DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nem a csapatutasítás a Mercedes legnagyobb problémája

A legtöbb fejtörést a megbízhatóság okozza - hívta fel a figyelmet a csapat üzleti ügyvezetője, Toto Wolff. Lewis Hamilton és Nico Rosberg autói 12-szer hibásodtak meg a szezon során.

"A megbízhatóság a mi fő problémánk. Arra kell törekednünk, hogy rájöjjünk a miértre" - mondta Toto Wolff. A csapat a hétvégi Magyar Nagydíj folyamán arra szólította fel Lewis Hamiltont, hogy engedje el az eltérő taktikán levő Nico Rosberget. Hamilton nem tett eleget a felszólításnak, a futam után pedig tette beszédtéma lett - jól cselekedett-e vagy rosszul, mit várt Rosberg, helyes-e a csapat döntése, és így tovább. Ez elterelte a figyelmet arról, hogy 24 órával korábban Hamilton autója a tűz martalékává vált az időmérőn, amit üzemanyag-szivárgás váltott ki.

 

Toto Wolff azonban tisztában van vele, melyik a fontosabb kérdés. "Hibákat térképezünk fel és javítunk ki, amikor pedig hátul vagy és hibákat javítasz ki, akkor üldöző vagy, és nagyon nehéz felzárkózni. Le kell nyugodnunk, kielemeznünk mindent, a nyári szünet után pedig erősebben visszatérnünk."

 



Az istálló elnöke, Niki Lauda egyetért kollégájával: "Ezeknek a dolgoknak nem szabadna tönkremenniük. Ki fogjuk javítani őket." Az osztrák viszont tagadta a feltételezéseket, amelyek szerint Hamilton problémái azért vannak, mert a csapat Rosbergnek kedvez. "Rühellem ezt a témát. Mind a ketten az első napból fogva ugyanolyan autóban ülnek, minden egyenlő. Sajnos most épp Lewisé hibásodott meg."

 

Az Autosport szaklap összegyűjtötte az összes műszaki meghibásodást, amely a két Mercedes-pilótát sújtotta a szezon versenyein, időmérőin és szabadedzésein. Bár versenyről Rosberg csak egyszer esett ki, míg Hamilton kétszer adta fel és két időmérője is kárba veszett a technika ördöge miatt, összességében egyenlő mértékben sújtják őket a különféle gubancok.

 

 

 

Lewis Hamilton:

 

Ausztrál Nagydíj: motorhiba az első szabadedzésen, a versenyről gyújtógyertya hibája miatt kiesett

Kínai Nagydíj: FRIC-probléma az első szabadedzésen

Kanadai Nagydíj: ERS-K és fékhiba miatt kiesett

Brit Nagydíj: MGU-K-probléma a második szabadedzésen

Német Nagydíj: fékhiba a Q1-ben

Magyar Nagydíj: üzemanyag-szivárgás miatt kigyulladó autó a Q1-ben

 

 

Nico Rosberg:

 

Kínai Nagydíj: telemetriai probléma a versenyen, második lett

Spanyol Nagydíj: ERS-probléma az első szabadedzésen

Kanadai Nagydíj: ERS-K-hiba a versenyen, második lett

Osztrák Nagydíj: ERS-probléma az első szabadedzésen

Brit Nagydíj: váltóhiba miatt kiesett

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: