DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Pirelli: Közepes és a lágy keverék a Hungaroringre

A Pirelli, a Formula-1-es csapatokkal együtt 800 kilométert utazik Hockenheimből a Hungaroringre, az idei egyetlen, egymást követő hétvégén megrendezett verseny második állomására.

A Hungaroring, az első Formula-1-es helyszín a korábbi Vasfüggöny mögött, 1986 óta szerepel a naptárban, a vonalvezetés leginkább utcai pályához hasonlít a szűk és kanyargós részei miatt, az aszfalt alacsony tapadása miatt előtérbe kerül a mechanikai tapadás. Korábban a versenyt nagyon gyakran forróságban rendezték, de az eső sem ismeretlen erre felé. A Pirelli a P Zero Fehér (közepes) és a P Zero Sárga (lágy) keveréket szállítja a versenyre, amely megfelelő kompromisszumot jelent a teljesítmény és a magas levegőhőmérséklethez. Habár a Hungaroring nem igazán terheli meg az abroncsokat, az egymást követő kanyarok miatt a keverékeket nem lehet túlságosan lehűteni egy kör alatt.

"A magyar pálya jól ismert trükkös vonalvezetéséről, ahol nehéz előzni és megtalálni a tökéletes beállítást egy körre" - mondta el a Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery. "Ezért a stratégia különösen fontos, mivel a pályán alig lehet pozíciókat nyerni. Az időjárás mindig beszédtéma Magyarországon, de látva, hogyan teljesítettek abroncsaink a forró Hockenheimben, bízunk benne, hogy ez nem lesz probléma. A Magyarországra szállított keverékek egyel keményebbek, mint az elmúlt hétvégén, így próbálunk a megnövekedett terhelésnek megfelelni, így a szokásos két kerékcserére számítunk - habár jobb tapasztalataink csak a pénteki szabadedzésen lesznek."




"Az elmúlt két évben a Hungaroring pozitív irányba változott" - tette hozzá a Pirelli tanácsadója, Jean Alesi. "Ezen a pályán maximális leszorítóerőt kell használni a lassú kanyarok és az alacsony váltóáttételek miatt, de néhány helyen padlóházzal is lehet menni. A jó kigyorsítás továbbra is komoly műszaki kihívás és a hátsó abroncsokra is kell figyelni, máskülönben nem marad tapadás és a féktávok is nehezek lesznek. A pályán van néhány kulcsfontosságú pont. A második kanyar a box után például, ez egy lejtős balkanyar, amely látszólag gyors, de nem az: a belső íven kell maradni azért, hogy a kanyart követő jobbost is jó íven tudd venni. És ez a kulcs a Hungaroringen; minden kanyar befolyásolja a következőt. Azt hiszem az idei évben még nehezebb lesz a helyzet: minden kanyarban a pilótáknak óvatosan kell a gázpedált használniuk. Az idei extra forgatónyomaték miatt ez nem könnyű feladat, nehéz lesz ezért folyamatosan az ideális versenyvonalon maradni..."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: