és Vettel, a hatodikért pedig a két Ferrari, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso folyatott kiélezett csatát. Végül utóbbi két küzdelem zárult előzéssel: a nagyszerű felzárkózást mutató Vettelnek sikerült elmennie a Williamst vezető Bottas mellett, és szinte ugyanabban a pillanatban a másik finn, Raikkönen is pozíciót veszített, amikor Alonso látványosan kicselezte őt a pálya első kanyarjaiban. Mégsem lehetett ez túl nagy elégtétel a hazai közönsége előtt versenyző spanyolnak, aki kis híján kört kapott a két Mercedestől.
A három párharcban egyedül Hamiltonnak sikerült állnia a sarat, aki higgadtan képes volt a leintésig megőriznie pozícióját a már majdnem támadási közelségbe került csapattársával szemben, így zsinórban negyedik győzelmét aratta, amivel immár a pontversenyben is átvette a vezetést. A harmadik helyre tisztes távolságból a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo jött be, hivatalosan is megszerezve ezzel első dobogóját, miután Ausztráliában kizárták a második helyről.
A versenyt követően a mezőny a helyszínen maradt, hiszen Bahrein után most ismét egy kétnapos tesztet bonyolítottak le. A keddi nap nagy részét elmosta az eső, de mégis emlékezetes marad arról, hogy a Marussiával Max Chilton futotta meg a legjobb köridőt. A második nap a Lotus volánjánál Pastor Maldonado volt a leggyorsabb, aki ezt követően bizakodásának adott hangot azt illetően, hogy a csapata nagy lépéseket tud majd tenni a következő versenyekre és akár a dobogóra is feljuthat. Utólag persze már tudjuk, hogy ezek a tervek koránt sem valósultak meg.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 66 | 1:41:05.155 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 66 | +0.6 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 66 | +49.0 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 66 | +76.7 |
5 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 66 | +79.2 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 66 | +87.7 |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 65 | +1 kör |
8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 65 | +1 kör |
9 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 65 | +1 kör |
10 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 65 | +1 kör |
11 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 65 | +1 kör |
12 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 65 | +1 kör |
13 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 65 | +1 kör |
14 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 65 | +1 kör |
15 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 65 | +1 kör |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 65 | +1 kör |
17 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 65 | +1 kör |
18 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 64 | +2 kör |
19 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 64 | +2 kör |
20 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 64 | +2 kör |
Kiesett | |||
Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 34 | Fékhiba |
Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 24 | Kipufogó |